Ovatko äitienpäivänä myytävät ruusut monivuotisia? Istuttaisin maahan joten voiko odottaa kukkia ensi vuonna.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2008 - 21:47

Puutarhatyöläisen vastaus: äitienpäiväruusut ovat monivuotisia niissä maissa, joissa ne on jalostettu. Suomen olot ovat niille usein liian kylmät, mutta talvettaminen voi onnistua esim. viileässä, valoisassa huoneessa, joskus jopa kellarissa (älä unohda kastelua). Myös havuilla tai lumella peittely helpottaa ulos istutetun taimen talvesta selviämistä. Jotkut hurjat saavat lykyllä ruusun selviämään vain unohtamalla sen ulos istuttena maahan ilman sen kummempia kommervenkkejä. Kuitenkaan ko. ruusut eivät missään nimessä talvehdi ulkona ruukussa, koska niiden juuret jäätyvät silloin aivan varmasti.

Lykkyä ruusunhoitoon :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.05.2008 - 17:40

niitä on sekä että, olen nähnyt kerran jopa onnistuvankin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2008 - 07:32

Olen istuttanut ne maahan ja ovat kukkineet monta vuotta. Muista hyvä lannoitus.Laitoin maahan sopivan suuren reiän ja pohjalle hevosenlantaa ja sitten ruusun istutin reiluun syvyyteen sen päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2008 - 11:30

Riippuu pitkälti lajikkeesta ja siitä miten sen säilyttää talvella. Monetkaan lajikkeet eivät kestä talven yli, mikäli niitä ei ole suojattu millään.