Pystytkö itse vaihtamaan autosi ajovalojen polttimot?

Harmittaa, kun täytyy ajaa usein yksi lamppu pimeänä, kun ei kädet sovi vaihtamaan lamppua eikä aina ehdi viedä korjaamolle. Onneksi illat alkavat olla valoisia.

Avainsanat: auto ajovalot polttimot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.04.2009 - 19:45

Kyllä mieheni itse vaihtaa, on hankala vaihtaa myös, mutta s ja r alkuiset sanat ovat silloin käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.04.2009 - 19:57

Kyllä,ilmoitan ihan itse miesväelle asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.04.2009 - 20:11

Näissä uusissa E mersuissa tämä ajotietokone hälyttää heti kun joku lamppu on palanut. Pakko vaihtaa heti, kun ei sitä hälytystä jaksa kuunnella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 20:13

En ole joutunut vaihtamaan mutta näyttää aika hankalalta. Joutunee pukamaan melko paljon. Polttimoitahan tuolla näkyy muuten olevan aika monta ja eri kannalla kuin myös tehoilla. Se on opeteltava kun tulee ajankohtaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 20:13

Olen tänä vuonna opetellut vaihtamaan ja olikin todella iisi juttu. Opel Astrassa eivät ole piilossa vaan yksi napsaus niin lamppu on esillä ja sitten vaan vaihto ja takaisin. Yhtä vaikeaa kuin taskulampun lampun vaihto. Niin sitä vain kaikkea etukäteen pelkää ennen kuin asiasta ottaa selvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 20:14

isäpuoli vaihtaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 20:19

Nooooo, eeen, apuva, aina sen joku muu on tehnyt enemmän ja vähemmän vaikeimman kautta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 20:43

huoltamon hommaksi jää, mun tumput on ilmiselvästi suunniteltu muita hommia varten

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 20:49

ei. tälläkään... minä sellaisia edes tiedä mistä aukaustais, joten isännän hommia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 20:52

Ei voi, olen käynyt yrittämäsä varaosassa, vietävä merkkiliikkeeseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 21:08

Voi vaihtaa itse, riittää kun avaa ulkoakäsin sen rasian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 21:11

Tähän mennessä olen vaihtanut kaikkiin edellisiin kahteentoista omistamaani autoon itse. Täytyy kyllä sanoa, että muutamat mallit on niin hankalia, että pimeässä tien päällä ilman valaisinta ei onnistu. Varsinkin joissain malleissa joutuu irrottamaan akun pois, että pääsee ajovalopolttimoihin käsiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.04.2009 - 21:18

Niin näissä vanhemmissä C -sarjalaisissakin. Mutta hyvä se vaan on, niin ei tule ajeltua sokkona tuolla ihmistenilmoilla. En ole kertaakaan vaihtanut itse lamppua, en edes tiedä minkä kokoinen lamppu pitää laittaa, katsonut kyllä. Isäntä meillä vaihtaa tarvittaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 21:31

mieheni pystyy.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 21:45

No en :) Olen ns. ihan käsi autojen suhteen.Hyvä jos tankilla saan käytyä ;))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 22:52

Enpä ole kokeillut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 23:22

kantahuoltiksella tekevät sen hv palveluna (ovat tehneet jo niin kauan etten viitsi itse edes yrittää)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 00:17

Vaihan ite jos on ihan pakko. Tavallaan pyydän ukkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 07:12

En syö ammattimiehen leipää, vien huoltikselle.
Ja kynnethän siinä katkee jos alkaa puuhastelemaan auton kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 14:12

ei riitä kiinnostua, mutta varmaan pystyisin jos haluaisin/osaisin. Äijä vaihtaa puolestani:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 16:35

En pysty vaihtamaan