kun yritän poistaa tiedostoa tulee ettei minulla ole käyttöoikeiksia miksen pysty poistamaan sitä vaikka olen järjestelmänvalvoja?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 12:15

Sinulla ei ole kaikkia oikeuksia käyttössäsi tai tiedosto on lukittu tiedosto, johon sinulla ei ole muuta kuin esim. luku tai kirjoitusoikeus.
Valitse ->Ohjauspaneelin ->Käyttäjätilit ->Valitse muutettava tili->muuta tiliin järjestelmänvalvojan oikeudet.
Jos et pääse poistamaan tiedostoa vieläkään valitse Resurssienhallinta->Valitse pistettava tiedosto hiirellä->paina hiiren oikean puoleista painiketta->Valitse ominaisuudet->taulukossa Yleiset alhaalla lukee Määritteet->ota mahdolliset ruksit pois Vain luku ja Piilotettu laatikoista->Valitse Lisäasetukset->Ota ruksi pois laatikosta Suojaa tiedosto salaamalla sisältö.
Jos et vieläkään saa tiedostoa poistettua sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia.
Sinun on käynnistettävä koneesi uudestaan ja kirjauduttava järjestelmänvalvojan tilillä koneellesi.
Jos on vieläkin ongelmia, niin silloin oikeutesi eivät yksinkertaisesti riitä vaan siellä voi olla esim. Administratorin tili voi olla myös käytössä, jonka hallinnassa koneesi on. Palomuurin ja virustentorjunta järjestelmäntiedostot ja viruksien tiedostojen poisto ei ole mahdollista ilman siihen saatavia erikoisohjelmia.
Ota yhteyttä minuun, jos et saa tiedostoa tämänkään jälkeen poistettua, sillä on mahdollista jos tiedostojärjestelmääsi on muutettu esim. NTFS järjestelmään oikeudet voivat muutua esim.FAT järjestelmän mahdollisen alustamisen jälkeen.

Lisätty: 23.04.2009 - 21:06

Lisäyksenä totean, että sellaista tiedostoa ei ole olemassakaan, jota ei pois saa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.04.2009 - 12:02

Siksi, että esim virustentorjuntaohjelmat ja monet muutkin ovat siten rakennettuja, että niitä et sieltä pois saa teetpähän sitten vaikka mitä.Sellaista valvojaa ei olekkaan ,joka voisi poistaa esim. F-sekuriten juuren.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 12:18

Norton, kanssa sitä ei saa koneelta pois kunnes poistat koko koneen,tai lyöt lekalla sen kasaan,ja poltat ,tietokoneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 14:50

Sinulla ei ole oikeuksia poistaa niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 14:55

hyvä kuminaama,se kyllä tehoaa,yleensä riittää kun kirjautuu tietokoneelle järjestelmän valvojana,jos ei auta avaa vierailija tilin jolle pääsee ilman salasanaa ja sillä ei ole järjestelmän valvojan oikeuksia ja laittaa oman kirjautumisen salasanan vaativaksi antaa sille tilille järjestälmän valvojan oikeudet,,sen pitää riittää