odotteletko sinäkin laman alkamista vai joko se on sinulla alkanut ,kun seuraa ihmsten käyttäytymistä niin lamasta ei tietoakaan.

mielummin kehutaan kuinka paljon maksoin siitä .että kuin halvalla sain sen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 22:03

Eihän se lama palkansaajilla näy niinkauan kuin ansiosidonnainen työttömyys päiväraha juoksee.
Kunha aikaaa vielä mennään eteenpäin ja päivät täyttyy, niin loppuu tuirhan ostelu.Ja vastaukset "ei vaikuta mitenkään" tulee vähenemään, sanokaa minun sanoneen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 22:09

Omalla paikkakunnallani työttömyys on lisääntynyt hurjasti. täällä lama näkyy jo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:17

ei oo lama mun perheeseen vaikuttanut mitenkään.. ainakaan vielä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:42

Näyttää monet firmat ihan ite tehdä lamansa... Lomautetaan vaikka tarvetta ei olisi, asiakkaille sitten myydään " ei oota " kun tekijöitä ei ole. Työntekijät kökkii pakkolomalla , syöden kaurapuuroa miettien miten asuntolainoista selvitään, kun karenssi on viikko ja sen jälkeen liitosta saa rahaa, ehkä jo ens kuussa tai seuraavana. Itellä vielä töitä riittää, mutta on vain ajan kysymys koska aletaan säästämään varmuuden vuoksi :( Kaikki sympatiat kaikile lomautetuille, ehkä tästä vielä noustaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:46

En odottele. Lama on alkanut jo ja vauhdilla syvenee. Aikaisemmin mainitsin että kyllä se tulee käymään lähes kaikkien meidän kukkarolla. Vaikkakin maailmalla on pieniä merkkejä paremmasta, mutta voi olla ohimenevää. Kyllä perjantaisin kaupoissa on ihmisillä ostoskärryt todella täysi, että siellä ei kyllä huomaa koko lamaa. Toistaiseksi pärjäilty mutta ei sitä loputtomiin kestä kukaan. Deflaatio vielä taitaa nostaa hintoja entisestään. Tosin korot on alhaalla ja siitä voidaan olla montaa mieltä. Lainaa on helpompi hoitaa jos on tuloja mutta varojen sijoittaminen ei kannata kuin korkeintaan pitkäaikaisella riskillä (jos tuuraa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:53

Ei oo vielä lama yllättäny eikä vaikuttanu. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 00:39

kyllä lama näkyy hyvin voimakkaasti aasian turisti paikoissa,turistit vähissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 00:49

Kyllä lama näkyy, jos ympärilles katsot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 00:51

Maaliskuun työttömyys oli kasvanut viime vuodesta 1,2%, joten aika pientä joukkoa se toistaiseksi kirpaisee Suomessa.
Rakennusalalle povataan runsasta työttömyyttä, mutta kun kyselin viime viikolla rakennussuunnittelijaa, niin kaikilla oli niinpaljon työtä, että eivät ottaneet ohjelmaansa haluamallani aikataululla.
On kuulemma tullut piirrettyä yöt ja pääsiäiset läpeensä.
Eiköhän nekin rakennukset aikanaan myös rakenneta?
N. kymmenes jolta kysyin, otti työni vastaan.
Uskon ja toivon todellakin, että käänne olisi jo tapahtunut.
Jotenkin tuntuu siltä, että kun se nousu sieltä toden teolla alkaa, se tulee (taas kerran) olemaan kaikkien aikojen suurin.

Lähteet:
mutu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 01:25

Rakennusalalle ennustetaan työttömyyttä täälle vuodelle ja että ensivuosi olisi pahin. Ennusmerkit ovat aika lähellä vuoden 1992 tasoa. Siitä tulikin sitten pitkä ja monta yritystä konkurssiin vienyt lama. Toivottavasti ei mennä vuoden 1993 tasolle, sillä sitä ei kestä enää taas kukaan. Pörsseissä on tapahtunut myönteistä kehitystä tämän vuoden aikana ja varsinkin Itä-Euroopan ja Venäjän suunnalla. Viimekuussa kehitystä olikin jo huimat 30% edelliseen kuukauteen verrattuna.
Nyt sitten tuli tänään vettä tupaan oikein kunnolla, kun "guru" New Yorkin yliopiston taloustieteen professori Nouriel Roubini arvioi, että kuuden viikon mittainen pörssikurssien nousu on ohitse.

Lähteet:
90-luvun alkupuolen laman kokenut ja siitä selvinnyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 01:42

Yritän elää ja ostaa normaalisti, eikös niin juuri nujerreta tämä lama?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 06:38

aina olen vähän pihimmin elellyt, en o ikinä älynny haaskuuta, mokomat pennoset mitä tavall elämässä saa jemmaan voipi käyttää hauskuuteen vaikkapa tutustua toiseen maahan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 08:38

Ei lamaa kannata ajatella,elää porskuttaa vain eteenpäin.Kyllä se siitä tokenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 09:01

En odottele,minuun se iski ensimmäisenä,jo viime vuonna marraskuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 10:19

Työttömillä on jatkuva lama, ja minä kuulun siihen joukkoon. Ei tarvitse odotella sen kummemmin sitä lamaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 10:30

Kyllä lama koskettaa myös meitä,ei mahda mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:13

Ei ole minulle lama mitenkään vaikuttanut. Joillekkin tuttaville kyllä on.