Ollaanko Suomi sosialisoimassa? Miksi minun täytyy maksaa toisten tv:n katselu? Minunkin harrastukset täytyy maksaa yhdessä?

Neuvostoliitosta mallia Yleen

Avainsanat: sosialismia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.04.2009 - 09:21

Olen sitä mieltä,minä olen maksanut vuosikymmeniä toisten katselut.Tiedän tälläkin hetkellä kymmeniä perheitä joilla ei ole lupaa ,ja katsovat ylen ohjelmia TV,stä ,sekä tietokoneelta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.04.2009 - 09:38

Minun mielestä mennään lujaa lepikkoon. Pois koko tv maksu ja Ylen kanavat maksullisiksi, niin ne jotka sitä haluaa seurata maksaa sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 09:51

On siinä pieni etu meille jotka lupamaksumme olemme maksaneet , se maksu pienenee kun raha kaikilta peritään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 10:56

Maksuhan ei ole kovin kallis ja sisältää myös radion kuuntelun (josta ei kait ole tarvinnut maksaa tähän saakka). Mutta ne joilla ei koskaan ole TV:tä ollut eikä tule olemaan. närkästyvät varmasti.
Minä taas ajattelen että en haluaisia maksaa kotimaisesta TV-tarjonnasta, se on sen verran kehnoa, katon ulkomaisia kanavia pääasiassa. Ylen teema ja FST ovat toki hyviä kanavia, niiltä tulee järkiperäistä katsottavaa. Omalta kohdaltani en vastusta ratkaisua mutta nyt tulee sitten jolleki ntaholle tehväksi valvoa mihin Yle nuo rahat käyttää. eli alkaako tehdä kauppaa rahojen avulla. Kertymä on suurempi kuin jokainen talous joutuu rahat pulottamaan ja ohjelmien teko on vähentynyt, tulee uusintoja uusintojen perään jne. Juttua tuosta aiheesta vielä riittää.

Lisätty: 24.04.2009 - 10:56

Moni omakotitalossa asuva jättäisi maksut maksamatta mutta kun ei voi... antenni näkyy... eli se siitä rehellisyydestä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.04.2009 - 12:01

Tähänkin asti ollaan maksettu toisten katselut. Mikä tässä nyt sitten muuttuisi. Ja onhan se alussa ainakin halvempi kuin nykyinen lupamaksu. No jos tämä on sitä sosialisointia, niin pakkohan se on hyväksyä. Kun ei mahdeta mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 13:18

Kokoomus viemässä kohti tasaveroa, jolloin varakkaammat hyötyvät ja heikommin pärjäävät, pärjäävät vieläkin niukemmalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.04.2009 - 15:31

Joo-o täällä maksetaan toisten katselu myöskin. toisaalta eipä minua nyt niin haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 20:15

Se siinä on väärin, että yksinäinen eläkeläinen mökissään maksaa saman maksun, kuin varakas suurperhe huvilassaan, jossa voi olla vaikka 5 ansiotyössä olevaa henkilöä samalla maksulla.
500 € eläkkeestä se on suuri summa, lisäksi varmaan maksu nousee niille, jotka ei pysty sitä kerralla maksamaan, kuten muissakin laskutuksissa.
Kyllä tämä on saatava osaksi normaalia verotusta, jolloin jokainen jolla on tuloja maksaa osansa, maksajia tulisi paljon lisää, jolloin se myös halpenisi.
Kuka - miten nyt määrittelee talouden / ruokakunnan, kun nykyäänkin se määritellään eri tavalla eri tilanteissa Sossu / Kela ym.
En oikein usko, että se onnistuu ihan näin, päättäjät elää toisessa maailmassa.
Jos päättäjät olisivat olleet tajuissaan, niin digiin siirryttäessä olisi otettu maksukortti käyttöön, nyt ei rohkeus riitä vielä pitkään aikaan pakottaa ihmiset ostamaan taas uudet boksit joissa olisi se korttipaikka. Yleensä uusista lituska TV:stäkin puuttuu n. 50 € maksava kortinlukija, niissä on usein vain paikka sille.