saako suomesta rokkotteen sikainfulenssaan

tietoa haluava

Avainsanat: rokotus sikainfulenssaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 09:19

Euroopan puolella voi vielä olla hankalampaa, mutta rokote kyllä on olemassa, eli siis vain ajan kysymys jos tarvaetta ilmenee:

"Meksikon hallitus ilmoitti aloittavansa laajan rokotusohjelman sikainfluenssaa vastaan. Viranomaiset tutkivat lisäksi 45 kuolemantapausta ja lähes tuhatta mahdollista tartuntaa"

www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...3_ul.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 07:14

Epäilen ettei sellaista täältä saa, ja onko sellaista kehitettykään vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 07:20

sika saa

Lisätty: 26.04.2009 - 09:01

kyllä sioille on rokote,sorry vaan ,tiedoksi vain

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 08:20

Tuskimpa siihen on vielä rokotetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 09:23

Maailmalta saa jos tarvetta ilmenee ....

"Meksikolla on riittävät resurssit viruksen hoitamiseksi. Maalla on varastossa miljoona annosta rokotteita. Ihmisiä on kehotettu välttämään koskettelua ja ruuan jakamista. Meksiko Cityssä on jaettu hengityssuojaimia."

www.taloussanomat.fi/ulkomaa...0910558/12

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 09:33

Ei saa. Suomesta, eikä mistään muualtakaan ei saa tällä hetkellä rokotetta, joka antaisi tehokkaan suojan juuri sikainfluenssaa vastaan. Kyseessähän on influenssa, joka on yhdistelmä sika- / lintu- / ja ihmisinfluenssasta.

Tosin on vielä epäselvää kuinka tehokkaita "ihmisinfluenssarokotteet" ovat uutta sikainfluenssaa vastaan. Ilmeisesti Meksikon hallitus tarkoittaa laajalla rokotusohjelmallaan juuri tätä "ihmisinfluenssarokotetta". Täytyyhän ihmisä rauhoitella, ettei syntyisi paniikkia. Lisäksi on olemassa mahdollisuus, että joku olemassa olevista rokotteista toimiikin, toivotaan niin.

Lisätty: 27.04.2009 - 09:14

Näyttää pahasti siltä, että pandemia, eli maailmanlaajuinen epidemia uhkaa. Edellisestä pandemiasta onkin aikaa noin 90 vuotta (Espanjantauti). Ebolavirusta pelätttiin taas noin 30 vuotta sitten, jolloin sitä esiintyi oikeastaan vain (keski-)Afrikassa, esim. silloisessa Zairessa. Jos nyt vertaa noita Afrikan maita (eritoten niiden viidakkokyliä) ja vaikkapa vain Mexico Cityn kaupunkioloja, niin oli kai suhteellisen helppo eristää sairastuneet afrikkalaiset. Mexico City on yksi maailman suurimpia kaupunkeja ja hyvin tiheästi asuttu, asukkaita yli 20 miljoonaa - siis yhdessä kaupungissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.04.2009 - 11:24

Tämähän on ihan uusi tauti. Sika-lintu-ihmisinfluenssa. Missä välissä ne olisi rokotteen ehtineet kehittämään ja valmistamaan. Ei saa suomesta, ja tuskin muualtakaan. Jäädään odottelemaan, mitä tuleman pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 12:55

Sika saa,sinä et.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 09:42

Ei toistaiseksi, asiahan on uusi eli ei mitään rokotetta ole ehditty edes kehittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 08:49

Sikainfluenssaan ei ole vielä rokotetta.