Martta aiheinen kysymys,mitä laitat tänään ruokaa?Minulla ei raksuta yhtään.

Kun kysyn sitä mieheltäni,hän vastaa kunhan on jotain syömistä.

Avainsanat: ruoka ohjeet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.04.2009 - 11:14

Meilläkin vastataan aina "jotain vaan". Mutta tänään syödään eilistä jauhelihakeittoa, kun on noita piha hommia niin lämmittää vaan kun nälkä tulee.

Kysyjän kommentti

hauskaa päivää siellä tivolissa,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.04.2009 - 11:22

Yksi helppo, nopea ja hyvä on esim.

Peruna-Sipuli-Anjovis-Pekoni-Laatikko

500g Perunasipulisekoitusta pakaste
400g Suomalaista pekonia
200g Hovi paprika-chili tuorejuustoa
1,5dl Ruokakermaa 10%:sta
2 prk Anjovis-fileitä
pala Sinileima Emmental juustoa

Ruskistan pekonit kevyesti siten, että laitan ne kylmälle pannulle ilman rasvaa.
Voideltuun uunivuokaan ladon kerroksittain peruna-sipulisekoitusta, pekonia, anjovista ja tuorejuustoa. Kaadan päälle ruokakermaa ja raastan vielä Emmentalia pinnalle. Paistan uunissa 200C noin tunnin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 11:24

tänään niinkin epäterveellistä, kuin pyttipannua...jäi eilisestä pottui, jotta siitä höystettynä makkaralla, sipulilla ja tietty paistetuilla munilla... ....mutta paistinrasvana käytän keijua juoksevaa...jotta ei ois niin kiellettyä...ja syntisen hyvää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 11:26

Meillä sanotaan syödään eilisen tähteitä,jos ei ole niitäkään ,sitten haukataan ilmaa,täyttyy se maha silläkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 11:39

Broileria ja riisiä+salaattia :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.04.2009 - 11:50

Isäntä on pilkillä joten pääruoka-ainetta ei ole vaikea valita. Potut lisukkeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 12:24

Silakoita. Eilen en viitsinyt paistaa, joten tänään pakkosyöttöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.04.2009 - 12:30

Eilistä lihakeittoa syön tänään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 13:14

Tänään on Norjan lohta ,pitkä pöytä tulee aterioitsijoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 14:34

Vielä on vihannespataa jäljellä ja sitten on eilen tehtyä pizzaa joten eiköhän tässä huomiseen pärjätä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.04.2009 - 15:26

Tänään laittelen kanankoivet uuniin ja riisin kattilaan kiehumaan, hieman vielä bearnaiskastiketta päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 17:01

Mulla hirveä flunssa vaivaa ja ei paljoa ruuanlaitto innosta. Onneksi isäntä osti eilen mykykeittoa ja sitä oli vielä tänäänkin. Huomisesta ei vielä tiedä. Laihdutuskeittoa olisi pakasteessa..hm.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 18:16

meillä isäntä sanoo aina että "en tiiä" taikka "ihan sama". meillä oli tänään jonkunmaalaisia uusia perunoita ja lihapullakastia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 19:39

Uunilohi ja perunamuusi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 20:37

Eilen tein lihamakaronilaatikon, siitä vaan lämmitän pannussa vielä monta päivää erilaisten salaattien kera. Taloudellista ja hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 21:18

eilisiä:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 22:19

Tänään tässä tuli syötyä kinkkukiusausta.
Kyllä välillä tulee sellainen toppi,että ei meinaa keksiä mitä laittaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 01:23

Tähän aikaan keväästä kannattaa viimeistään alkaa kaivaa pakastinta. Meiltä löytyi paljon sieniä, joten sienimuhennos jauhelihapihvien kanssa oli ihan namia pitkästä aikaa. Lisukkeeksi puolukkahilloa, pakastimesta tottakai.