Minkälainen kesäloma on paras? kaikki tekemättömät työt mitä talvella on ajatellut että lomalla teen, niin loma menee siinä.

vai onko matkustaminen se paras juttu, vai että saa olla vaan ja nauttia kesästä.

Avainsanat: kesäloma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.04.2009 - 11:51

Paras loma vietetään,tosiaankin lomailemalla läheisten ja ystävien kanssa,eikä murehdita menneitä eikä tulevia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.04.2009 - 10:29

Saa olla vaan, ja nauttia kesästä. Se on ehdoton juttu minulle. Kesätöihin kuuluu mattojen pesu vaan, mutta sehän kuuluukin siihen nautintopuoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 10:30

kyllä se on se kuumuus ja aurinko.. ja tietty matkustaminen että niitä saa tarpeeksi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 10:31

nauti kesästä ja reissaa, tai vietä se mökillä, kunhan et murehdi tekemättömiä töitä, vaan tee ne työt mitkä tuottaa mielihyvää....ja nauti lomasta, koska se on aina kuitenkin liian lyhyt, vietit sen missä tahansa, mutta yksi hyvä konsti on, että tuhlaa rahasi heti loman alkumetreillä..kun rahatonna oottellet töihin pääsyä, niin on lomakin aika pitkän tuntuinen, näin olen kuulut meneviltä poikamiehiltä...joilla ei oikein tuo rahan hallinta ihan hanskas ollut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 10:38

Lomalla ei juuri nikkaroida vaan matkustellaan ja rauhoitutaan. Kesä on niin lyhyt että nautitaan siitä vaan, syksyllä sitten enemmän askareita ja rästihommia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.04.2009 - 10:49

Kun pääsisi vaikka mökille viikoksi. Mutta ei. Minulla on huono puoli kun työpaikkani on kotona ja työhuoneeni on makkarissa olevassa syvennyksessä vastapäätä sänkyä. Aamulla näen ensimmäisenä ja illalla viimeisenä työpaikan. Eivät vahingossakaan pääse edes lomalla unohtumaan. Vaikka ns. olisinkin tässä pihapiirissä lomalla, niin silti puhelimiin on vastattava, posti hoidettava ja laskut maksettava. Talvisin sitten kyllä olen päässyt oikealle lomalle. Mikä unohtuu kun joutuu tekemään mahdollisimman nopeasti parin viikon rästityöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 12:14

Eikös loman tgarkoitus ole levätä viettää niin mukavasti, kuin mahdollista?
Unohda suuret työt ja vietä kunnon loma, joko jossain ulkomailla , tai kotimaassa, kuin mahdollisuudet ovat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 13:00

En vietä koskaan kesää vaan loikoillen. Nautin pikku hommista joita joutuu tekemään. Tylsistyisin pelkästä makoilusta. Kesän täytyy olla monivivahteikas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 13:38

Kyllä kesällä pitää olla pikku puuhaa. Omassa pihassakin voi nauttia kesästä. Tekee mikä miellyttää,ja huilii välillä. Kiva kutsua lapsukaiset pitää niitä grilli-juhlia, kauniina kesäpäivänä.. Naapureitten kanssa pidämme illan-viettoja milloin kenenkin pihassa,siinä sitten laulu raikuu,ja hauskaa piisaa. Tietysti jokin ihan lomanpätkä pois kotoa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 14:04

Saa nauttia kesästä ja mökkeillä.. Ei mitään stressiä, tekee mitä tekee ja loput tekee joskus..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 14:38

Kesällä ei minun tee mieli matkustella mihinkään. Suurin nautinto on kiireettömyys ja se, että suunitelmia voi muuttaa. Jossain kesätapahtumassa lähiseudulla voimme käydä.

Mutta jos lähtisin lomalle kesäaikaan minun kukkaseni tykkäisivät kyttyrää. Kesärituaaleihin kuuluu, että naapurin Leenan kanssa katsomme aamuvarhain toistemme puutarhan. Usein vielä yöpaidassa ja paljain varpain.

Sitä aamunavausta ei voita mikään. Yhteys saman asian harrastajan kanssa, luonto ja tieto, että tämä hetki on merkityksellinen. Ystävyys.

Syksyn pimeydestä on sitten mukava poiketa jossain pidemmällä, mutta jonkin teeman merkeissä. En halua makoilla enää missään. Haudassa joudan sitten lepäämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 15:08

Kyllä ne työt odottavat loman jälkeenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 15:29

ystävien kanssa rannalla:) lepoa ja linnunlaulua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 16:32

irtiotto arjesta onnistuu yleensä vain muualla kuin kotona

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 17:52

Maarit3 kaikkia noita mainitsemiasi, mutta mahdollisimman vähän raskasta työtä ja monetkaan eivät taida keskikesällä matkustella vaan nauttivat omasta kesäisestä kotomaasta. Minulta meni pieleen vuosi sitten loman alku, kun maalasimme talon ja teimme koko ajan jotain. Työhön mennessä olin väsynyt ja niinpä kesän jälkeen tapahtui loppuun palaminen. Loma on sitä varten, että levätään ja nautitaan asioista joista ei työssä käydessä ehdi nauttimaan. No hyvä, että talo on nyt maalattu ja kun lomani alkaa lähdemme heti viikoksi ulkomaille. Siinä pääsee kivasti irti työkuvioista. Kotiin tultuamme alkavat puutarhatyöt ja pihankin olen suunnitellut niin helpoksi ettei sen hoidosta tarvitse stressiä repiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 18:51

Lomalla täytyy tehdä asioita joita ei voi arkena tehdä,matkustaminenkin on hyvä ajatus.Ei mitään kiirellä tai pakolla. Ei töitä joita on tullut lykättyä,puhdasta nautintoa sen olla pitää.
On tietenkin ,myös koti hommia joista pitää ja haluaa tehdä ne mieluusti ajan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.04.2009 - 15:00

Kuuma aurinkoinen tekemisrikas kesäloma on paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2009 - 10:46

Paras kesäloma on tietenkin sellainen minkälaisen jokainen itse haluaa. Jos jonkun mielestä on hauskaa tehdä kaikki tekemättömät kotityöt niin mikäs siinä sitten, se on hänen valintansa. Itse haluan kesäloman jolla saan tehdä aivan mitä haluan, kulkea kaupungilla ilman kiirettä, katsella kaikkea aivan rauhassa ja mahdollisesti piipahtaa kahvilla tai terassilla. Tai sitten matkustaa siihen kohteeseen johon haluan ja milloin haluan, tehdä kaikkea uutta. Ylipäätänsä kokea loma aivan omilla ehdoilla, tehdä tai olla tekemättä mitään.