Pitääkö juhlakalun tehdä vastapalvelus jos on muistettu merkkipäivänä? Juhlakalu ei synttärijuhlia järjestänyt.

Avainsanat: juhlat synttärit merkkipäivä..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 22.04.2009 - 15:04

Talo elää tavallaan, vieras tulee ajallaan, sanotaan. Ei minun mielestäni silloin ole kiitollisuuden velassa jos joku näkee vaivan ja tulee tervehtimään. Sehän on tulijoiden valinta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 14:06

ei tietenkään , jos ei ole juhlioita kutsunut ja silti sakki tulee tai muistaa...mutta ei kiellettyäkään, jos kiitoskortin lähettää....päin vastoin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 14:16

Ei pidä tehdä vastapalvelusta, jos ei ihan välttämätömyys juhlijan kannalta. mutta jos kutsu on laitettu kotiin niin kai moni muistaa. Minä vuosi takaperin kyllä juhlin kun pyöreitä täytin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 14:32

On tietysti kohteliasta kiittää samantien, mutta velkaa ei kyllä minusta sen jälkeen jää, ellette vieneet jotain sellaista, mitä juhlakalu on itse joskus ennemmin toivonut, pyytänyt tai muuten ilmaissut halunsa.
Toivottavasti ette häirinneet hänen päiväänsä?
Itse haluan usein juhlia omalla väellä ja käydä vaikka syömässä tai jotain. Se ei onnistu, jos tulee vieraita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 15:11

Kiitos vaikka postikortilla on minusta kohtelias ja kaunis tapa, jos vieraat nyt eivän aivan murtautumalla sisälle tulleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 15:21

Ei pidä.
Moni ilmoittaakin oikein lehdessä "En juhli merkkipäivänäni" tai "olen matkoilla".
Muistaa toki voi ilman suuria bileitäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 15:22

En juhli yleensäkään merkkipäiviäni. Pyöreät vuodet olen poissa pari viikkoa. Jos joku välttämättä haluaa muistaa, niin kyllä minusta reilu henkilökohtainen kiitos on ihan paikallaan eikä minkään korttien tai tekstiviestien välityksellä. Puhelin on keksitty jos ihmistä ei muuten tapaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 15:45

Kiitoskortti riittää tuossa tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 16:12

no ei välttämättä.. mut oishan se kiva.. mut ei mua haittais jos se jolle mä ostan lahjan ei anna mulle lahjaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 17:08

Ei minun mielestäni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:42

Ei pidä mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 17:51

Juhlija päättää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 19:01

Ei tartte tehä vastapalavelusta.. On varmaan hyväntavan mukaista, mutta jos ei halua muistaa niin se on jokaisen oma asia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 19:15

Oletko sie sen juhlakalu, joka sai lahjoja, vaikka ei pitänyt synttäreitään varsinaisesti?, jos näin on, niin paras ratkaisu asiassa, jos epäröit, olisi mielestäni se, että mietit, jos itse olisit ostanut lahjan jollekin synttärisankarille, joka ei viettänyt varsinaisesti synttäreitään ollenkaan, niin mitä toivoisit hänen tekevän, jotta susta tuntuisi mukavalta, että hän on huomioinut muistamisesi/vaivannäkösi, niin asia on ratkaistu onnellisesti, eikös, oman tuntemuksesi kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 20:46

Ei tarvitse tehdä mitään vastapalveluksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 23:04

ei 'väkisinjuhlittu' jää mitään velkaa, mutta voi siitä huolimatta toimia 'hyvin tapojen' mukaisesti ja kiittää muistamisesta