Missä vaiheessa ne hormoonit yleensä oteetaan käyttöön menopaussiin?Lääkäri ne määrää sen olen kuullut. mutta nyt aion veilä

pärjätä ilman. kun täytin 50 vuotta alkoi oireita tulla. näitä mitä mainitsin kysymyksessäni aiemmin.

Avainsanat: vielä menopaussista. joka kuuluu jokaisen naisen elämään joskus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 12:05

eihän niitä ole pakko syödä koko aikana olenkaan, jos pärjää ilman, mutta on hyvä kuitenkin, että saa apua, jos voi niitä syödä...ja onhan luontaistuotteitakin, jotka auttavat, kuten menopaussi ...eikä tarvitse reseptiä, on myynnissä ainakin luontaistuotekaupoissa...

Kysyjän kommentti

KIITOS HYVÄSTÄ VASTAUKSESTA KAVERI: HAUSKAA VAPPUA.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 11:43

ei ole pakko ottaa ollenkaan.. ne vain siirtää viihdevuosia, eli edessä ne on kuitenkin jos joskus korvaushoitoa lopettelee. Koeta kotikonsteja ensin.. homeopatiaa, liikuntaa, sellainen lääke kuin Mirtazapin on todettu pienenä annoksena auttavan myös vv. Ei ole hormoni. Luontaistuotteissa on vaihtoehtoja..koeta kaik muut ensin ja jos ei helpota niin sitten hormonit:) olen itse aina vastannut naisten kysymykseen "söisinkö", että jos oikein mahdottomaksi menee niin sitten.. mutta en ihan helposti:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.04.2009 - 11:50

Jos oireesi eivät ole pahoja, ei kannata silloin aloittaa, koska niiden hormoneiden lopetuksen jälkeen on ne oireet kumminkin edessä. Keskustele lääkärisi kanssa myös asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.04.2009 - 12:08

Oireista ei kannata kärsiä turhaa, ja jos lämpöaallot esim. muodostuvat koviksi tai mielialat vaihtelee rajusti kannattaa ehdottomasti aloittaa hoito.
Se on nykyään erittäin vaivatonta ja tapoja on kaikille sopivia. Esim: Laastari tai voide tai suunkautta otettava pilleri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 12:31

Minä en aio mitään lääkityksiä ottaa vaihdevuosi vaivoihin, jos näin pärjään, on käynyt niinkin että 70 vuotiaana niitä pitää käyttää vielä koska oireet tulee takaisin kun laastarista on luopunut. Ja se on sellainen väliaikainen vaihe vaan, ja on niistä hormooneista tullut myös muita sairauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 14:52

Ei niitä kannata alkaa käyttämään,elleivät oireet ole todella hankalia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 19:20

Jos suinkin mahd. paikallishoitoja vain (kuivuminen tms.) puikot ja geelit. Hormoonit suojaavat myös sydäntä ja luustoa, kannattaa keskustella vaihtoehtohoidosta. Lääkäri ei määrää ketään käyttämään mitään, voi suositella ja antaa reseptin (lääkemääräys apteekille myydä sulle sitä lääkettä, ei määrää sua). Huolella punnitse haitat ja hyödyt, myös potentiaaliset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 10:43

Ei se ihan vuosista ole kiinni vaan oireista. Jos esiintyy oireita joiden kanssa et pärjää, on aika mennä lääkärille eli gynekologille.
Homeopatia ja muut kotikonstit ovat huuhaata... eli jos tarve on käyttää hormoneja, ei niitä kannata pelätä. Kiukkuisia ja räjähteleviä naisimmeisiä näkee ihan liikaa joskin nykyään valitustuneet ihmiset ovat enemmistönä ja osaavat hakea apua.

Lisätty: 24.04.2009 - 10:43

Osalla oireet ovat niin lieviä ettei lääkitystä tarvitse.