Onko sinulla ollut kädenvääntöä kelan asiantuntia lääkärien kanssa,mitkä eivät edes tapaa potilasta kasvoista kasvoihin?

Avainsanat: kela asantuntija

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 10:14

Ei minulla kelan eikä eläkeyhtiön kanssa ole ollut ongelmia. Mutta nyt on sairaalan kanssa Tyks. Sain lähetteen yksityislääkäriltä olkapää leikkaukseen ja se lähete palautettiin koska tuota olkapäätä ei ole kuvattu, luulin että se kuvataan siellä ennen leikkausta eli nyt minun pitäisi mennä taas lääkäriin ja saada lähete kuvauksiin ja sen jälkeen taas lääkärille että saan uuden lähetteen leikkaukseen. tulee hemmetin kallis olkapää, minua itkettää ja kiukuttaa nyt, mutta on yksi keino etten olkapää särkyä huomaa kun vasaralla mojautan varpaaseen. heh.

Lisätty: 22.04.2009 - 11:05

Olen sukset ristissä terv. kesk. lääkärin kanssa, selkääni valitin ja pissalääke reseptin sain, jos olkapääni takia sinne menen niin ulostuslääke reseptin saan, selkäni takia eläkkeelle pääsin heti kun yksityisesti kaikki hoidin.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 09:35

ei kelan, mutta varmaeläkeyhtiön kanssa kovaakin oli vääntöä, mutta nyt onneksi ohitse..se on kyllä merkillistä, kun lääkäri voi evätä erikoislääkärien lausunnot...ja ilman ,että ois edes nähnyt tai puhunut sanaakaan.. potilaan kanssa...en ymmärrä laisinkaan...

Lisätty: 22.04.2009 - 10:40

älä maarit 3 lyä vasaralla, se voi parunta , se varpaas nopeammin ja taas on tuo olkapää kipeä..pyydä kuvaus terveyskeskuksen kautta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 10:33

Ei ole kokemusta onneksi vielä, mutta olen kuullut kauhujuttuja tosiaankin kun terveydentila voidaan määritellä näkemättä ja tutkimatta ihmistä. Melkoista mielivaltaa. Tulkitaanko tässä kun piru raamattua vai onko se jokin katkeruuden tai kateuden aiheuttama vääristymä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.04.2009 - 10:46

Minulla oli viiden eri lääkärin lausunto etten ole työkykyinen. Yksi niistä oli paikalliskelan tohtorin. Silti isot herrat päättivät eri yhtiöissä, Kela mukaan lukien, että alle 50:n akka on vielä työkykyinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 11:25

Ei suomessa, mutta ruottissa ihan tarpeeksi ja siellä ajettiin monen lääkärin lausunnot yli ja ei mikään menny niille perille! Siinä ihminen on tosi voimaton, ei muuta kuin paksu rahapussi ja hyvä tuomari asialle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 14:42

On ollut perheen vanhusten asioissa,Pappa sairastaa erittäin vaikeasti hoidettavaa epilepsiaa,kesti todella kauan ennenkö sain läpi lääkekorvauksen yliopistollisensairaalan erikoilääkärin löytämän oudomman kalliin,mutta ainoan tehoavan lääkkeen kanssa(päivä annos meille maksoi useampia kymmeniä euroja),myös äitini eläkkeen saajan hoitotuen kanssa oli aikakaan vääntöä,korkeampaa tukea ei saa vieläkään,vaikka mummua on valvottava 24/7 ,dementtian vuoksi,sairastaa myös syöpää,sydämmen laajennusta ja muita oseis vaivoja.Annoin lopulta periksi,pärjäilee pienemmällä tuella,kun poikani hoitaa hänet ja vieras hoitajaa ei tarvita tällä hetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 17:55

En ole tavannut Kelan lääkäreitä, joten en ole vääntänyt kättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 22:39

Ei ole Kelan lääkäreistä kokemusta,mutta vakuutusyhtiön on.Kolme eri lääkäriä antoi
minulle samanlaisen lausunnon,mutta vakuutusyhtiön lekuri oli näkemättä ja kuulematta minua ihan eri mieltä.Että sapettaa moinen...:/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 00:34

eipä onneksi vielä ole ollut tarvetta omissa asioissa, ja se vähä mitä omaisten asioita olen joutunut hoitamaan on mennyt kohtuullisella vaivannäöllä säädylliseen lopputulokseen