Martta aiheinen kysymys, teettekö simaa vapuksi ja paistatte munkkeja ?

Minulla on perinteenä ollut tehdä niitä, 2 satsia simaa menee 3 huusholliin ja munkkeja niin paljon kun viitsin paistaa, lapset ja lapsenlapset tykkäävät kovasti niistä.

Avainsanat: sima.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.04.2009 - 10:58

Täksi vapuksi ajattelin tehdä simaa ja munkkeja ihan itse,saas nähdä kuinka käy.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.04.2009 - 10:47

Ihailuni osoitus maaritille!

sima on mielestäni liian makeaa ja munkit liian hyviä....ostan kaiken kaupasta tai leipomosta...voisin jopa juhlia vappua ostamalla siideriä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 10:50

En ole martta joten en tee mitänä pakollisia juttuja, ei munkkeja eikä simaa. Ostan Stockalta yhden pullon simaa, valmsitaja on pieni yritys Porvoossa, tuote on hyvä ja litran pullo maksaa 5 e. Se riittää meille ja voisin olla ilman simaa mutta sen tuotteen laadunt akia ostan.
Lapsille tietysti munkit ovat suurta herkkua, samoin sima.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 10:50

teitkin hyvän kysymyksen, nimmittäin mietin , että jos sitä simaa tekee, niin tarvis sit koht alkaa tekemään, en tiedä sitten, tuleeko tehdyksi...munkkei ostan kaupasta varmaankin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 10:55

Tottahan toki,nami nami

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 11:02

Joskus teen simaa ja paistan munkkeja. mutta saa nähdä miten käy. koska en mielelläni munkkeihin kajoa koska ne lihottaa. mutta kyllä ne hyviä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 11:13

En tee enkä osta mutta toki kaupasta haen pullon simaa ja ainakin tippaleipiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 11:23

Ei tehdä kumpaakaan.syy ,aikuisdiabetes,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 11:41

Siman ostan valmiina,mutta munkkeja tehdään itse :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.04.2009 - 11:54

Olen kymmeniä vuosia harjoitellut siman tekoa, mutta ikinä siitä ei tule hyvää. Lopetin koko yrittämisen. Silloin tällöin ostan äklön makuisen tekosiman kaupasta josta juon lasin pari ja lopun kaadan loput viemäriin. Tippaleipäkään ei maistu siltä miltä lapsuudessa mammani tekemät, joten keinomössöt saavat jäädä kaupanhyllylle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 12:22

Valitettavasti ostan kaupasta. Mutta kyllä parhaat on aina kotona tehdyt herkut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.04.2009 - 12:24

En tee kumpaakaan. Jos simaa haluan, ostan sen yhden pullon kaupasta. Ja saatan ostaa yhden tippaleivän mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 12:35

No olipa hyvä, että muistutit vapusta, en olisi sitä niin ajatellutkaan täällä!
pitääkin ostaa munkki tarpeet ja tehdä munkkeja vappuna, simaa en oikein osaa vielä ajatella, mutta eiköhän jotain löydy valmiina kaupasta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 13:16

Emme nautimme valmiista kattauksesta työväenlaulutilaisuudessa ja sitten akavalaisessa jatketaan lounaan ja simojen kanssa taas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 14:27

Vappu menee valmiiksi katettujen pöytien ääressä vierailla mailla joten meillä ei tehdä kumpaakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.04.2009 - 14:56

joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.04.2009 - 15:28

Munkkeja tuskin teen mutta kunnon simat voisi laittaa porisemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 15:54

Simaa en tee, vaikka siitä tykkäänkin, mutta munkkeja voisin tehdä. Olen tehnyt niitä kerran aiemmin. Niistä tuli jokaisesta erikokoisia ja -muotoisia, mutta olivat hyvän makuisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 18:17

simaa nam-nam. me emme tee itse. ja munkit sun muut herkut jää syömäti kun herkkulakossa ollaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 19:13

Simaa taidan tehdä,munkit taitaa jäädä,en oikein ole makean ystävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 19:43

En tee simaa,mutta munkkeja kyllä paistan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 21:16

en tee kun ei olla ees kotona

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 22:29

Olen päättänyt että simaa en tee enään ikinä. Viimeksi tehty sima oli niin jämäkkää, kun aukaisi pullon tuli suihkuna pullosta ulos. Siintä sitten sotku tuli,luulin että olen oppinut samppanjan teko-taidon. Munkit turhan kalori-pitoisia,en tee niitäkään..Että tulossa kurja vappu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 23:57

en tee kumpaakaan. simasta en välitä ja munkkeja ostan valmiina kaupasta jos haluan, mutta tänä vuossa vieraamme ,jotka tulee kylään, tuo kuulemma koti tekoisia munkkeja tuliaisiksi:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 01:33

Meinasin, mutta taitaa jäädä tekemättä. Olen jo monena vappuna haaveillut tekeväni tippaleipiä. Ohjekin olisi tuolla jossain jemmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 10:13

Simaa en tee. Tippaleivät ja munkit tulee paistettua töissä ja varmaan niitä tulee
tuotua myös kotiin. Kotona en enää viitsi käydä munkin paistoon, töissä tulee se kiintiö
jo täyteen.