Rahat sukanvarteen? www.iltasanomat.fi

Onko järjerkevää pitää tuollaisia summia kotonaan "kassakaapissa"?

Lisätty: 22.04.2009 - 12:01

Anteeksi kamalasti virheellisestä linkistäni, sehä ei mennytkään suoraan asiaan, vaan siinä joutui todellakin etsimään. On hyvä että anonyymi puuttui virheeseen. Kiitos.

Lisätty: 22.04.2009 - 15:20

Muistui mieleeni: Sattui kerran pari tyttöä oven taakse kauppaamaan jotain ja kun valittelin etten nyt voi ostaa kun ei ole käteistä rahapussissa. Siihen tytöt iloisesti: "ei haittaa, me voidaan antaa pankkisiirto".

Lisätty: 29.04.2009 - 11:04

Ennenkuin valitsen parhaan sanon oman mielipiteeni. Monikaan vahnus ei edes ymmärrä tätä rahanarvoa ja toinen syy on pankissa asioiminen. Se on tehty terveen nuoremmankin hermoillekin käyväksi asiaksi saati sitten vanhan huonokuntoisen vanhuksen. Ei ihme että he sitten kerralla eläkkeensä sieltä nostaa. Mutta meidän pitäisi valistaa ja katsoa heidän peräänsä. Mutta aina ei se kotona säilytys ole terveydestä kiinni.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 19:02

vanhoilla ihmisiiä on aika palon yleensä kotona.. monet ei ole vielä erottanut euron ja markan eroa ja nostaa rahaa kuin markkoja aikanaan.., vaarallista. Jonkun omaisen pitäis vähän katsoa tätäkin asiaa kun huolehtii.

Kysyjän kommentti

Kiitos, samalla linjalle olemme.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 11:13

Eipä tietystikään, mutta meitä on moneksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 11:24

Ei voi muuta sanoa,kun hallelujaa,toivoisin rosvon kiine jäämistä ja nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 11:29

Pidän 200-300 kotona "sukanvarressa" äkillistä rahantarvetta varten, mutta jos muuten jotain säästöön sää niin luotan enemmän pankkiin kuin piironginlaatikkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 11:33

Maailma on pullollaan rosvoja, valitettavasti. Oikea linkki uutissen on muuten : www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=1677262

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 11:33

Eipä kyllä ole. minä en koskaan pidä kotona suuria summia edes rahapussissa. vaikka anoppini voitti kenossa yli 400 euroa. ja halusi kaikki rahat rahapussiin. kun käytiin kylässä hän levitteli niitä rahoja ja antoi lapsillenkin niistä joitain summia. sanoi sit hänelle että mulla ei ole vielä koskaan ollut raha pussissanoin montaa satasta. hän sit vaan naurahti. ninä sanoin että mitäs joku tulee ja varastaa sun rahas. hän sanoi kuka niitä multa veis. mutta kyllä kaikki tänä päivänä on mahdollista. anoppini on muuten tois mukava ihminen hyvin on aina juttuun tultu. välillä soittelee mulle kuinka minä voin. ja siitä sit rupattelu alkaa. ja siitä vielä mitä olet kysynyt en iknä ainakaan sukanvarteen rahoja laita ne putoaa sieltä ja häviää. kassakaappia en kyllä omista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 11:42

Olisikohan se pankin tallelokero tänä päivänä varmin paikka. Sinne ei mennä ihan ilman kontrollia. Rahaa en juurikaan kanna mukana vaan käytän Visa Electron korttia. Ei pääse tilikään pakkasen puolelle eikä tarvitse sählätä niiden rahojen kanssa. Ainoastaan autossa on jokunen pysäköintikolikko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 12:28

Vanhat ihmiset eivät välttämättä valitettavasti luota pankkeihin ja näin saattaa sitten käydä. Nykyään noita varkaita on niin monen sorttisia, minäkin epäilen kaikkia oven taakse ilmestyviä kaupustelijoita. Näinhän tuossakin oli käynyt; ensin tsekataan paikka ja sitten sopivan tilaisuuden tullen käydään varkaissa. Ikävää että näin kävi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 13:14

kuulin tuollaista helsingistä eli eräs henkilö suunntteli (asuu yksin, on naishenkilö) rahojensa nostamista pois pankkitililta ja niiden kotona säilyttämistä! Sanoin vaan että aika hvyän kassakaapin joudut hankkimaan ja paras ettet kerro asiasta enää kenellekään muulle , turvallisuussyistä! (ko. henkilö vähän yli 60 vee...)
Nuo vanhat henkilöt olivat nyt aika vanhoja, tavallaan sen ymmärtää...ja rosvot arvelevat että nyt on vanhuksilla rahaa kotona ja tekevät "pistokokeita" jos tärppäisi. Toivottavasti syyllinen löytyy ja pian ja rahat saadaan takaisin. Tyhjätaskujahan tuollaiset ovat eli ehkä ehtivät tuhlata kaiken.

Lisätty: 22.04.2009 - 13:16

Jollain vanhuksella saattaa olla mustissaan se kun rahat aikoinaan leikattiin kahtia eli rahan arvo putosi puoleen. Olettavat että sitä voi nykyäänkin tapahtua.
Olisko tuo tapahtunut 1930-luvulla vai seuraavalla vuosikymmenellä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 14:38

en itse pitäis koton isoi summia, eikä niitä kylläkään olekaan, jotta tuota murhetta ei ole, jos vähän saa säästöön, niin joku paikka hajoo ja ne hupenee sinne...et ei ole murheita, sijoituksen suhteen..ja pankki hoitelee laskut ym..pientä korvausta vastaan, joten siellä kannattaakin olla jonkunverran ekuja...salossa oli yhteen aikaan oikein ns.muoti, kun pitkissä hameissa 2 naista kävi vanhusten siis useiden luona , pyysivät vettä ym..ja toinen pölli mummujen säästöt...joten senkään takia ei kannata pitää kotona isoja summia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 15:16

Erittäin murheellinen tapaus.
Osoittaa vaan sen että vanhukset eivät vieläkään luota pankkeihin ja moni varas sen myös tietää. Nykyään maksan kaikki isot ostokset pankkikortilla joten suuria summia ei ole koskaan kotona eikä lompakossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:46

Minulla on pieni lipas josta löytyy maksimissaan pari sataa, ihan varalta jos joskus tarvitsee.