Olisiko kellään tiedossa nettisivua missä selitetään uuden lain luominen... (koulutyöhöni tarvii selittää.)

Lisätty: 26.04.2009 - 20:14

Oppikirjasta vaikee kattoo ku nää on nettitehtäviä, ja toiseks meillä on maailman vaikein kirja, josta ei toisinsanoen löydä MITÄÄN!

Lisätty: 28.04.2009 - 20:10

Ymmärrän että yritätte vaan "auttaa", mutta oppilaalla jolla on oppimisvaikeuksia, ja jolla on pelko jäädä luokalta tyhmän ja ymmärtämättömän opettajan takia....olette väärässä. Kirjamme on oikeasti vaikeaa tekstiä joka on kuin kiinaa lukisi.
-Ja yleensä en IKINÄ turvaudu muiden apuun MISSÄÄN ASIASSA! Tämä taisi olla virhe, harmi kun yhteiskunnassa on ihmisiä jotka jaksaa loputtomiin nipottaa!

Mutta kiitos kaikille tietolähteiden (www) antajille, olette kultaisia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 22:31

Näissä on asiasta tarkat tiedot:
www.finlex.fi/fi/laki/
web.eduskunta.fi/Resource.ph.../index.htx
Lakien säätäminen:
www.om.fi/75.htm
fi.wikipedia.org/wiki/Lain_s...C3%A4minen

Kysyjän kommentti

Kiitos<3

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 16:38

Katso oppikirjasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 16:43

Tuolta löytyy paljon taustatietoa:
www.suomi.fi/suomifi/suomi/a...index.html
tai täältä:
web.eduskunta.fi/Resource.ph...stunto.htx

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 08:39

Katso oppikirjasta. Voisin tuon selittää ihan kokemuspohjaisesti mutta tiedän että löydät tiedon kirjoistasi. Laki laaditaan, ei sitä luoda. Lain laadinnan perustyö on kuitenkni virkamiestyötä.

Lisätty: 27.04.2009 - 13:09

"Napsulaki" olisi hyvä eli lapset ja nuoret vaan kirjoja lukemaan eikä täältä vastauksia hakemaan, kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 08:54

Etkös tuota tiedä? Sehän on www.napsu.fi/, koska Suomessa ihan kaikki uudet lait luodaan aina täällä NAPSUssa.
Joku rekisteröitynyt käyttäjä tekee lakialoitteen ja siitä sitten vain eteenpäin....seuraa äänestyksiä jne..

Esimerkiksi minä aion tehdä sellaisen lakialoitteen, että koululaisten tulee itse kunkin lukea läksynsä ja oppikirjansa, sensijaan että kysyvät ja saavat helposti valmiita vastauksia omiin kotitehtäviinsä internetistä, esimerkiksi täältä Napsusta.
Tiedon hankkiminen eri lähteistä on tärkeä osa oppimisprosessia, vaikka toisaalta kylläkin internet on yksi kätevimpiä, nopeimpia ja ehdottomasti laajin tietolähde.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 20:26

Valmiiksi asti en tätä väännä, mutta pääset porras portaalta eteenpäin jos aloitat vaikka googlaamalla lakialoite.

Lähteet:
Demokratia