allerginen nuha ja jatkuva yskä

olen allergiaa sairastava aikuinen.allerginen taipumus jo pienenä.astmaa ei ollut vielä silloin edes todettu.voiko tämä jatkuva yskä olla astmaa?

Avainsanat: astma oireitako?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.04.2009 - 07:12

Kannattaa varata aika omalle lääkärillesi.
www.tohtori.fi/?page=4927821...id=0714935

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.04.2009 - 07:15

Epäilysi saattavat osua kohdalleen. Syynä voi toki myös olla alkava kevät, katupöly tms.
Varmuuden saamiseksi kannattaa kuitenkin kääntyä lääkärin puoleen. Oikeilla lääkkeillä vaivat saa hoidettua kuntoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 07:15

Minä sairastan astmaa ja minulla on hengitys vaikeuksia, hengitän raskaasti ja hengitys vinkuu sen kuulee itsekin, nenä minulla on aina vähän tukossa , tippoja laitan. Yskittää vain pöly tai liuottimet ja yleensä väkevät tuoksut, käytän hiuslakkaa ja hajuvesiä mutta ne yskittävät vain kun laitan niitä. minulla on hyvä lääkitys ja kontrolloidaan puoli vuosittain. Minä sairastin aiemmin useita keuhkoputken tulehduksia vuodessa ja siitä tämä astman tutkimukset lähtikin ja sain diagnoosin. Sinun kannattaa nyt pyytää lääkäriltäsi että saisit keuhkosi tutkituttaa, pef mittarilla ensin ja sen jälkeen lääkitys jos tarvetta on ja lähete vaikka sairaalan keuhko polille, siellä minua tutkitaan vallan. Astma on helppo diagnosoida sen pef mittarin kanssa.

Lisätty: 24.04.2009 - 09:27

Arvoisa anonyymi olet nyt ottanut minut ilkeilysi kohteeksi. olen myös sivustolla , ei ole riemulla rajaa, kun on päästänsä vajaa, tule sinäkin sinne niin on molemmilla kivaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 07:17

saattaa ollla joten meneppä lääkäriin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 07:26

Mittauta keuhkosi ja mieti voisitko hoitaa allergioitasi helpommaksi siedätys hoidolla ja nokkosella,tarkista kuitenkin lääkäriltäsi kestäkö nokkosta(luonnon oma antihistamiini)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.04.2009 - 08:13

lääkäriin minäkin suosittelen, itselläni on ollut jo tovin sama homma, nuhaa yskää, minulla ei tosin ole astmaa, eikä minkäännäköistä allergiaa.
Muuten vaan pikkukipeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 08:39

Mainitt oireet johtuvat usein myös huonsota sisailmasta (muukin syy kuin home). Eli monta syytä voi olla. Asiat voi helposti selvittää jos lääkäriltä saa lähetteen tutkimuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.04.2009 - 08:57

Voi olla. Eräät näkyy haluavan kertoa omia sairaskertomuksiaan välttämättä kysyjän huolesta. Ei kai kysytty omaa sairaskertomusta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 09:03

Et kai tupakoi? Tuli mieleen tupakkayskä.
Muuten sama vastaus kuin muilla, eli terveyskeskukseentai jos on muutama kymppi ylimääräistä, niin yksityiselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 09:08

Se on turha sinne lääkäriin mennä,ne antaa vain niitä mömmöjä joka ei ikinä paranna mitään.Mene homeopaatille ja kerro ,että olet allerkinen, kyllä apu löytyy.Olin itse allerginen aikoinaan kymmeniä vuosia,lääkäri vain intti joudut syömään näitä anthistamiineja,lopun ikää,sitten huomsin lehdestä homeopaatin ilmoituksen,otin puhelinnumeron,varasin ajan .Hän antoi aineet siihen allergiaan,kävin siellä muutamankerran,nyt elen ollut ilman lääkkeitä 15 vuotta eikä mitään oireita,etsi netistä haulla homeopaatit niin löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.04.2009 - 09:40

Astmakin on yksi niistä sairauksista jonka kanssa ei kannata pähkäillä eikä leikkiä. Järkevänä ihmisenä sinä menet lääkäriin joka tekee tarvittavat testit ja kokeet ja toimii sitten sen jälkeen sinun etujesi mukaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 11:12

Joka kevät minullakin on samat oireet. Yskä on kuivaa. Kunhan kevät tästä etenee, vuorossa on silmien kutina ja ärtyminen.

Duactia olen nappaillut jatkuvaan nenän vuotamiseen.

Mutta sinua kehoitan hakeutumaan terveyskeskukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 11:14

kyllä vaikuttas että olis astman oireita. koska astmassa erittyy limaa ja yskittää sekä on nuhakin. mutta allerkiakin aiheuttaa vastavanlaisia oireita. minun vanhin tyttöni sairastaa astmaa ja hänellä on jut tällaisia oireita. että kannattaa mennä lääkäriin. saat lääkkeet siihen vaivaan. tupakointi kyllä pahentaa asiaa jos tupakoit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.04.2009 - 11:48

Ei välttämättä ole astmaa. Voi olla ihan allergiastakin johtuvaa. Mutta lääkäriin silloin, kun itseään alkaa mietittymään, että mistä on kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 13:20

Jatkuva tulehdustila lääkäriasia.