Nyt bongattu VÄSTÄRÄKKI kekottamassa kulkuaan meidän pihalla,pulskia varpusia ja vireitä keltasirkkuja,Mitä lintuja napsulaiset

ovat taasen ahkerina bonganneet?
Istuskelin ip-kaffilla ulkona ja jalkojen juuresta vipotti vilkas västäräkki,siitähän sanotaan,et vain vähäsen on...

Avainsanat: västäräkki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 21:06

Mä bongannu jo västäräkin,mustaraastaan.punakylkirastaan,räkättirastaan,haikaran,kurkia,kuoveja
ja lokkeja.....yms.Kivaa seurataa lintusia. :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 13:36

Keltasirkkuja ja talitiaisia vaan, ja useita vikkeliä oravia puoliksi talvi- puoliksi kesäturkissaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 13:39

mä vähän huono nois lintulois, mut tuolla mäessä oli joku kyyhkypariskunta, oiskos oleet pesänteko puuhis, en tiedä, enkä ihan varma, mutta harmaita olivat ja sellaisia kyyhkysen näköisiä...en ehtinyt näkemään olikos muuta väriä, kun autolla menin ja ne lähti lentoon siitä tieltä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 14:41

västäräkkejä näin sunnuntaina, ja tänään luin lehdestä että jossain täällä päin olisi nähty jo haarapääskyjä, mutta en tiedä sitten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 15:04

Uusia havaintoja en ole viikon sisään tehnyt,ei viellä västäräkkejä meillä,peippo on kuitenkin useamman kerran jo pyörinyt pihalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 15:09

Itse en ole västäräkkiä havainnut vaikka lehdessä kerrottiin bongari-naisesta joka oli havainnut näillä nurkilla jo 23 muuttolintua. Välillä kyllä hieman epäilyttää nuo kurppien bongaajien havainnot.
Harakka, varis ja korppi on tullut joka päivä nähtyä, kesät talvet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 16:47

Meille tuli västäräkit jo viikko sitten,myös muut kevät linnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:05

Minäkin olen törmännyt västäräkkiin tällä viikolla. Kyllä se kesä sielt tulloo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 20:36

Ei ole näkynyt vielä. Ja miksi tulisivatkaan. Pakkasta ja lunta. Mistä ne löytäisi hyönteisiä. Mutta sulassa maaston kohdassa näin kaksi kangasvuokon nuppua. Hopeanharmaat nuput ihan maan tasalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 21:50

Olen nähnyt joutsenia ja kanadanhanhia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 23:06

pääskyshavainnoista on jo aikaisemminkin kerrottu lehdissä, tänään näin omin silmin ensimmäisen