Missä sijaitsee toyota corollan 1992 sisäilmansuodatin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 20:38

92:ssa ei olekaan mitään sisäilmansuodatinta, ainoastaan moottorissa niin kuin jokaisessa autossa.

Lähteet:
Sanoi tuo ukkelini:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 21:30

Olen aikoinani irroittanut hansikaslokeron muoveineen kokonaan muuten ole löytänyt raitisilmasuodatinta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 08:34

Ei siellä ole sitä,osta 2000 v malli tai uudempi niin alkaa löytyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 09:50

Sisäilmasuodatin (raitisilmasuodatin) taisi tulla Corollaan vakiovarusteeksi vasta nykyiseen korimalliin eli vuoden 2002 malleista lähtien. Vanhemmissakin se saattaa olla lisävarusteena tai jälkiasennuksena tehty. Silloin se on auton sisäpuolella hanskalokeron takana. Jotain ruuveja sieltä täytyy avata, jotta pääsee ilmanvaihtokanavaan, jonka sisällä suodatin on. Toki ei kannata lähteä avaamaan, jos suodatinta autossa ei ole.
Useimmissa autoissa, joissa sisäilmansuodatin on vakiona, se on yleensä vaihdettavissa moottoritilan puolelta, apukuskin puolelta, lähella palopeltiä (siis kojelautaa). Se on yleensä littana ja useimmiten vaihdettavissa ilman mitään työkaluja. Mutta tuossa -92 Corollassa se on sisäpuolelta vaihdettava (jos sitä yleensä on siihen laitettu).
Itse pidän sisäilmansuodatinta vain keväisin ja kesäisin, mutta en syksyllä enkä talvella. Näin flekti puhaltaa paremmin ja kosteus häviää sisältä nopeammin.
Huom! Tässä ei tietenkään ole kyse (moottorin) ilmansuodattimesta, joka on tyystin toinen asia. Se pitää aina olla paikalla, ja se kannattaa vaihtaa kohtuullisen usein, kun hinta on pieni ja vaihto nopeaa. Se kerää yllättävän määrän pölyä, hyönteisiä, koivun siemeniä yms.