missä myydään adapteria Italiaan ? (3-reikäistä) Esim Citymarket myy pakettia jossa on 6 erilaista, tarvisen vain tuon yhden.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.04.2009 - 20:47

Se kolmas reikä on suojamaadoitus, eli ei sillä ole käytännössä mitään virkaa, koska laitteissa ei ole suojamaa piikkiä. Siellä siis käy laitteet ihan ilman adapteria.

Kysyjän kommentti

Kiitos tiedosta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.04.2009 - 19:55

Roomassa ainakin useissa hotelleissa on partakoneeni toiminut ihan suoraan pistorasiasta.
Eihän suomen laitteissa ole 3 piikkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 20:06

Sähköjännite 220 V, adapteria ei tarvita , väittää www.travellink.fi/italia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 20:17

Italiassa 220V 50Hz pistotulpan/pistokkeen tyyppi/tyypit C,F,L. Suomi 230V 50Hz C,F
www.varuste.net/tuotetiedot2...+-adapteri
17,70€ (+postikulut). Muuten kuin Suomessa paitsi tyyppi L. Sähköliikkeet tietävät mitä eroa sillä on suomalaisiin. Todennäköisesti C ja F ovat suojamaadoitettu ja maadoittamaton.

Lähteet:
varuste.net Wiki/verkkovirta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 20:41

Jos menet hotelliin niin monesti respassa on lainata..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 22:27

Joa adapteria tarvitsee, sen saa varmaan perillä ostetuksi ihan lähimarketista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 22:29

L, F ja C tyyppisten pistokkeiden kuvat:
L= www.kropla.com/!l.htm keskimaadoituspiikillä
F= www.kropla.com/!f.htm normaali maadoitettu Shuko
C= www.kropla.com/!c.htm normaali maadoittamaton

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 08:40

Ainakin siellä Italiassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2009 - 12:29

Periltä saat ostettua normaalista marketista, t. sähköliikkeestä eikä maksu kuin euron -2 luokkaa, myös usein respasta lainattavissa.