Kaikkihan on mahdollista, mutta mahtaako 13v pentuna leikatulla kollikissalla olla kevättä rinnassa kun käyttäytyy omituisesti?

Täysin sisäkissä ja tyttöjä ei ole koskaan tavannutkaan. Huutaa, mölisee ja kantelee tavaroita sukista vilttiin ja tietysti poissaollessamme ja yöaikaan, yöeläin kun on.

Avainsanat: hyrräileekö hormonit kuitenkin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.04.2009 - 16:26

Meillä on ainakin toi uros kissa sellainen että on kokoajan rauhaton pitäs ulos päästä. vaikka on myös leikattu kolli toi mikä mulla on tossa kuvassa.meillä oli kissa joka oli narttu olis nyt keväällä maaliskussa täyttänyt 21 vuotta mutta kohta on 2 vuotta kulunut kun se yhtä äkkiä hävis täältä mikä sen vei. vai menikö kuolemaan johonkin piiloon. onhan ne halut ihmisilläkin, niin miksei olis sit eläimilläkin. jos ihminen steriloidaan niin ei se haluja vie. vai luuletko timppa että vie. se sun kissa haluaa vielä saada jotain hyvää vanhuuden päivillään. meillä kissat haluaa ja ronkuaa koko ajan ulos. vaikka narttukin on leikattu ihan sama juttu. ulkona on näin keväisin on paljon kaiken laista kissoilla tekemistä ruokaakin riittää siellä. ai sää et ole päästänyt sitä lainkaan ulos no kuule sitä suuremmalla syyllä se haluaa narttua kaveriksi. ihan normaalia. pystyisitkö sää olemaan koko ajan ilman? ja vielä sisällä koko ajan. mä kuule timppa luulen että sää et kyllä pysty. vai onko niin?

Kysyjän kommentti

Hausskaa noien isojen ja pienempien kisojen kanssa ;-) Ku toi pirskatti ei uskalla ulkoilla ja tytöt ei tee kotikäyntejä niinkun enoni kollille aikoinaan. Kiitti hauskasta vastauksesta. Ps. Pirskatti vetää vähän pidemmän kaavan mukaa. Ei osaa vieläkää lopettaa. Pitäiskö ottaa oppia?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.04.2009 - 09:46

meitin otto on selkeesti kevät rintainnen, 7v..ja on kans leikattu, mökää ja juoksee , et matot kassa , eikä se reppana oikein tiedä mitä tekis, tulee syliin ja haluaa vaan pijausta , sitten taas mennään niin et matot kasas...kyllä se sitten välillä painii onninkin kans , et karvat vain lentelee, mut hetken päästä nuolaan ja halitaan...kyllä on otolla kevättä rinnassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 09:52

Minulla oli entinen kissa urospuolinen, leikattiin pienenä, mutta syvällä rinta äänellä mourusi aina muutaman päivän kerrallaan ja muutaman kerran vuodessa, eli ei se leikkaus kaikkea viettiä pois vie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 09:53

Kyllä taitaa jäädä eläimeen vaistonvaraisena tieto, että nyt on se aika, että tarttis tehdä jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 09:59

Vanhemen kissa on leikattu aikoinaan hyvin pienenä mutta aina keväällä sama juttu; Ulkona on oltava koko ajan ja hirveä kiskominen, muuten niin rauhallinen kolli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.04.2009 - 10:15

Kyllä sillä kevättä rinnassa taitaa olla. En ole kissaihmisiä mutta ihan saman huomaan tuosta meidän isokokoisesta mutta hyvätapaisesta sussaripojasta. Suorastaan halvaantuneena makaa ulkooven edessä kuono kiinni ovenraossa ja on niin onnetonta että. Naakelia tuuletetaan vähän väliä vaikkei tyttösistä ole tietoakaan. Ressukka. Onkohan kysymys eläinrääkkäyksestä kun vahtii poikaa niin pahasti vuodesta toiseen, ettei edes salaa pääse tyttösiä saunan taa vilkaisemaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 12:01

Kyllä vain on kissallasi kevättä rinnassa,sitä on myös meidän Onnipojalla,nenä pitkällä haistelee hajuja ja varsinkin kenkiämme,kun tullaan ulkonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 18:43

Olisikohan tässä keväässä voimallisenpi kutsu,meidänkin leikattu kolli mourusi eilen ja toissapäivänä pitkin pihaa ja aamulla änkesi sänkyyn viereen,hellyden kipeänä.vaikka koirat oli jo valloittanut jalkopään.
Taitaa se kevät kaikilla tuntua,leikattu tai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 19:14

Kyllä kissallasi on selvä mielikuva jostakin mukavasta, mutta se vaan ei enää kykene toteuttamaan sitä haluaan. Vilman luona vierailee leikattu kolli ja kun se ei muuta voi niin valitettavasti repii ja raatelee. Minulla on pienoska ladattuna ulkokomerossa sillä tällainen peli ei enää vetele. Vilma ei tykkää sado-masokismista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 21:34

Meil kans Sulo (leikattu pian 1v) karkailee rappukäytävää,raapii ulko-ovel ja pyrkii parvekkeelle.Sit ku sen valjais jompaa kumpaa vie ni sit tahtoo heti sisälle ku pelottaa.Myös Eemeli 5 v alottaa joka kevät konsertin heti ku on vähä lumia kerenny sulaa.Kaipa se on leikatuillaki kevättä rinnassa siinä missä leikkaamattomil.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 22:40

kuulostaa hieman oudolta..meillä meinaan 5 vuotias kollipoika,joka myös leikattiin pentuna, eikä sillä mitään oireita ns. juoksuun ole, ei ole koskaan edes ollu, ei ehtinyt kollittaa,kun ehdittiin leikata ennen sitä..hmm, mielenkiintoista.. nuo nuorimmaiset saattaa mölistä silloin tällöin, mut merkkaaminen on ONNEKS jääny kokonaan pois ja se turha hötkyily:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 09:27

Kollikissasta ei ole minulla kokemusta, mutta kyllä meidän 8v leikatulla neitillä on kevättä rinnoissa. Tiltu on enimmäkseen sisäkissa, mutta näin keväällä tapahtuu jotain.
Ulos on mahdoton hinku jo aamuyöstä, niimpä Tiltuu istuu kuistilla pantakaulassa ja naukuu.
Kolleja ilmeisesti huutelee ;)
Viimekeväänä naapurista Kollikissa uskaltautuikin liian lähelle ja sai tuntea kynnet nahassaan.
Villiä meininkiä !

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.04.2009 - 15:01

Kyllä on ihan mahdollista.. Itellä samaa kokemusta oman kissan kohdalla.