Mistähän on kysymys,kun 4,5kk ikäinen koira on jatkuvasti läähättänyt jo kahden päivän ajan?

Poika soitti aamulla ja kummasteli koiransa käytöstä,juo ja syö ja ulkoilee normaalisti,en keksinyt syytä moiseen.

Lisätty: 23.04.2009 - 11:36

Poika on soittamassa eläinlääkärille seuraavalla tauolla töistä.

Lisätty: 23.04.2009 - 13:01

Eläinlääkäri neuvoi vielä tarkkailemaan tilannetta,koska koira on tosi pirteä ja leikii.Jos muutosta voinnissa huomen aamulla vastaanotolle.
Kiitos neuvoista vastatauksissa.

Avainsanat: läähättää jatkuvasti nuori koira

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 10:39

Mielestäni oli viisainta ottaa yhteyttä eläinlääkäriin. Jos koira läähättää ilman syytä, ellei ole rasitus lenkillä tai lenkin jälkeen tai liian kuuma kotona sisällä. Voi olla esim. merkki jostain kivusta .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 10:51

voisko olla et sydän tai jokin, mut toivon nyt kuitenkin , et ei olis mitään vakavaa.....pyydä kuitenkin viemään lääkäriin, kun on noin nuorikin, et selviäs mikä on syynä ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 11:26

Mielestäni koiralla voi olla kuuma tai sit sillä on joain kipua jossain. kannattaa varmuuden vuoksi käyttää eläinlääkärillä sitä koiran pentua. koska ei voi tietää johtuuko se kuumuudesta tai sit jostain muusta. kun koira ei sitä voi itse ihmiselle kertoa mikä sitä vaivaa. minulla jos olisi noin nuori koiranpentu niin menisin ja veisin sen lääkärille. ja kertoisin tarkasti eläinlääkärille milloin se on tullut koiralle ja milloin se vaivaa sitä. on ikävää elää epätoivossa ja vaan ajatella mikä koiran vaivana on. kun vie tutkimuksiin saa selville mistä johtuu sellainen vaiva. Näin minä tekisin jos koira olis minun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 11:32

Voi olla merkki kuumeesta tai jostain muusta sairaudesta. Eläinlääkäriin kannttaa viedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 11:49

Koiran läähätys johtuu yleensä seuraavista asioista:
- sillä on kuuma/ jano
- sillä on kipuja
- se on sairas
- sillä on stressi tai se on hermostunut ja levoton jostain asiasta
- pienet koirat läähättävät myös pelosta ja epävarmasta huollestuttavasta tilanteesta

Lähteet:
on henkilökohtaisia kokemuksia viidestä eri kokokoisesta koirasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.04.2009 - 12:44

Meidän 6 kuukautinen koirimus läähättää hyvin usein ihan vain kuumasta..
Sen verran sitä arktista rotuakin siinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 14:27

Meillä koiruus läähättää kuumuudesta tai jos jokin sitä hermostuttaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 14:54

Sillä voi olla kuumetta ja siten se yrittää vilvoittaa itseään.Parempi kuitenkin ottaa yhteyttä eläinlääkäriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 21:22

Onko koira syöny suklaata? Oma koirani ainakin sai läähätyskohtauksia suklaasta... Ehkä kannattais käydä eläinlääkärillä kuitenkin...