Oletko saanut allergisen reaktion jostakin metallista,jos niin mitkä on oireet?

mitä käytetty hoitona?

Avainsanat: metalli iho

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 10:51

Ainoastaan " Heavy metal " :sta ,

ensiapuhoitona korvatulpat

Kysyjän kommentti

Hauskin vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 08:47

Nikkeliallergia. Näppylöitä ,ihon punoitusta ja kutinaa. Huomasin kellon rannekkeesta, vaihdoin rannekkeen. En ole mitään lääkettä siihen tarvinnut, vältän altistumista nikkelille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 09:06

Nikkelille minäkin olen allerginen, rihkama korvakoruista alkoi ja sammareitten metallivetoketjusta jatkui, pieniä kutiavia rakkuloita joita piti raapia ja tulehtuivat tietysti, vähän kortisoni voidetta olen laittanut ja sellaisia asusteita ym. en käytä enää, ei mulla muuta hoitoa siihen ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 09:16

Keltakullasta aivan hirveää kutinaa.Esim . keltakultaisia sormuksia en voi pitää enkä myöskään korvakoruja.Valkokulta on toistaiseksi vielä sopinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.04.2009 - 10:18

Minullakin on nikkeliallergia joten yritän välttää kaikkea mistä sen reaktion saan. Aikoinaan rihkamakoruista olen saanut ja myös Lapin kullasta tehdyistä korviksista - joka muuten juuri selvisi miksi niihin reagoin, kiitos Petruksen - vaikka yleensä kultaiset minulle käy. Kova punoitus ja kutina, korvakoruissa reiät alkavat märkimään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.04.2009 - 11:28

Koruista ja kolikoista saan oireita. Taitaa olla nikkeli syyllinen. En muista nyt tarkkaan, kun sairaalan paperit eivät ole nenäni edessä. Kutinaa, punoitusta, kuumotusta ja vesirakkuloita. En ole hoitanut niitä mitenkään. Paranavat itsestään ajan kanssa, kun välttää kontaktia kyseisiin aineisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 12:54

Nikkelistä.Ensin kutiaa,sitten iholle tulee rakkuloita aika nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 14:17

en metalleille mutta juuri eilen sain kamalan kutinan kasvoihin ensiauringosta. Onko muita tälläisiä aurinkoallergisia? sitä ei tee muut auringot kuin suomen kevät

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.04.2009 - 14:51

Miulle tuli kerran, oireina näppylät, kutina, punoittavuus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 15:26

Nikkelistä minullekkin tulee ihottumaa. rakkuloita ja kutiaa kamalasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 08:18

Nikkeli aiheuttaa ihottumaa.