Onks kellää ollu nii kova yskä et ääni lähtee?

Mie oon jo viikon kärsiny.Antibioottia viel 3 päivää jälel,yskänlääke kuuria viel 5 päivää.Onks kellää lähteny ääni kovasta yskästä,et kuiha kaua menee et saan oman ääneni takas?

Avainsanat: yskä ääni lähtenyt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 22:13

Ennevanhaan tuli joka syksy ja kevät poskiontelontulehdus, siinä sivussa meni ääni. 4-päivää piti olla kokonaan puhumatta. Kuiskaaminen on vielä rasittavampaa äänihuulille. Kerran kuitenkin jouduin lihatiskillä kaupassa asioimaan ja kuiskasin kauppiaalle asiani, hän kuiskasi takaisin "mitä", osoitin sitten kurkkuani ja kähisin asiani uudestaan. Kylläpäs meillä molemmilla oli hauskaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 21:58

Kyllä joskus nuorena on ollut sellainen tilanne, että ääntä ei ole oikein kuulunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 22:00

Kyllä on ollut niin kovayskä,ettei pystynyt puhumaan ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 22:02

Kyllä on ollu monta kertaa. Sitten on tullut keuhkoputken tulehdus. Ääni mennyt kokonaan,silloin on oltava vaan hiljaa,että pääsee paranemaan...

Lisätty: 26.04.2009 - 22:16

Tullissa luultiin että olen mykkä,kun ei ääntä lähtenny....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 23:14

Tälläkin hetkellä aika läheltä liippaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 23:36

Oli silloin joskus, kun jouduin paljonkin käyttämään ääntäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.04.2009 - 23:41

On ollut, ja kerran jopa muuttunut ääni niin että kuulostin aivan mieheltä. Hauska oli tuttuja huijata puhelimessa silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 00:43

Vaivasi on tuttu minulle miniäni kautta. Hänen äänensä menee poskiontelotulehduksen vuoksi pari kertaa vuodessa. Vastaanotolta on jäätävä pois, sillä ohjeitten antaminen on kuiskaamista.

Yllättävän moni rupeaa tosiaan vastaamaan kuiskaamalla takaisin. Ollaan jo epäilty rakenteellista heikkoutta kun muuta vaivaa ei ole kuin tämä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 06:24

mulla kans ankara poskiontelokierre joskus piti ääntä pois pitkään. Viimeks ääni meni pari v. sitten Popedan konsertissa kun tuli kiljuttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 07:57

Juuri männeellä viikolla oli ja nyt jo toipumassa hyvää vauhtia.En tarvinnut lääkitystä muuta kuin hunajaa+teetä ja Finnrexiniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 08:02

toistaiseksi kokematon vaiva

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 09:41

flunssassa usein lähtee ääni.. miksei yskässäkin voi. Jopa jatkuva yskiminen rasittaa äänihuulia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 09:47

Lähes poikkeuksetta saan yskän päätteeksi kurkunpääntulehduksen ja silloin ei ääntä tule yleensä pihahdustakaan. Kuiskaaminen varsinkin on kielletty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 10:16

kyllä on tuttua tuokin ja lapset tykkäs pienä, kun ei voinut komentaa ja isäntä, kun vaimo oli kerrankin hiljaa...mutta on myöskin ollut toissa talven niin kova yskä minul, et murtui kylkiluut...lääkäri sanoi vain että ei ole lainkas harvinaista..nykyisin yritän yskiä varovaisemmin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 11:32

On joskus ääni painunut matalalle flunssan yhteydessä. Menemään sain sen kerran, kun lauloin kaksi vuorokautta. Piti jäädä oikein töistä pois, kun työni vaati puhelimessa puhumista hyvin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 11:50

Ei nyt ole ollut toivottavasti ei edes tule. täytys puuta koputtaa. koska sillon se mulle yleensä tulee jos sanon jollekin että ei ole tullut flunssaa. Äitini kertoo minulle että minä olin pienenä se lapsista joka kaikkein vähiten flunssaa sairasti. mutta mun tytölläni siis nuorimmalla on nyt ainakin ollut kova limainen yskä eilen luulin että tukehtuuko kun yskiin niin kamalasti. yskän lääkettä kyllä on tohon yskään mutta se vaan on niin sitkeää.