Mitä mieltä olet vakoiluohjelmasuojasta, joka on mainittu lisätietoja kohdassa? Onko rahastusta vai aitoa tietokoneen suojausta?

Spyware Doctor
www.pctools.com/fi/

Palkintoja voittanut vakoiluohjelmasuoja takaa tietokoneesi yksityisyyden ja estää jäljitysuhat.

Kaverini koneesta ohjelma löysi 145 saastunutta tiedostoa ja 8 dialeria/vakoiluohjelmaa? Spyware Doctorin mukaan virus nimeltä Dialer on ohjelma, joka soittaa modeemillasi kalliisiin palvelunumeroihin? Tulevatko laskut mielestäsi sinulle ja mihin, jos sulla ei ole analogistapuhelinta, vaan esim. pelkkä kännykkä? Koneessa on ollut F-Securen palomuuri ja virustentorjunta päällä uudesta lähtien.
Torjuntaohjelman käyttö on ilmaista koeajan, mutta kun se löytää viruksia(löytää muuten heti ja nopeasti) tai muuta epäilyttävää se ilmoittaa, että tarvitset linsessiversion ohjelmasta viruksien poistoon? Joudut siis pankkitunnuksillasi maksamaan netissä tuotteen ennen kuin ilmainen koeaikasi tuotteeseen loppuu?

Mielipiteitä ja käyttökokemuksia, kiitos!

Avainsanat: virustentorjunta backdor.win32.ryx ( on oikea virus ) trojan w32 remover

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 19:29

Näkyihän tuo ilmoittelevan uhkasta ja viruksista jota seuraavalla scannauksella ei ollut. Tappeli kovasti F-securen kanssa hidastaen konetta joten poistin sen. Eilen käytiin kone läpi asijantuntijan kanssa ja olihan siellä tosiaan ei haitallisia viruksia jotka on nyt siivottu pois. Spyware Doctor näyttää kolmea eri tasoa. Ei erittäin haitalliseksi luokitellut mitään. En ole joutunut maksamaan mitään ylimääräistä vaikka käytän aika paljon langatonta laajakaistaa. Enkä lisenssiä ostanut jota ei tosin tarjottukaan kuin alussa. Päivitti ohjelmankin useasti. Siinä kokemukseni ja totesin hyödyttömäksi omassa käytössäni. En ole niin pätevä asijantuntija että voisin täysin tyrmätä.

Lähteet:
Käyttökokemukseni

Kysyjän kommentti

Ei tullut toimeen Soneran tietoturvan kanssa hidastaen konetta joten poistin sen, mistä se ei pitänyt ollenkaan. Alkoi ehdotella alehinta tarjouksia netistä käsin. Poiston jälkeen Soneran tietoturvalla tarkistin koneen läpikotaisin ja mitään ei löytynyt. Yksi minun kaveri kertoi myös törmänneensä samaan "tutkaan" samoin ongelmin. Loppupäätelmä, että rahastusta koko homma.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 19:52

En avaa mitään ohjelmia joissa ei ole selvää hinnastoa.
Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.
Ei nyt ihan samaa sarjaa, kuin että, "Onneksi olkoon, olet sadas miljoonas kävijä! Klikkaa tätä lunastaaksesi palkintosi!", mutta sinnepäin.
Niin kauan kuin ei ole ongelmia, niin luotan F-Secureen asetuksella "tehokas" ja "toimisto".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 23:57

Ei harmia, kun ei käytä