Eikö ole laitonta siirtää Ay jäsenmaksuja Sdp:lle ilman jäsenten lupaa? Tyydytkö siihen ,että rahojasi on annettu luvatta ?

Jäsenmaksut on tarkoitettu edunvalvontaa työyhteisöissä sekä työttömyyskorvauksiin, eikä missään tapauksessa Sdp:n vaalikampanjiin.
Päätöksen tekijä taloudelliseen vastuuseen sadoista miljoonista vuodessa.

Avainsanat: onko ylipäätään laillista?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 21:22

no mun rahoja siinä ei ole mennyt, ja siitä laittomuudesta en tiedä, varmaan ammattiyhdistyksen säännöissä on aika tarkat pykälät varainkäytöstä (ja joka tapauksessa niillä on juristit jotka osaavat asian lailliseksi selitää)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 22:21

Ei ole tainnut mennä sinunkaan rahojasi Sdp:n vaalikampanjaan liiton kautta?
Uskoisin, että jokainen jäsen tietää jokseenkin tarkasti, miten hänen liittonsa toimii ja mitä rahoittaa?
Liittoihin ei ole pakko kuulua ja työttömyysturvankin voi hankkia paljon halvemmalla siihen erikoistuneelta järjestöltä, joten kyllä se tuki on aivan vapaaehtoista ja tietoista.
Tässä kysymyksessä haiskahtaa kateus ja/tai provosointi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.04.2009 - 22:48

Minä vaadin ainakin selvitystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 22:57

Ei ole laitonta. Yhdistykset toimivat yhdistyslain mukaisesti demokraattisesti päättäen. Toivottavasti antavat enemmän jatkossa. Ovat niin mitättömiä nuo summat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 00:55

hyvä se on että köyhiä auttavat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 08:12

Ei ole oikein,jäsenmaksut pienemmiksi,jos kerran tulee niinpaljon rahaa ,että pitää lahjoitella poliitikoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 08:55

Ei ole kyse ainakaan minun rahoistani tuossa tapauksessa. Rahaa saa kylvää varmaan just minne haluaa mutta se vastaanotto lahjuksena tekee siitä sopimattoman eleen.