Miten olet aikonut suojautua sikainfluenssalta?

hengityssuojaimmella, naamarilla, syömisellä, juomisella, hyvä käsihygienia, yms, joku hyvä oma keino? Kerro!

Avainsanat: google: suojautuminen sikainfluenssalta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2009 - 06:26

normaalia elämää elelen, hyvän käsihygienian olen oppinut jo työnkin vuoksi.

Kysyjän kommentti

Samoin minäkin teen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 21:17

Minä odottelen että tänne ensin saapuukin sikainfluenssa, kyllä sitten media varmaan tiedottaa mitkä varokeinot ovat tarpeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 21:27

En tosiaankaan tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.04.2009 - 21:32

Ei ehkäpä kannata vielä lietsoa hysteriaa sikainfluenssasta, jos ja kun se ehtii Suomeen, voipi olla että se on jo muuntautunut kameli-influenssaksi.
Kaikenlaisia vitsauksia on ollut kautta aikojen, ei tule liikakansoitusta.
Paras keino tietysti on alkaa haalimaan kuiva- ja purkkimuonaa, ja tehdä bunkkeri hyvällä ilmansuodatuksella. Mennä sinne odottelemaan epidemian ohimarssia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.04.2009 - 21:56

Emme tietenkään osta enää mitään lihatuotteita.
Vain tyhmä vaarantaa enää henkensä syömällä lihatuotteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 22:02

Hyvää käsihygieniaa käytän normaalistikin joka päivä, sikainfluenssaa vastaan suojaudun sitten kun on tauti tääl lähempänä, ja ko. maihin missä sitä nyt on, niin ei ole ollut aikomustakaan matkustaa, edes ennen tätä 'hysteriaa', ikävää silti sinällään, et tällast tapahtuu, johtuneeko sitten liioista antibioottien käytöstä 'joka lähtöön' alun perin, jotta näit resistenttei kantoi pääsee syntymään??, No, tää ny vaan tämmönen oma havainnointijuttu... tieteen kans ei mitään tekemist täl kommentillain kuiteskaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 22:05

Empä ole miettinyt vielä,kun täällä sitä ei ole..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 22:39

en mitenkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 23:15

enpä osaa suojautua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.04.2009 - 23:40

Jos se on osuakseen kohdalleni, niin sitten se osuu. Ei sitä auta etukäteen miettiä, ei se siitä miksikään muutu. Terveellä järjellä mennään aika pitkälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.04.2009 - 23:43

en mitenkään.Ja sianlihan syöntihän ei tartuta, tiedoksi vain niille jotka meinaavat sen takia syönnin lopettaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 00:33

En valtavasti välitä sian lihasta. Nauta parempaa, joten ei pelkoa. En aio varatoimiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 08:17

Samat konstit kuin tähänkin asti eli käsihygienia on tärkeä. En panikoi asian suhteen. Viranomaiset tiedottavat kyllä ja antavat ohjeita. En ole ollut koskaan Mexikossa enkä aio mennä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 09:40

tarkkailulinjalla vielä.. ja jos tämä nyt intoutuu leviämään maalimalla, niin kannattaa nostaa oma vast kyky niin hyväksi, ettei ole altis tartunoille. käsien pesu.. tottakai. ym normaalit kotikonstit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 10:19

en nyt juuri mitenkään, mutta jos nyt ois matka meksikoon, niin voisin miettiä, et lähdenkös laisinkaan, mutta katsotaan nyt sitten miten käy ja kyllä nuo viranomaiset neuvoo mitä pitäis siinä tapauksessa tehdä..uskoisin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 10:30

Tällä hetkellä ei tarvitse suojautua yhtään mitenkään täällä, eikä asiasta kannata lietsoa hysteriaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2009 - 11:36

En suojaudu tällä hetkellä mitenkään. Jos, tai/kun ohjeita tulee, niin sitten niiden mukaan. Jospa tuudittaudunkin siihen uskoon, ettei se minuun tartu. Niinhän ihmiset usein tekevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 04:24

Seuraamalla uutisia. Jos jossain ilmenee tartuntoja, niin vältän menemästä sinne.
Muuten en aio tehdä mitään tavallisuudesta poikkeavaa.