Poikamiesten pikkulauantai?

Mistähän saanut alunperin nimensä tämä keskiviikko?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2009 - 23:36

entinen piikojen vapaailta, kyllä se varmaan oli poikamiesten juhlaa ...

Kysyjän kommentti

Kiitos, tuossa saattaakin olla syy miksi sitä nimitetään poikamiesten pikkulauantaiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 23:02

Aikoinaan piti päästä viihteelle paljon useammin kuin nykyään ja selitykseksi kelpasi tuo nimi. Ei ollut enää alkuviikko ja varsinaiseen viikoloppuun oli vielä liikaa aikaa.

Lähteet:
mutu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 23:25

Keskellä viikkoa kevyesti!
Oli mentävä pikkuisen tanssuamaan aikanaan myöskin keskellä viikkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 23:40

Keskiviikko perinteinen pyhä, joten tiistai-iltana viedään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 23:44

Keskiviikona mentiin saunaan ja sitten rientoihin, kun ei oikein meinannut viikonloput riittää ajallisesti ja ne loppuivat aina ns. kesken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 00:04

... ja paikkaseudullani oli tiistaisin naistenvaltaa, joten saattoi se keskiviikkoon jatkua... Elo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 00:25

ei ole kokemuksia tuollaisista riennoista,kaikki päivät on lauantaita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 09:13

Kyllä se pikkulauantai koski myös neitosia,keskiviikko katkaisi viikon mukavasti,ennen vanhaan töitäkin tehtiin vielä lauantaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 09:41

Silloin pääsi keskellä viikkoa saunaan ja illan viettoon kylille. olen kuullut joskus vieläkin jonkun puhuvan pikkulauantaista eli keskiviikosta. ja onhan joillakin sauna päivä myös aina keskiviikkoisin. minun kotonani oli aina niin että keskiviikko oli lauantain lisäksi sauna päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 10:02

kun ensimmäiset aloittaa ( tuli ensin että alkoittaa.. sekin käy :))silloin vkl viihteen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 10:09

kyllä se pikkulauantai oli kiva katkasia, kun viikonloppua ootteli ja tansseihin pääsis, joten kolttu päälle ja keskiviikon tansseihin...siihen aikaan olikin paljon popoota tanssimassa, mutta liekö niitö enään..ei varmaankaan....tai itse en ole käynyt tanssahtelemassa keskiviikkoisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 15:09

Ei se pikkulauantai mikään hyvä juttu ole,varsinkaan jos tulee juopoteltua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 16:14

Näkkyy tuota porukkaa nykyisinkin olevan keskiviikkoiltaisin enemmän liikenteessä, pikkulauantai ei ole menettänyt merkitystään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 17:47

Kyllä keskiviikko oli aina nuorena tanssilta. Piti olla tosi sairas jos kotona pysy.
SE oli miesten ja naisten pikkulauantai...