Nyt on tullut toisi vaikeuksia antaa koiralle sydänkapselit ja nesteen-poisto lääke. Apua antakaa kikkoja? minulta keinot lopussa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.04.2009 - 17:25

Kun koirani on ollut lääkekuurilla, olen upottanut pillerit koiranmakkaranpalan sisälle.
Oletko kysynyt lääkäriltä voiko ne murskata, silloin helpompi sekoittaa pieneen ruokamäärään.
Voi miten surullista että koirallasi on sydänvika. Mutta usko pois, lääkityksen avulla voit nauttia hänen seurastaan vielä monta vuotta! Yleensä niin kauan kuin koiran terveenä ollessa oletettu ikä olisi. Fiina-koirani lähettää wuff wuff sinun lemmikillesi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 24.04.2009 - 17:25

Ruoan joukossa tai käärittunä johonkin leikkeleeseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 01:09

Harmillista kun joudut lääkitsemään koiraasi. No olen huomannut että koirat oppii penkomaan tabletit pois hyvienkin herkkujen seasta ja tabuja on myös turha laittaa koiranruoan mukaan. Jotkut lääkkeet yksinkertaisesti haisevat tai maistuvat nii-in pahalle, etteivät koirat suostu syömään niitä ilman pieniä pakkokeinoja: Ota kokonainen tabletti käteesi ja avaa koiran suu toisella kädellä. Työnnä tabu niin syvälle kurkkuun ja hiero se kurkusta alas toisella kädellä, ennen kun koira kakoo tai oksentaa sen pihalle. Jos koiran henki kyseessä, ennemmin pieni pakkokeino kun sen kituminen. Sitten kun tabut on nielty, pieni makupala palkkioksi onnistuneesta nielemisestä.

Koirat kyllä oppivat näin nielaisemaan tabletit nopeasti, jos niitä joutuu syöttämään niille usein. Näin ne oppivat, että ikävä tilanne on nopeammin ohi kun nielaisevat tabletit ja saavat makupalan päälle. Aluksi voi olla ettei makupalakaan maistu tabun jälkeen, epäilevät että siinäkin on vielä jotain. Toivottavasti koirasi paranee tai oppii syömään tabletit pikku hiljaa, vaikka pikku pakolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 21:18

Antaessasi lääkkeitä asetu istuvan koiran taakse, tartu koiraan kaulan puolelta ja nosta leukaa ylöspäin. Avaa koiran suu ja paina kädellä lääkkeet syvälle kurkkuun pitäen päätä koko ajan yläasennossa. Silitä alaspäin kaulaa, lääkkeet painuvat itsekseen nielemisrefleksin mukana alas. Ei tarvita mitään herkkupaloja tai muuta kikkailua. Olen nähnyt. kuinka se toimii.