onko muillakin paikkakunnilla kuin rovaniemellä kevät myöhässä. pakkasta ja lunta piisaa, vappu on kohta ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 21.04.2009 - 22:18

Lunta n. 20 cm, yöpakkasia ja päivisin 3-5 astetta lämpimän puolella täällä Etelä-Savossa.
Ja testini mukaan lehden pitäisi olla hiirenkorvalla viikolla 19:sta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 22:10

Pakkasta on vielä täällä Pohjois-Karjalassakin ja muutenkin täysi talvi. Kevät ainakin viikon kaksi myöhässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:16

onneksi ei oo enää lunta, mut aamulla oli kylläkin pakkasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:24

lunta on jonkin verran ja pakkasta 5 astetta... ei näy kevättä meillä kempeleesssä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:34

Vaasassa ainakin tuulee niin että tukka lähtee päästä, pakkastakin tuntuu olevan, aamulla auton ikkunat oli umpijäässä... Lunta ei oo, ainakaan tällä hetkellä... mutta yön aikana voi tilanne taasen muuttua ja aamulla tarvotaan lumihangessa :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:47

Onneks ei oo enää lunta,mutta pakkasta oli viime yönä ja kylmä,kova tuuli oli koko illan....Näin täällä Etelä-Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:51

Ennen oli Vappuna jäät järvessä. Viime vuosina on ollut sulat vedet. Nyt alkaa toistaa vanhempaa aikaa että onko se sitten myöhässä vai ei. Saisihan tuo kääntyä jo lämpimämmän puolelle. Hiekkoja kyllä poistavat kaduilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 00:21

Kun tuuli kääntyy etelään, niin tilanne muuttuu päivässä.
Viikon päästä siitä ei edes muista koko talvea.
Ainahan lämpötilat ovat vaihdelleet huimasti näin keväällä. Yöllä pakkasta ja päivällä lämmintä. Nyt tosin tuo pohjoistuuli on pitänyt päivätkin viileän tuntuisena. Auringossa silti lämpömittari on näyttänyt lähes kesäisiä lukemia.
Kyllä se kesä sieltä pian tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 00:48

Kyllä vapun auringossa kelpaa marssia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 00:56

Savossakin lunta piisaa. Järvet on niin jäässä että vielä pääsee vaikka pilikille. Uskon että vappunakin on vielä lunta suhteellisen runsaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 04:32

Täällä ei ole yhtään lunta ja kevät kukkaset kukkivat, nurmikkokin on jo haravoitu, osassa pensaita isot silmut, normaali kevät on meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 06:36

p-karjal, lunta, jäätä ja pakkasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 08:03

aivan ihana oli ilma eilenkin ulkosalla kun puuhastelin ja jopa tuli oikein kuuma, mutta ei sitä sentään uskaltanut t-paitasillaan olla, on se tuuli vähän raaka, mutta tänään odotan jo etelän tuulia ja lämpivämpää kuin eilen..et näin turuntienoolla...ja lammessa on kyllä vielä jäähilettä, mutta vappuna on ainna ollut sula, joten vielä sekin ehtii...sulamaan...pakkasöitä ollut 6- ja nykin oli 3- astetta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 08:36

Mielestäni Turussa kevät on myöhässä parisen viikoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 08:49

Keväälle tyypillistä eteläisessä Suomessa eli ensin näytti että kevät edistyy kovaa vauhtia, sitten tuli taantumaa. Kukat alkoivat jo kukkia, linnut liversivät iloisesti, pensasisiin alkoi tulla lehtiä. mutta nyt on ollut todella kylmää. Piti ottaa talvitakki uudelleen käyttöön muutamiksi päiviksi.
On kyllä tuttua kevään ajoilta säiden vaihtelu, ei siinä mtiään uutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 08:55

Pohjois-Savossakin lunta vielä ja järvet jäässä, joten vappuhepenissä tulee paleltamaan...pihoillakin lunta, mutta hitaasti ja varmasti sulamassa. Harmittavan kylmää ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 10:27

Kylmää on ja luntakin maassa täällä Etelä-Karjalassa. Ei vaikuta kuitenkaan vapun viettoon tuo kylmyys. Talvipalttoo vaan päälle, niin tarkenee, jos johonkin pitää mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 10:29

Etelä-karjalassakin on vielä kylmää,lunta ja jäät on vielä saimaassa,ehkä nyt on normaali kevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 11:03

Täällä Taka-Lapissa näyttää talviselta, mutta mittari on neljä astetta plussan puolella.
Kevät ei ole yhtään myöhässä, kyllä ennen vanhaankin käveltiin joskus vielä vappunakin hankia pitkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 14:22

On kevät kyllä myöhemmässä kuin viime keväänä. täällä on vielä vähän lunta jossain päin pihoja ja metsiä. meidän takapihalla iso kinos kun on tytön lumilinna vielä kasassa. en tiedä koska sulaa. kait se siinä kesään mennessä sulaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:12

Täällä vielä paikoittain lunta, pakkasta ei ole kyllä näkynyt, suht lämmintä ja aurinkoista on