Mikä on Martta-aiheinen kysymys? Ei kai sillä vain aliarvioida Marttojen toimintaa? Vai vitsikö vain?

Lisätty: 27.04.2009 - 09:38

No hyvä, ettei Marttoja mollata. Martoissa on muuten nykyään aika paljon nuoriakin naisia. Itse en ole Martta.

Jos joku kysyy yksinkertaisia kysymyksiä esim. ruuanlaitosta, se tarkoittanee sitä, että hän todellakin kaipaa tietoa. Kaikki eivät ole jauhopeukaloita tai eivät ole vielä ehtineet oppia. Kukaan meistä ei ole syntynyt valmis tietopankki aivoissamme.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.04.2009 - 18:35

Kukas täällä on Martteja mollannut. Kiva nähdä sinuakin ylitarkka!

Joidenkin mielestä Napsun pitäisi olla pelkästään matkailufoorumi ja täällä on tällaista kevyttä puhettta ja hauskanpitoa heidän mielestä liikaakin.

Itse ajattelen, että meitä keski-ikäisiä ja siitä vanhempia marttoja on syytä pitää hyvällä päällä jo liikeideankin takia.

Meillä mummoilla (anteeksi naiset, kärjistän) on aikaa ja varallisuutta matkustaa. Lisäksi levitämme tietoa eteenpäin hyvästä palvelusta.

Jos perheessä on suunnitteilla matka niin usein juuri perheen naiset toimivat primus motorina minne ja milloin kannattaa lähteä.... ja täältä palstoilta kerätään vaikutteita ja luetaan toisten kokemuksia...

Jotta myö Martat ollaan tärkeitä jo liiketaloudenkin takia. Ei meille saa olla pahoja.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.04.2009 - 12:54

Täällä me välillä kysellään mitä ruokaa tehdään, leivotaan jne. niin 1 anonyymi kirjoitti että tällä sivustolla vain Martat tyhmiä kyselee, ja tämä martta aihe jäi elämään. Ei ole tarkoitus Marttoja aliarvioida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 13:13

martat kuuluu ehdottomasti tänne mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.04.2009 - 14:59

Ei aliarvioida, mutta meitä vaan ruvettiin sanomaan martoiksi, kun kyselemme ruoka-, leivonta- ym. kotityöasioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 15:05

Huolenpitoon

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.04.2009 - 15:13

Nämä martta-jutut ovat tavallaan tyttöjen juttuja, mutta joihin myös pojat saa ottaa osaa. Kysellään kotitalouteen, käsitöihin ym. liittyviä naistenjuttuja. Ja taitaa tämä ikähaarukkakin olla enemmänkin siellä marttaiän päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 17:46

Joo nää Martta-jutut ovat vähän sellasta "sisäpiiri" vitsiä, mutta liittyvät enimmäkseen kodinhoitoon, joten tervetuloa vaan mukaan. Ellei sinua ahdista ruoka, juoma yms. kysymykset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 18:20

vitsi, vitsi, vitsi (ja Marttien mollausta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 21:21

Ei mollata Marttoja eikä Martteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 09:11

vitsi vain, eikä missään nimessä loukkaus martoille....tälläistä viatonta höpinää, niin kuin anonyymit asian ilmasee..meille se on toki asiaa ja tärkeääkin , ihan niinkuin matkat anonyymeile..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 13:37

Toivottavasti ne kysymykset ovat pilan päiten kysyttyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 21:30

Marttatoiminta on tärkeää ja yleishyödyllistä. Toivottavasti nuori sukupolvi tulee omistautumaan ja jatkamaan tätä perinnettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 08:46

Marttahomma on tullut mieleen kun ajoittain on todella paljon yksinkertaisia, ruokaan liittyviä kysymyksiä.

Lisätty: 27.04.2009 - 13:19

Ne oikeat Martat tekevät hyvää työtä kodinhoidollisten asioiden neuvonnan parissa. Sillä ei ole mitään tekemsitä napsumarttojen kanssa.