Tuun hulluks tekniikan kanssa!!

Digiboxi ilmoottaa NO SIGNAL.Mistä moinen johtuu??Toimi hyvin vielä torstaina....

Lisätty: 26.04.2009 - 21:12

Piuhat tiukasti kiinni....

Lisätty: 27.04.2009 - 02:00

Kiitos ida!Tuo autto,tosin taustalla kova kohina aina välillä....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2009 - 04:37

Kokeile palauttaa tehdasasetukset ja jos ei auta, niin nollaa koko boksi. Se vaatii jo hieman tietoa, silläa kaikki asetukset tulee asettaa uudelleen ja nollaukseen pitää tietää (useimmiten) koodi, jolla sen voi ylipäätään tehdä.
Monessa laitteessa se on näppäimistön kulmissa olevat numerot myötäpäivään kierrettynä, eli 7,9,3,1 tai 1,7,9,3 tai 3,1,7,9 tai 9,3,1,7.
Se voi olla myös joku helpompikin 0000, 1111, 1234, tai joku ohjekirjassa mainittu, valmistajia ja laitteita on niin monia. (Tähän pitää lisätä, että itse mieluummin kokeilen ensin arvata, ennen kuin avaan ohjekirjan, mies kun olen)
Omassa boksissani joudun tekemään tuon nollauksen joka kerta, kun vien sen mökille, eri maston lähetysalueelle, ja taas takaisin tuodessa.
Usein sillä korjaantuvat pikkuoireet.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 21:05

Oletko tarkistanut, että kaikki piuhat on varmasti kunnolla kiinni?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 21:18

Tapahtunut myös minulle ja minun kavereille on käynyt samoin. Jos et ole koskenut koko boxiin, niin vika voi olla siinä itsessään. Mun kaverin digiboxin aika on jostain syystä aina neljä minuuttia jäljessä, vaikka ajan pitäisi tulla reaaliajassa digiboxin automaattisen ajan haun kautta. On kokeiltu myös itse asentaa aika ja sama tilanne aina seuraavan käynnistyksen jälkeen. Koneeseen asennettu myös viime päivitykset netistä mutta turhaan. Ei ole ihan halvin perusboxi, vaan siinä on muitakin ominaisuuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.04.2009 - 21:57

Antennipiuha ei ole kiinni, tai suuntaus väärä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 22:41

ota piuhat irti ja laita takasin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 23:16

Sellaista sattuu välillä, kun olosuhtett muuttuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.04.2009 - 23:22

Älä vielä hermostu. Niin tekee minunkin boxini aika ajoin. Sateliiteistä tuo johtuu. Kokeile sellaista hommaa että teet automaattisen kanavahaun uudestaan. Minulla on se auttanut. Toivotaan että toimii.

Lisätty: 27.04.2009 - 09:53

Tarkista vielä antenni- ja scartliitännät, että ovat kunnolla kiinni. Helposti löystyy kun liikuttelee boxia. Jos se kohina sitten loppuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 23:47

Meillä normaalia koko ajan. Kaikki kanavat eivät edes näy, jolloin antennia joudumme suuntaamaan silloin tällöin. Mäen toisella puolella näkyy hyvin, meillä ei. Korpiasumisen ongelmia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.04.2009 - 23:50

niin tuttu ongelma tuokin. yleensä menee meillä ajan kanssa ohi tai sitten ei johto kunnolla kiinni. Kissa kun aina riehuu ja saa aina jotenkin johdot puoliksi irti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 08:24

Tuo varsin tuttu ongelma,varsinkin kun poksi tulee vanhaksi,Meillä rupesi digiboxi tekemään tuota päivittäin,piti ohjelmoida uudestaan melkein joka päivä.Sitten tuli uusi ongelma,kuva muuttui vähän kerrallaan punaiseksi.Vein viimmesellä sen korjaamoon,tyyppi tutki sen 20€ ja sanoi heitä tämä jätteisiin siihen ei ole enää osia,oli ensimmäisiä boxeja 2000 vuoden alusta,Ostimme uuden boxin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 10:59

Monesti auttaa pelkkä resetointi, eli ottaa virtajohdon hetkeksi irti.