Mikä on bravuurisi keittiössä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2009 - 10:22

Tykkään tehdä ruokaa, monenlaisia.
Viikolla nopeita pastaruokia, kiusauksia ym helppoa.
Viikonloppuisin herkutellaan.
Pippuripihvit mediumina, pannulle loraus konjakkia.
Punaviinikastike ( valkoviinikin käy )
Lohkoperunat ja kasviksia.
Tuoresalaatti
Ruokajuomaksi raikasta vettä tai pullo viiniä. Punkkua tai valkkaria oman maun mukaan.

Jälkiruuaksi raikas hedelmäsaalaatti tai jäätelöannos tai molemmat :)

Maksapihvit ja paistettu sipuli on myös aivan MAHTAVAA !!!

Kysyjän kommentti

Kuulostaa herkulliselta! : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.04.2009 - 01:43

hyvää siitä mitä kaapista sattuu löytymään

viime aikoina se on tarkoittanut melko usein jotain wokkia, mutta kalat kaikella tavalla on se suuri intohimo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 01:55

Yksi helppo, nopea ja hyvä on esim.

Peruna-Sipuli-Anjovis-Pekoni-Laatikko

500g Perunasipulisekoitusta pakaste
400g Suomalaista pekonia
200g Hovi paprika-chili tuorejuustoa
1,5dl Ruokakermaa 10%:sta
2 prk Anjovis-fileitä
pala Sinileima Emmental juustoa

Ruskistan pekonit kevyesti siten, että laitan ne kylmälle pannulle ilman rasvaa.
Voideltuun uunivuokaan ladon kerroksittain peruna-sipulisekoitusta, pekonia, anjovista ja tuorejuustoa. Kaadan päälle ruokakermaa ja raastan vielä Emmentalia pinnalle. Paistan uunissa 200C noin tunnin.

Lähteet:

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 02:54

Helpolla hyvää sopii minullekin motoksi

Uunivuokaan perunasipuliseos pussi ja mitä vihanneksia sattuu kotona olemaan. Päällimmäiseksi kalaa fileenä. Toissapäivänä lätkäisin puolikkaan kirjolohesta kun täällä ei tahdo saada muuta tuoretta kalaa. Maustetaan sillä mitä on kaapissa ja perunaseoksen päälle kermaa tai muuta lientä esim. vihannesfondikin käy kostukkeeksi.

Uunissa muhii perunat ja kala yhtäaikaa. Vaivatonta. Tätä ruokaa voi muunnella mielinmäärin. Voihan perunoiden sekaan murentaa kuivattuja kantarelleja tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 03:01

Lohifile uuniin ja riisiä kattilaan. Kalakastike valmiskastikkeena pussista. Helppoa ja nopeaa, kun vielä muistaisi ostaa tuoretta tilliä ja sitruunan.
Iso kulho salaattia lisukkeeksi. Omenaa, kurkkua, tomaattia, viinirypäleitä, jäävuorisalaattia ja joku välimerellinen juustokuutiopakkaus oliiveilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 06:07

Risotoista tulee kehumista aina, mieheni pitää myös minun valmistamista Linströmin pihveistä, ja hänen on pakko pitää kaikesta minun valmistamasta ruuasta tai joutuu ulkoruokintaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 06:46

jäätelön ottaminen pakastimesta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 07:12

Kyllä ne on erilaiset pastaruuat :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 07:33

lohikeittoani kaikki kehuvat.....lohikeittoani tilaavat myös tutut jos jonkin laisiin kissanristiäisiinsä....serkun kansa on vaihto kauppa , minä teen keiton hännen juhliin ja hän taas täytekakut minun juhliini....

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.04.2009 - 08:08

Poronlihakeittoni on hyvin kehuttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 08:22

Keittiössä onnistuu mikä tahansa sapuska,niitä on tullut tehtyä,en tarvitse keittokirjoja ,ne onnistuu kaikki mitä alan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 08:27

Bravuurini on bratwursti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 08:56

Ihan mikä vaan. Rakastan valmistaa gourmetruokaa, viikonloppuisin. Tulevana sunnuntaina se on ranskalaista kevätkananpoikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 09:18

JG = jokapojan gurmee,

uskomattomia herkkuja lihaisista makkaroista ja tuoreista vihanneksista
___________

gourmet [gurmée t. gurmee] (hienostunut) herkuttelija, herkkujen tuntija; yhdyssanoissa myös: herkku- ¶ Esim. "gourmet-ateria" tarkoittaa lähinnä 'herkkuateria' mutta sisältää viittauksen hienostuneisuuteen ja tyylikkyyteen. Periaatteessa sitaattilaina ranskasta. Nykyisin usein jo kirjoitettuna "gurmee".

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.04.2009 - 09:27

Valmistan pääasiassa itselleni ruokaa viikolla ja tuleekin kokeiltua vaikka mitä. Jos viikonloppuna keitän perunoita, niin keitän niitä seuraavaa viikkoakin ajatellen.Siispä keitetyt perunat näyttelevät suurta roolia ruuissani. Milloin pyttistä, milloin sellaisenaan kuumennan ne uudestaan, mutta tämä on suuni suosikki. Kalan ystävänä minulla on aina paremman puutteessa jotain ravintolafileitä jääkaapissa ja melkein aina edellisestä viikonlopusta jäänyttä kermaa. Minä siis suikaloin keitetyt, kuoritut perunat pannulle, lisään mustapippuria, sipulijauhetta ja aromattia sekaan, haudutan hieman ja lisään jonkin ajanpäästä ravintolafilesuikaleita. Taas haudutan ja odotan vesikielellä. Nestehukkani välttämiseksi lisäänkin sitten melkopian sitä kermaa - lue kasvisrasvasekoite - ja (ytyä pannun alle prosessin nopeuttamiseksi - mikä ei muiden kohdalla ole ollenkaan suositeltavaa) hieman vielä annan hautua. Jos makua ei ole tarpeeksi lisään hieman fileiden maustelientä. Ja a vot. Siinä maukas pikajanssoninkiusaus. Bon Apetit!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 09:45

Osaan kokkailla monenlaisia ruokia. Vaikea valita, mutta esim. ankanrintaa jossakin hyvässä kastikkeessa, lohta, marinoituja silakoita, kreikkalaista lammaslaatikkoa, jälkiruokia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 09:50

lihakääryleet porsaan ulkofileestä,sisään savujuustoa ja kinkkua sitten rullalle ja hammastikulla kiinne,kevyt ruskistus pannulla ja lihaliemeen kiehumaan,kastikkeen suurustan vehnäjauhoillla ja tietysti kermalla,hyviä ovat,suosittelen kokeilemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 10:59

Perunamuussi-tonnikalalaatikko.
Ensin tehdään perunamuussi ja valmiiseen muussiin lisätään purkki tonnikalaa. Nopea ja helppo valmistaa varsinkin jos muussin tekee jauheesta, parempaa tietysti saa jos viitsii tehdä muussin itse perunoista.
Tästä on olemassa myös sellainen special versio jossa tuo edeltä mainittu kaadetaan matalaan Liekki-sarjan ovaaliin uunivuokaan ja päälle ripotellaan juustoraastetta. Sen verran "paahdetaan" uunissa että juustoraaste sulaa ja pinta paahtuu kauniin ruskeaksi.
Mausteita maun mukaan ja erilaisia versioita voi tuosta kehitellä itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.04.2009 - 11:41

Lihapullistani olen saanut paljon kehuja. Myös kaikki keitto- ja laatikkoruoat onnistuvat hyvin. Harjoitus tekee mestarin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 12:29

Lammasnautasikapata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 13:21

Kaikki , mitä kittiössä teen , on sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 21:40

keitot.. nam panostan niihin kun tykkään itsekin eksoottisista maustetuista keitoista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 00:10

mies ja kaverit tykkäävät mun kana nuudeli ruuasta:)
kanaa ruskistetaan wokissa, joukkoon sipulia ja mausteita oman maun mukaan..itse tykkään laitta paljon chiliä ja currya ja valkosipulia. sit unclebens kastiketta,joko sweet&sour tai sweet&sour eksta ananas purkki sekaan, sekä 1 purkki vettä. kun vesi ja kastike kiehuu, sekaan nuudelit ja muutaman minuutin päästä ruoka on valmis syötäväksi. joskus lisään joukkoon vielä feta juusto paloja. nopeaa tehdä isommallekin porukalle esim. suuressa muurikassa. ruuan kanssa tuore salaattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 01:39

Makkaramakaroonipata.

Ihan tosi. Kaverit vinkuu, että kokkaa sitä.

No se maksakastike voi olla toinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 14:20

Porsaanlihakastike punaviinil höystettynä, myös jauhelihakastike ja erilaiset wokit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2009 - 17:43

Punaviinissä haudutettua paistia, haudutuksen puolessa välissä vihanneksia sekaan.. Haudutusliemestä punaviinikastike..ja perunamuusia tai perunoita, NJAM! :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:01

Mulle kelpaa melkeimpä kaikki :)