Oletko laihdutuskuurilla? Millä menetelmällä olet laihduttanut?Missä ajassa ja kuinka paljon?

Avainsanat: laihduttaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 22:39

jojolla ollaan menty...yritän ipätoivoisesti painoa alas elämäntapa muutoksella, mutta joka päivä se vaan ei ole onnistunut ja herkut ovat putkahtaneet jostain ja jonnekkin ne ovat menneet..(.vastaajan armottomaan kitaan)...ei se ole helppoa, jos 10 kg tipuu kovalla kurilla ja liikunnalla, niin yxkax onkin jo 20kg takaisin tullut....joten toivoton yritys...no taas pitää aloitaa uudelleen, kun lääkäri määräs ...snif mahoton tehtävä kylläkin on..jo se että sais otteesta kiini ja puhdin pääle...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 22:37

En ole ,koska tiesin tästä uudesta lääkkeestä, jolla saa pysyviä tuloksia . Olen odottanut sen apteekkeihin tuloa ja nyt alan pysyvän painon pudotuksen sen avulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 22:40

Joskus nuorempana laihdutin muutaman kilon saadakseni vaakaan mukavan tasaluvun. En ollut edes tanakka, saati sitten lihava. Ihan omaksi ilokseni laihdutin.
Jätin iltasyömisen pois klo 18.00 jälkeen kokonaan ja join vain vettä vaikka olisi kuinka suoli vaatinut pöperöä. Muutaman päivän kuluttua aikaistin kellonaikaa.
Viikossa lähti viisi kiloa ja pysyi myös poissa, mutta tahdonvoimaa se vaatii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.04.2009 - 22:47

Ei ole koskaan tarvinnut olla, mutta kuten jo aiemmin mainitsin että puolessa vuodessa on tullut 18 kg ihan itsestään painoa, niin jotain on ruvettava tekemään. Mutta ensin on selvitettävä onko jokin sairaus tämän takana. Jos ei, niin sitten kaikki apukonstit ovat tarpeen.
On muuten kauheaa kun jatkuvalla syötöllä saa ostaa uusia vaatteita. Kun puolitoista kiloa/viikko oli paras nousuvauhti, niin meinasi mennä vaatepolitiikka sekaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 22:47

Kyllähän tässä yritetään vähän saada pois painoa, ihan vaan reippailla pitkillä kävely lenkeillä ja terveellisellä syömisellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 22:50

Yhden kerran olen laihduttanut. Täydellinen ruokaremontti piti tehdä. Tuloksia tuli hitaasti, koska en liikkunut juuri lainkaan. Kesti melkein 3 vuotta ja 18 kg lähti pois. Ja on pysynyt pois. Sen varmistan sillä, että noudatan sitä ruokavaliota edelleenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 22:51

Voi että, nyt en just ole, mutta laihdutuskuureja on ollut kyllä vaikka minkälaisia.

Atkinsin dietillä olen ollu, siinä lasketaan hiilareita ja syödään "kermaa ja rasvaa", sitten olen ollu kaalikeittokuurilla. Painonvartijoissa olen myös ollu monta vuotta sitte. Siitä sain itselleni ihan hyvän perustiedon terveellisestä syömisestä, vaikka kyllä mulla painokin putosi silloin. Olen myös ollu jollaki ihmekuurilla, jossa oli joka päivälle viikottain neljän viikon ajan ateriat tarkasti. Siinä ei olis saanu juoda kahviakaan, mutta kyllä minä hörsin sitä.

Lisätty: 22.04.2009 - 22:54

Niin ja sitte se painonpudotus. Kaikilla kuureilla sain muutaman kilon pois. Ei mulla mitään kauheaa ylipainoa ole, mutta aina kun on tuntunut, että tulee muutama kilo yli siitä mikä olisi mielestäni hyvä, yritän jotakin kuuria. Sitte taas syön ja sitte taas laihdutan. Mieli pysyy virkeänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 22:55

Se riittää kun ei syö makeeta kuin pari kertaa kuukaudessa. Limsat on vaihtuneet vesiin jo vuosia sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 23:13

olen. syön vähän ja treenaan. -4.5kg 2 kk:ssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 23:24

Muutamia vuosia sitten laihdutin 25 kg 4 kuukaudessa. Olin seurannassa sydämenvajaatoiminnan takia ja jotain piti tehdä. Jätin suolan, sokerin, rasvan, alkoholin (viiniä korkeintaan) ja olut pois. Stressi pois elämästä sillä se vaikuttaa yllättävän paljon kaikkeen. Söin muuten normaalisti, illalla klo.19 jälkeen ei mitään, korkeintaan hedelmiä. Aloin lenkkeillä ja kuntoilla. Kunnon parannuttua aloin taas pelata tennistä oikein kunnolla. Pisimmät pelit olivat sitten jo kestoltaan kuuden tunnin luokkaa kerrallaan. Kävin myös uimassa ja nostelin painoja. Sitten vuoden jälkeen työt veivät taas kaiken vapaa-ajan. Tällä hetkellä indeksini on sopiva. Paino normaali ja syön normaalisti. Iltasyöntiä ja ylensyöntiä pitää välttää. Usein jotain, mutta vähän kerrallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 23:43

Urheilua nuorempana harjoittaessani 50 km:n laturetken ja 10 400m.n vedon jälkeen kaksi tuntia koripalloa, niin painoa putosi kolme kiloa, oi niitä nittinuuttilan aikoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 23:50

Se vaatii elämäntapamuutosta, ei mitään laihduttamista. Katso mitä syöt, miten paljon ja etenkin juot. Liikuntaa ulkoilmassa mieluummin. Välillä hyvä ottaa hiki irti. Mikään ei ole kiellettyä kun se ei ole jokapäiväistä ja kohtuutonta. Tietysti liikkua voi vaikka useissa jaksoissa jokapäivä. Hissin sijasta portaat, lyhyehköt matkat kävellen jne. eli hyötyliikuntaa. Kun siintä saat elämäntavan niin ei tarvitse tuijottaa vaakaa montaa kertaa päivässä. Mittanauha on paras indikaattori. Tällä tavalla > 10kg tänä vuonna eli ei ole kiire vaan pääasia että homma toimii. Aina sen saa kuulostamaan helpommalta mitä se todellisuudessa sitten onkaan. Lopuksi: älä kilpaile toisten kanssa.

Lähteet:
Tyttäreni antama pikaohje. Takuulla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 00:53

Elämäntapahan se täytyy muuttaa jos aikoo hoikistua. Pyrin itse laihtumaan yhteensä noin 20 kiloa, josta olen onnistunut tiputtamaan 10 kiloa vuoden sisällä pysyvästi. Pitkä aika kertoo siitä että repsahduksia on tullut, mutta olen antanut ne anteeksi itselleni enkä ole lannistunut. Millekään kuurille en ole lähtenyt, vaan aloin käydä kuntosalilla ja uimassa, pari-kolme kertaa viikossa yhteensä. Sen lisäksi lenkkeilen koirani kanssa.

Syömistäni olen muuttanut pikkuhiljaa, koska en kykene nopeisiin mutta pysyviin muutoksiin ruokavaliossa. Aluksi tiputin pois sipsit ja karkit, mutta syön itse tehtyjä popcorneja aina kun tekee mieli jotain herkkuja, koska niissä on suhteellisen vähän kaloreita. Tosin liikunta on vähentänyt mielihaluja herkkujen suhteen. Joskus annan itselleni luvan vaikka karkkipussiin. Sen jälkeen olen vaihtanut kermat ja juustot vähärasvaiseen, rasvan vähäsuolaiseen vaihtoehtoon. Olen aina ollut kova juomaan mehua, ja olenkin vasta viimeaikoina saanut vaihdettua kaksi litraa mehua päivässä kahteen litraan vettä, mutta juon myös mehua lasillinen silloin tällöin. Henkilökohtainen kompastuskivi on ja tulee luultavasti olemaan tuo alkoholi, siinä on niin paljon ylimääräisiä kaloreita, mutta kai jokaisella täytyy jokin pahe olla?

Suosittelen herkkusuille samantapaista hidasta elämänmuutosta kuin mitä itse käyn läpi. Kertaakaan ei ole tullut sellainen olo, että olisi tarvinnut luopua jostain kivasta, mutta elämäntavat muuttuvat jatkuvasti vähän parempaan suuntaan. Siitä voi tulla niin iso osa alitajuntaa positiivisessa mielessä, että itse lopetin tupakanpoltonkin puoli vuotta sitten. :)

Voimia kaikille laihduttajille, se on kiinni päättäväisyydestä ja ajasta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.04.2009 - 08:47

Olen ollut kuureilla 40 vuotta ja tehnyt 10 pysyvää ruokatottumusten muutosta ja välillä pysynyt laihana 2-3 vuottakin. Mutta lihava ihminen on aina lihava ihminen, kunnes elimistön toimintaa saadaan muutettua paremmin rasvaa polttavaksi.
Onneksi nyt siihen näyttäisi olevan lääke olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 09:03

En oikein kuuriksi sanoisi,nyt kuitenkin ensimmäistä kertaa elämässäni joudun vähän painoa pudottamaan.Kilo kuukaudessa.Ensimmäinen putosi jo ja liikunnalla ja syömällä kevyesti,olen lisännyt hieman kalan määrää ruokavalioon,se on varmasti muutenkin hyvä asia,kun ikää alkaa tulla,niin kala ruokkii myös aivoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 09:44

Avioero laihdutti 1,5 kuukaudessa 17 kiloa eikä tarvinnut laihduttaa. Ihanaa olla hoikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 10:01

taas kerran.. :) pieniä aterioita 3 tunnin välein, vain niin, että nälkä lähtee. Liiku, syö paljon vihanneksia ja salaatteja. Muista koulun ruokalautaskolmio.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 15:12

Aloitan ja epäonnistun joka päivä.Surkeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 23:34

aina silloin tällöin, kasi-kolme kiloa kuussa, ruokailutapojen järkiperäistämisellä