Onko Turku hyvä matkakohde? Onko Turkulaisista vitsailussa myös jotain todenperää?

Mitä parempaa Turkulaisilla on kuin Porilaisilla?

Avainsanat: matka suomessa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 23.04.2009 - 13:05

Minusta turku on oikein nätti kaupunki ja samalla myös hyvä suomen matkakohde.. Ja en todellakaan ole sitä mieltä että noissa vitseissä olisi mitään todenperää. Päinvastoin.
Itse en ole siis milloinkaan ollut turkulainen eli ihan puolueettomasti sanon. :D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 13:16

olen muutama kymmen olut turkulainen, eikä niissä vitseis sen enempää ole totta, kuin teissä porilaisiskaan, samaa vitsiä, mut eri paketis....kyllä turkuun kantsii lomalle lähteä, mutta kannattaa ottaa oikein loma -ajan kanssa.. jotta ehdit kaiken näkemään....joten terve tuloa vain....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 13:19

Minä olen turkulainen, ja turkulais vitseissä on yhtä paljon perää kuin esim.Laihialais vitseissä. Täällä on paljon katseltavaa, turun linna, tuomiokirkko ja museoita monia, Aurajoen ranta on kaunis ja kesällä paljon laivaravintoloita, voi tehdä Naantalin risteilyn höyrylaivalla, on kylpylä Caribia kiva paikka. Ja kauniita rakennuksia, elävä tori ja halli.On täällä turistin hyvä olla, ei me elävänä ketään syödä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 13:24

kyllä turku on kaunis ja monipuolinen kaupunki. Ruissalo kauniine maisemineen ym ym

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.04.2009 - 13:25

Kaunis kaupukihan se Turku on .
Niin naapurihan heillä sanotaan olevan parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 13:29

Ruisrock on hyvä matkailukohde.
Ja onhan jalkapallon hallitseva suomenmestari turkulainen joukkue joten varmaan myös fudismatsit on hyvää viihdettä. Vitsit "oon mäki kerra toispuolell jokkee" naurattaa varmaa jotain tiettyä pientä porukkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 13:55

Kesäaikaan ihan jees, löytyy kaikenlaisia tapahtumiakin ihan kiitettävästi.

Vitseille löytyy aina katetta, kerrottiinpa niitä sitten kenestä tahansa

(parasta Turussa on moottoritie Helsinkiin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 14:24

Kesällä ainakin kaunis kaupunki, minä ainakin tykkään :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 14:44

Turku on hieno kaupunki ja täällä on paljon nähtävää.Turkulaiset ovat ystävällisiä ihmisiä.Tervetuloa tänne.Turku-Tampere on aina vitsailun kohde täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 15:34

on hyvä matkakohde :) sinne vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 15:55

Olen käynyt Turussa kahdesti ja viihtynyt loistavasti molemmilla kerroilla.
Tykkään Turun murteesta. Lapin murteeseen tottuneen karjalaisen korvaan se kuulostaa sopivan eksoottiselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 16:12

Olen käynyt Turussa monta kertaa. Kesällä tosi kaunista ja nähtävyyksiä sopivasti. Aion käydä siellä vieläkin joskus.

Lisätty: 23.04.2009 - 16:59

Savolaisena en niistä teijjän vitseistä oo kaikistellen perillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 17:25

Älä mee Turkuun. Siellä sataa aina. Siis ainakin silloin kun mä oon ollu siellä.

Lähteet:
turku, sataa, aina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 18:40

Loistava palvelu ainakin! Takavuosina, hurjassa nuoruudessani (siis aivan hetki sitten) sama ystävällinen konstaapeli varoitti mua peräkkäisinä kesinä tipahtamasta Aurajokeen, kun satuin viattomuuksissani Turun kesän lämmössä urvahtamaan ... ja vieläpä samalle jokivartiselle puistonpenkille - kumpaisenakin suvena. Kehottipa vielä piilottamaan paremmin (tuolloisen pienen) vatsani päällä kelluvan kännykän paremmin, oli kuulemma tuhmia ihmisiä Turkusessa; sitä en usko(nut).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 18:42

Erinomainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 21:47

Turku on hyvä matkakohde, etenkin kesällä. Museoissa löytyy ja kesäteatteritkin ovat laadukkaita.
Ravintolamaailma tarjoaa antejaan sekä janoisille että nälkäisille.
Kesäkaupunki Naantali löytyy myös lähistöltä (16 km Turusta).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 08:49

Piktään aikaan ei ole Turussa tarvinnut käydä, saattaa olla tänä eksänä tulee pistäydyttyä.
Turku on yhtäkuin Turun linna ja Tuomiokirkko, muutä en siitä tiedä.