tuleeko joka päivä pieru

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 12:30

Terve suoli tuottaa pari litraa ilmaa päivässä eli hyvä että tulee pieru. Jollei tule, neuvoisin ottamaan lääkäriin yhteyttä; jotakin ongelmaa silloin on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 12:28

Ainakin 20 kertaa,hyvä homma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 12:30

Sanoisisin joka toinen päivä,mutta tietysti riippuu mitä syö,pavut pahoja pierettämään pahanhajuisesti.Hyvä homma!

Lisätty: 22.04.2009 - 13:43

Hyviä ohjeita muuten anonyymiltä anonyymille!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 12:35

Kyllä niitä tulee ja menee tämän tästä. meidän perheessä siitä on tullut jo tapa. jokainen meilla täällä hanuria vinguttaa pitkin päivää. mutta se vaan pistää nauramaan. Ei pahaa parane sisällä pitää. ei muutako ulos kaikki paineet takapuoleta tuleva. poikani aamulla herää ja pieraisee ensimäiseksi sanaksi. HA HA HA HAAA.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 12:39

Jos peirua pidättää niin silloin on muutkin vilppiä ihmisessä. Välillä on kun palttinakangasta repisi niin tulee mieleen että menköö koko pakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 12:48

Kyllä tulee ja noin 2 litran edestä joka päivä.Hyvä että alapäästä se kaasu poistuu.

Lähteet:
Jostakin lääkäri palstalta lukenut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 12:49

"kyllä irtoo" ainaskin täällä yleensä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 12:50

tulee monta kertaa ja haisee todella pahalta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 12:50

Tuo kaksi litraa pärähtää jo kerralla. Enemmänkin. Naapurin naudat häpeäisivät jos tietäisivät

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.04.2009 - 12:50

Itku pitkästä ilosta, pieru kauan nauramisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 13:16

Tännää o tullu jo 47 ja lissää tulloo ku vaa kannikkaa liikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 13:42

Eiköhän se ole niin, että semmoista ihmistä ei ole vielä keksitty, joka ei ainakaan muutamaa pierua päivässä päräyttäisi- ja hernekeittopäivinä vieläkin enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 14:11

Ihan varmasti tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 14:23

kyllä hän tuo pärähtää, mutta eipä ole salattavaakaan, eikös niin ollut että joka pieruaan pidättää se jotain salaa...vai miten tuo meni...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 14:45

Ikinä en ole pieruu päästänt, enkä meinaa päästää! (Ikä 93v.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 15:23

Tähänhän voisi lisäkysymykseksi udella pierutyypitkin: tuhnu, tiukka pieru, moniosainen töräytys tauoilla, tauoton töräytys jne. Yleensä pyrin piereskelemään pihalla tai WC:ssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 16:40

Pierua täälläkin päästellään..minä hiljasesti, isäntä kova-äänisesti ja koira haisevasti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 17:03

Tuleehan se,huono olisi ilmoja pidätellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:06

Kyllähän se tulee, sanovat että jos pidättelelet päivällä niin viimeistään yöllä nukkuessa tulee ulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 17:54

Merkki elossaolemisesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 19:03

montakin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 19:22

Kyllä vain täälläkin ilmoja poistellaan ja eivät ne ruusulta haise kovinkaan usein, niin kuin eivät edes rikkaiden pierut vaikka toisin haukutaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 19:37

Kyllä tulee ja sen on annettava tulla. Pierun pidättely aiheuttaa mahavaivoja ja mahakipuja.
Ennenvanhaan sanottiin: "Pieru on paskan posteljooni." Tarkoitti sitä, että jämerämpääkin tuotetta olisi tulossa ja kaasut ovat vain ikäänkuin "airueita" ilmoittamassa asiasta.
Kun tyhjentää suolensa kunnolla pöntöllä, niin jäljelle ei jää kikkareita, joista sublimoituisi kaasua (sublimaatio = aineen muuttuminen suoraan kiinteästä olomuodosta kaasuksi).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 20:25

Kiva kuulla, että muutkin piereskelee. Luulin olevani ainoa. Heh, heh !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 00:17

oho, pieru pääs vaikken pidätellytkään ... oli enolla tapana sanoa

"Keskimäärin ihminen vapauttaa vuorokauden aikana suolikaasua 12-50 kerralla yhteensä 0,5–1,5 litraa. Se koostuu pääasiassa hajuttomista kaasuista kuten typestä (59 %), hapesta (4 %), anaerobisten mikrobien tuottamasta metaanista (7 %), aerobisten mikrobien tuottamasta hiilidioksidista (9 %) ja samoin mikrobien tuottamasta vedystä (21 %). Yksilölliset erot eri kaasujen määrässä ovat suuria." - wiki -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 00:38

Ranskalaistutkimuksen aiheesta teki Pierre Pascal.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 02:57

Kyllä ihmisellä on niin kireä nahka, että jompi kumpi pää on aina auki. Kuka sitä jaksaa koko päivän pitää suuta auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 20:44

Juu, tulee ;) Se joka pierua pijättää niin saa tauvin tahallaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 22:49

Tuleehan niitä. Pierua ei saa pidättää sen pitää antaa tulla tupruttaa,niin se helpottaa..