martta kyssäriä pukkaa, olettekos jo laittaneet orvokeita pihalle, terassille tai partsille.?. Oikein hyvää viikonloppua myöskin !

itse ostin eilen 4x8 tainta ja mietin että mihin purnukoihin laittais, jos vielä tulee hallaa yöksi...ja sais siten ne helposti nostetux terassille suojaan..ongelmia on monen moisia näin keväisin...puutarhurillakin..hmmm..

Avainsanat: orvokki istuttaa halla yöt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.04.2009 - 10:42

Sain lähikaupasta ilmaiseksi monta ruukkukukkaa kun jäi pääsiäisestä hyllyyn. Kaverin mummo kävi ja ihastui niihin, totesi että pihassa on vain yksi eikä näytä miltään... En tiedä oliko vihjaus vai ei mutta lopputulos oli se että kun mummo poistui niin samalla lähti kukatkin. Mitäpä niillä kun olen juuri muuttamassakin.

Kysyjän kommentti

mummo sai hyvän mielen, tuo oli kauniisti tehty....myös kaikille vastanneille kevään ootteluita ja aurinkoisia päiviä....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 25.04.2009 - 09:56

Torstaina oli Mikkelin Hong Kongissa myynnissä 10 kpl/2,95€. Ihan hirvittävästi himotti, mutta kun lunta oli (silloin) niin paljon niin ei voinut ajatellakaan. Tänään ne olisivat olleet jo ihan eri juttu. Nyt harmittaa. Mutta aina laitan orvokit kun on ollut mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 09:58

On orvokkeja, perunanarsissi ja muita narsisseja terassilla. Liian aikaista on, mutta minkä sitä itselleen saa.

Lähdenkin tästä tekemään kukkapenkin reunusta vanhoista tiiliskivistä....voi, tätä ihanaa suunnittelua.

Hyvää viikonloppua multasormille ja niillekin, joilla on multaa vain kynsien alla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 10:05

meidän pihalla orvokit ovat jo muutaman päivän/yön asustelleet, hyvin jakselevat narsissien ja muiden rehujen seurassa (syytön minä olen siihen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 10:12

Ostanut olen ,huomenna jos jaksaisi kontata ja maahan laittaa, harson kyllä yöksi laitan päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 10:13

kaverini pyysi ottamaan kans kolalla lumia vähemmäksi penkin päältä että sais kukat laitettua,kun meillä oli niin mahtava aurinkoinen päivä,mie menin sisälle terassilta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 11:57

Ei ole omaa pihaa,enkä ihan vielä osta parvekekukkia,mutta naapurini on tehnyt tuohon ikkunoidensa alle kukkapenkin ja nyt ovat ihanat grookkukset nousseet täyteen kukkaan,kyllä niitä saa kaikki ihailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 13:04

Vaikka nyt onkin lämmintä, en osta kukkia vasta kun kesäkuun alussa, koska on varma että ne paleltuvat, niinkuin viime keväänä .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 15:07

Äitienpäiväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 15:28

ei mihkään mitään, lunta vielä paikkapaikoin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 15:46

Ei vielä orvokkeja täällä meillä. Kesäkuun alkupuolella vasta yleensä laitan ne. Lumi sulaa hyvin tänään ja eikös jo viime keväänä istutetut tulppaanit jo hieman pilkota, aamulla ei vielä näkynyt mitään. Krookusten päällä vielä lunta, samoin narsissien. Paratiisiomenapuun rungon on jänö syönyt ja eikös se liene sitten entinen puu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 16:38

En laita vielä mitään kesä kukkia näin aikaisin ulos. laitan vasta kesällä kun on läpöisemmät yötkin. tuntuu että olis vielä liian aikaista. krookukset minulla jo ulkona kukkivat kohta tulppaanit ja narssissitkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 18:00

Olen laittanut orvokkeja ja narsisseja parveketta värittämään. Ja hyvin ovat säilyneet vaikka pari pakkasyötäkin on ollut. Ja kun ei kastele kauheasti niin eivät hoilota varttakaan niin nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 18:56

Kyllä on himottanut orvokkeja ostamaan,vaikka maa on jääsä,onneksi on myös järki päässä,monen vuoden itkut mielessä, en enään laita pihalle mitään ennen äitienpäivää.
ääh,nyt huijjasin vein amppeliin yhden narsissin talon nurkalle,oli niin kaunista tänään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.04.2009 - 20:05

En laita näin aikaisin keväällä. Vielä tulee pakkasöitäkin, ja sitten ovat entisiä kukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.04.2009 - 15:00

Terassille olen pistänyt.