Kukaan käynyt Aasiassa? Mielenkiintoisin maa siellä?

Haluaisin joskus matkata Aasiaan reppureissaamaan, mutten tiedä missä maissa kannattaisi kierrellä.. Ehdotuksia?

Avainsanat: aasia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 14:31

Thaimaassa olen käynyt sekä pakettimatkoilla, että reppureissaajana.. Aina ollut yhtä mahtavat reissut. Ihmiset ystävällisiä, avuliaita. Nähtävyyksiä paljon, majapaikan saa aina, hinnat matalia (paitsi turistirysä kohdissa, tosin halpaa on sielläkin Suomen hintoihin nähden), ruokaa laidasta laitaan (en kertaakaan pahaa ole syönyt) ja mikä parasta maa on suhteellisen turvallinen naisille, jos esim yksin reissaa=)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 13:51

Kiina on tavattoman laaja ja sieltä löytyy monenlaisia kohteita, Japani on ihan oman matkansa väärtti, Etelä Korea yllättävän mielenkiintoinen. Näistä omia kokemuksia ja niiden lisäksi monta muuta mahdollisuutta. Aasian reissuun hurahtaisi vuosi helposti jos siihen olisi mahdollisuus ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 14:00

Kyproskin kuuluu Aasiaan. Siellä olen käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 14:22

En ole käynyt. Mummoni kävi muutama vuosi sitten Kiinassa ja haluaisin käydä Japanissa. Kiinalainen ruoka on hyvää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 14:41

En ole käynyt,mutta Japaniin haluaisin mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 15:09

Olen käynyt Thaimaassa, Intiassa ja Nepalissa.Kiertelin Intiaa ja Nepalia kolme viikkoa maassa työtä tehneiden tai asuvien opastuksella. Ja sinisilmäni aukenivat. En tullut takaisin samanlaisena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 15:15

minä sanoisin kaikki maat erillaisia,riippuu siitä millaista lomaa aiot viettää,ensimmäisellä kerralla aasiaan matkustaessa,,helppoin sisäistyä matka kohteeseen on thaimaan PHUKET..sinne suomesta suoria lentoja,valmismatkat halpoja kesäisin

Lähteet:
oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 15:19

Olen käynyt aika monessakin Aasian maassa. Minusta Singapore on kaikista "hienoin". Sen sijaan esim. Japanista en voi sanoa pitäväni. Hongkong on myöskin "visiitin väärti". Etelä-Korea on minun mielestäni liian jäykkä ja steriili.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.04.2009 - 15:26

Mie en ole myöskään koskaan käynyt mutta kovasti haluaisin käydä japanissa sekä kiinassa. joskus tulevaisuudessa sitten.On niin kehuttuja paikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 16:17

Kaikki asiaan vaikuttavat tekijät huomioiden, ehkä Japani on käymistäni Aasian maista se johon vielä tulen palaamaan. (laiskalle vielä sopii hyvin se, että nykyisin sinne pääsee suorilla lennoilla ja jos vähänkin voi/viitsii kyttäillä, niin edullisia lento-tarjouksiakin löytyy)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 16:48

Intiassa olen käynyt ja meinaan mennä uudestaankin sinne..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 19:27

Olen käynyt Intiassa ja Thaimaassa:japaniin ja Kiinaan haluisin mennä joskus. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.04.2009 - 20:48

Reittikoneella Thaimaan Bangkokiin ja siitä sitten omatoimisesti maata kiertämään. Ihmiset ystävällisiä. Ruoka hyvää ja kaikki edullista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 00:22

olen käynyt omatoimi matkalla thaimaassa ja samassa yhteydessä malesiassa, pelkkä reppu olalla. seuraavakin matka kohdistuu samaan suuntaa ja nyt täysin reppu retkenä:). thaimaassa et varmasti jää yksin,kun apulaisia löytyy ja pääset sujuvasti eteenpäin. kokemuksia! siitä sitten ottamaan lentoja lähi maihin..vietnami kiinnostaisi meikää..ja borneo...