Sikainfluenssan leviää - Jo yli 1300 sairastunutta! Vieläkö uskallat riskeerata? Pitäisiköhä lopulta antaa eläinten elää ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 11:06

Sikainfluenssa ei tartu ihmiseen eläintä/sikaa syömällä, vaan yleensä sairastuneiden sikojen läheisyydessä oleskelevat/työskentelevät saavat tartunnan sioista je levittävät sitä edelleen muihin ihmisiin. Esim. www.iltasanomat.fi/uutiset/u...id=1678076

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 10:38

miten tarkoitat riiskerata, syödäkkös vai matkustella meksikoon tai usaan, no minä ainakin syön sikaa , joka päivä leikkeenä leivällä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 10:50

En minäkään nyt ihan ymmärtänyt mitä tarkoitat riskeeramisella ??!!
Sikaa meillä syödään melko vähän, käytämme enimmäkseen nautaa, broileria ja kalaa,
mutta voihan niistäkin saada vaikka mitä tauteja . . .
Hei haloo, ei pidä luoda hysteriaa !
Ylireagoidaan asioihin.

Ja luulempa että nämä sairastuneet ( eläimet ) eivät henkeään saa pitää, vaikka
lopettaisimme niiden käytön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 10:57

Luonnossa elää eläimiä paljon ja osa rauhoitettuna. Kotisikaa en sinne kärsimään laittaisi vaan syön mieluummin itse kun metsiemme saalistajat. Sikaa on syöty ties kuinka ja kauan. Islaminuskonnossa se ei ruokapöytään kuulu, eli he pelastunevat mahdolliselta epidemialta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.04.2009 - 12:05

Yritätkö väittää, että se tarttuu syömällä sianlihaa. No jos tarttuu, niin sitten tarttuu. Syön niin kauan kuin toisin todistetaan. Ja miksi ne sairaat eläimet pitäisi elossa pitää? En nyt oikein ymmärrä sinun ajatustasi. Mutta hyvää päivän jatkoa kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 12:49

En syä sianlihaa tällä hetkellä.(Salmonellakohun takia).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 13:10

riskeerata mitä? ei pelota mua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 13:49

Ei vielä ole mitään pelkoa täällä, sitä on vasta aivan toisella mantereella, kyllä siitä hyvät varoitukset tulee kun eurooppaan ehtii, turha vielä mitään hysteriaa on nostattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.04.2009 - 14:50

Mie syön sikaa ainakin ihan normaalisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 15:20

ei ole mitään ajteltu rajoittaa tai sit riiskeerata. mutta kyllä meillä liha ruokia syödään. jauhenliha on nauta jauhelihaa. vielä ainakin ollaan ihan saman lailla lihaa syöty. saa nähdä jos lihan syönti kielletään kokonaan ihmisiltä tämän kohun takia niin sit kait ei syödä. täytyy kai ruveta kasvissyöjäksi kuin meidän vanhin tyttö miehensä kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 09:39

En nyt olisi Meksikoon lähdössä mielellään juuri nyt, sijnäpä ne riskit on.

Lisätty: 27.04.2009 - 10:59

Asiat joista aloittaja kirjoittaa, eivät liity toisiinsa eli siis mitään syytä alkaa kasvissyöjäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 23:48

mikähän on kysymyksen logiikka - jos ei olisi eläviä sikoja ei olisi sikainfluenssaakaan