miksi kondomi on hyvä ehkäisy väline?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 21:54

Hyvin yksinkertaista. Suojaa taudeilta ja ei toivotulta raskaukselta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 22:03

Raskauden ehkäisemiseksi estää sukupuolitaudeilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:08

halpa, voi käyttää satunnaisesti( ei tarvitse syödä kemiallisia pillereitä jatkuvasti) vaaraton ja vielä hyvä suoja sekä tauteihin ja raskauteen oikein käytettynä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:18

se ehkäisee raskauden lisäksi kaikki taudit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:27

Myös naisille on tehty oma kondomi, joka asetetaan emättimeen ennen yhdyntää. Mikään muu ehkäisyväline ei suojaa seksitaudeilta. Kondomin käyttö kertoo käyttäjästään, että hän pitää hyvää huolta itsestään ja kumppanistaan. Kondomin voi jättää pois kun raskauden ehkäisy on hoidettu muulla tavalla, ja on on vakituisessa suhteessa, jossa ei ole seksitautien vaaraa. Ennen kondomin pois jättämistä on siis molempien hyvä käydä seksitautitesteissä. Seksitautien vaaraa ei ole silloin, kun kumppanit ovat toisilleen ensimmäiset ja ainoat yhdyntäkumppanit.

Kondomeja on monenlaisia. Niitä on erikokoisia, kokeilemalla löytää itselle sopivimman merkin. Tarjolla on myös eri ominaisuuksilla varustettuja kondomeja, kuten maku- tai värikondomeja, erilaisilla nystyröillä varustettuja tai eri kohdista puristavia malleja.Kondomeja voi ostaa kaupoista, huoltoasemilta, kioskeista, apteekeista… Kaupoissa kondomit ovat yleensä kassan lähettyvillä tai kosmetiikkahyllyssä. Niiden ostamiselle ei ole ikärajaa. Kondomi on miesten sterilisaation ohella ainoa raskaudenehkäisymenetelmä, jonka käyttöä myös mies voi kontrolloida.

Saatavana on myösnaisilleomia kondomeja (Femidom). Naisten kondomi asetetaan emättimeen, ja se suojaa jonkin verran myös häpyhuulia. Naisten kondomit eivät ole saavuttaneet suurta suosiota ja ovat Suomessa harvinaisia.

Kumista (lateksista) valmistettu kondomi ei sovi kumiallergisille. Heille se voi aiheuttaa polttavaa tunnetta limakalvoille, punoitusta ja kirvelyä. Kumiallergisille on kehitetty oma kondomi, joka on valmistettu erikoispolyuretaanista. Lateksittomat kondomit ovat hinnaltaan jonkin verran kalliimpia kuin kumista valmistetut, tavalliset kondomit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 23:12

En sanois että on varma. tämä ehkäisy jus petti kun tuli raskaaksi v ielä 40 vuotiaana. mutta ei se toisaalta minua haitannut lapsi oli kuitenklin terve tullut meidän perheeseen sillon 11 vuotta sitten. sukupuolitaudeilta se kyllä suojaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 23:25

Ei se kovin HYVÄ ole, ehkäiseepi toki, mutta se tunne...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 00:49

Suojan vuoksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 00:58

Suojaa myös taudeilta ja raskaudelta. Halpa ja helppo käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 01:38

Monasti parhaaksi kehuttu, monipuolisin kun auttaa tauteihin ja siittiöiden etenemiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 06:41

ainoa joka suojaa taudeilta pidättäytymisen lisäksi, vakisuhteessa käyttäisin raskauden ehkäisyyn varmempaa konstia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 08:39

Vältyt sukupuolitaudeilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 11:23

Paras ehkäisyväline on kuitenkin ihan tavallinen Aspirin-tabletti.

Ai miten niin? No - Aspirin tabletti otetaan ei ennen, eikä jälkeen yhdynnän, vaan yhdynnän asemesta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.05.2009 - 21:29

kysyjä ei ilmeisestikään ole juurikaan ollenkaan tietoinen seksin riskeistä ilman ehkäisyä eikä muustakaan yhdyntään viittaavasta. mitä nyt vähän sisään ulos sisään ulos taktiikkaa..