mikä auttaa stressiin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 12:30

Jos vaikka kuuntelee mukavaa musiikkia. ulkoilu ja kaikki muukin tekeminen. jos rtressi on vaikea niin täytyy kääntyä lääkärin apuun. Yksin ei kannata olla stressaantuneena pitään jos se on vielä pitkän aikaa kestänyt. minä olen itse sellainen ihminen että stressailen monelaisista asioista. silloin minulle iskee useasti paniikki häiriö. Mutta sinun täytyy olla ystäien kanssa paljon tekemisissä yksinäisyy tekee lisää sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 12:27

Rentoutus-ja hengitysharjoitukset,ulkoilma ja luonnossaoleskelu,hyvä ravinto,paikalleenpysähtyminen,itsekseenolo,hiljaisuus ympärillä,mun ehdotuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 12:37

Menepäs hierojalle, vyöhyketerapiaan, naurujumppaan tai vaikka hermoratahierontaan edellä mainittujen lisäksi. Sen jälkeen kannattaa ottaa selkoa stressin aiheuttajasta ja pyrkiä poistamaan tai lieventämään sen vaikutusta elämässään. Pitkäaikaisesti stressi aiheuttaa monia fyysisiä vaivoja, joskus jopa vakaviakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 12:51

Tarpeeksi pitkä ja kova "ryyppyputki", ei siis mitään "mamoilua" vaan otetaan niin että "tukka taipuu"!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 13:07

Amerikkalaissotilaita oli Korean sodan aikana ohjeistettu siltä varalta, että joutuvat erilleen omista joukoista ja vihollisen takaa-ajamiksi ja epätoivon tai paniikin valtaan. Silloin tulee tilaisuuden tullen pestä kasvonsa kylmällä vedellä. Auttaa harkitsemaan asioita hetken järkevästi, vaikka ei pitkäaikaisongelmia ratkaisekaan. Fysiologisesti laukaisee kai hormoneja, jotka torjuvat stressiä (lyhytaikaisesti). Saman vaikutuksen saanee, jos menee ulkoilemaan viileään ilmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 13:20

Ulkoilu eli jokin konkreettinen tekeminen. Sen sijaan että löhöää kotona ja "kuuntelee itseään", hyvä lääke on se kun lähtee liikkeelle ulos. Liikunta vaikuttaa hormoneihin ja sitä käytetään myös "lääkkeenä" hoitoa tarvitseviin tiloihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 13:29

Kunnoillinen purkautuminen suullisesti.
Minä suon sen kuuntelijan roolin näille puhelin myyjille ja esimerkiksi huonostitoivien nettiliittymien asiakaspalvelijoille. Oikein kun huutaa ja raivoaa, niin sitten hetken jaksaa taas olla ystävällinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 13:59

Pitkä kävelylenkki, reipas suursiivous, saunominen, rakastelu, pari lasia viiniä. Tässä muutama hyväksi havaittu "lääke".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 14:56

puutarhassa touhuilu, uiminen...lenkki ja ulkoilu , lukeminen...olet vain , etkä mieti ainakaan tressin aiheuttajaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 15:26

Jos tietää stressin aiheuttajan , niin siitä äkkiä eroon tai ainakin lähestymiskielto päälle! Ainahan niin ei voi tehdä. Minusta on rentouttavaa ajaa autolla yksin radio auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:07

Minulla auttaa ulkoilu, tupakka, viihteellä pyörähtäminen sekä matkustelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 19:02

ota rennosti vähän aikaa.. nuku, syö ja ulkoile. Tee just sitä mistä tykkäät..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 09:48

Ulkoilu, matkustelu, käsityöt ja puutarhanhoito.