Meillä pitäis uusia mökille saunaan kiuas, joten antakaas hyviä neuvoja mikä on paras puullalämmitettävään saunaan?

Onko kellään kokemusta siitä kivillä täytettävästä (verkko ympärillä) muistaakseni Harvian Legend ? Kauanko kestää lämmitys, millainen löyly jne.??

Lisätty: 22.04.2009 - 10:06

Kiitti vinkistä ciby. Katsoin ja siinä vasta muistin mitä kiuasta me olimme suunnitelleet. Onko tästä kellään kokemusta?

kauppa.taloon.com/PublishedS...-47-46sfzc

Avainsanat: uutuus kiuas sauna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.04.2009 - 01:59

Kokemus just siitä Harvian kivillä täytettävästä, jossa verkko umpärillä:
Nopea lämmittää, pehmeät löylyt.
Viilenee nopeasti, syö paljon puuta.

Etsi kiuas saunan koon mukaan niin saat sopivan, meillä Narvi kestänyt parhaiten.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksista kaikille. Siihen Narviin me päädymme, kunhan tässä käydään ensin lomalla. Joku toinenkin sanoi, että antaa pehmeät löylyt ja puuta meillä kyllä riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 09:09

Harvialla on hyvät kiukaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 09:27

Meillä on kokemusta Narvi kiukaasta,hyvät oli löylyt ja kiukaan hinta ei päätä huimannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 09:38

tuosta oli eiilen juttua huusi ja mökki.., ohjelmassa......katso josko sen ohjelman vois katsoa netti tv..tuli tv 4...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 10:06

Tällä hetkellä mökillä on kiinteäsäiliöinen Narvi. Vesitilavuus melko suuri joten kylmän veden aikaan veden lämpiäminen kestää melko kauan, mutta sitä on myöskin sitten reilusti käyttää. Kiukaita on eri kokoisia ja en kyllä jaksa muistaa tuon tarkempaa tyyppiä. Kaksi pesällistä puita ja < ½ tuntia niin saunassa on 60 astetta lämmintä. Olen tyytyväinen Narviin. Mikä sitten kenenkin mielestä on paras niin se on makuasia. Puhki ei ole palanut.Ollut 10 vuotta ja kesällä lämpiää joka päivä kun ollaan siellä.

Lisätty: 22.04.2009 - 10:27

Huvila & Huussi

1970-luvulla rakennettu joukkuesauna remontoidaan moderniksi vapaa-ajan asunnoksi. Kotimainen lifestyleohjelma. 2. tuotantokausi. (42')

nettitv.nelonen.fi/default.a...5&cc=1

Katsoppa tosta uusintana se Huvila ja Huussi 21.4.09

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.04.2009 - 10:42

Ehdottomasti Narvi. N. puoli tuntia ja eikun löylyttelemään. Kunnon vihta, raikas järvivesi, nautinnollinen juoma, no - eipähän siihen muuta tarvitakkaan. Nauti Narvista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 10:55

Hanki sellainen jossa on lasiluukku, ei tummu kovassakaan käytössä ja ei tarvi koko aikaa olla aukomassa ja katsomassa pitääkö lisäillä puita. Valaisee myös saunan niin hyvin ja kotoisasti että lamppua ei edes tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 11:51

Taitas mun mielestä olla hyvä toi Narvin kiuas. joo ja lasi luukku olis hyvä näkee palaako tuli pesässä vai eikö.meillä on nyt ollut 2 vuotta vuolukivinen sähkökiuas on kyllä hyvät löyly aika lähellä on puu lämmitteistä kiuasta tämä, näin sanoo mieheni joka kyllä näistä tietää.ei tarvi kauaa lämittää eikä lisäillä puita tosi siisti juttu. vaikka oli kalliimpi mitä tavallinen sähkökiuas. tämä an taa kosteat löylyt kun vuolukivi tekee sen vaikutuksen.hyv ä en kyllä helpolla enää luopus.mökillä kyllä varmaan käy tää puu lämitteinen kiuaskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 13:28

Jos mökki on meren rannalla, niin kiukaan pitää olla kokonaisuudessaan ruostumatontaterästä ja mieluummin vielä haponkestävää.
Normaali ei kestä kuin pari, kolme vuotta, vaikka ei merivettä kiukaalle heittäisikään.
Tämä ihan vain noin yleisesti tiedoksi.
Näistä ruostumattomista kiukaista olen nähnyt mainoskyltin Raippaluodon sillan kupeessa. Joku pikkupaja niitä ilmeisesti siellä valmistaa.