Ykkösellä ohjelma Yksinäinen. Onko tuo muka todellista yksinäisyyttä, kun poika soittaa joka päivä. Minulle ei kukaan soita moneen

viikkoon. Kertokaa, mikä on todellista yksinäisyyttä.

Avainsanat: yksinäinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:15

Minusta on yksinäisyys kun ei ole ketään joka kuuntelee, haluaa nähdä, ei lemmikkejä, mitään kontakteja. Se on yksinäisyyttä

Kysyjän kommentti

Ymmärsit mitä tarkoitin kysymykselläni. Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 20:44

Se ettei kukaan soita, ei välttämättä tarkoita, että olisit unohdettu tai vähemmän kiinnostava.Tietysti voit myös itse ottaa yhteyttä ja herättää henkiin kontakteja.Mutta enemmän kuin puhelut, on lähteminen ulos, ulos tarkoittaa sitä mitä itse kaipaat;pidätkö musiikista? Mene konserttiin tai kuuntele kotona ja jos koskettaa keskustele siitä vaikka jonku tuntemattoman tai tutun kanssa. Joskus mukavat asiat löytyvät läheltä ja ponnistelematta.Ei kaikilla ole perhettä tai rakkaita lähellä, mutta jos itse on kiinnostunut elämästä ja suu puhuu kuin sydän sanoo, asioilla on tapana järjestyä.Kokeile.Vaikka postilaatikolla tai kassajonossa.Ei ole vaarallista vaikkei aina onnistuisikaan saamaan vastakaikua.Kuten joku napsulaisista totesi;tyhjää saa pyytämättäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.04.2009 - 20:53

Ajattele vanhainkodin vanhuksia joita ei edes omat lapset käy katsomassa. Heidän kasvoiltaan näet mitä on yksinäisyys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 21:31

Niin juuri ajattelin myös samaa kuin Ida. Muutamia vanhuksia olen tavannut työni puitteissa, jotka ovat todella yksinäisiä. Kaipaavat lapsiaan ja omaisiaan, mutta kukaan ei tule käymään eikä kysele heidän vointiaan. Yksinäisen ihmisen voi aistia.
Monet taas ovat yksin, mutta eivät silti ole yksinäisiä. He ovat valinneet itse sellaisen tavan elää ja pitävät siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 22:05

ihminen voi olla yksin suuressa ihmisjoukossa.Henkinen yksinäisyys on pahempaa kuin ruumiillinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 23:00

Ja jos ei oo kavereita,niin on yksinäinen vaikka ihmisiä ympärillä esim.konserteissa yms.Eipä mullekaan soitella joka päivä saatika joka viikko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 00:54

Yksinäisyys asuu ihmisessä, jolla ei ole sosiaalisia kontakteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 01:06

Yksinäinen on ihminen , jota ei kuunnella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 01:45

Kaikki on suhteellista...
Eräskin entinen lvis-alan johtaja esitteli mökkiään telkkarissa ja totesi että tämä ei todellakaan ole mikään ylellinen mökki; mökissä oli iso poreallas, suuri sauna, neljä makuuhuonetta jne...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 08:10

hei..voisitkos tulla tänne napsuun meidän kanssa , ota nim.merkki ja ystäviä....voit lähettää postia ystävien laatikkoon ja yksityinen , kun siihen laitat ei ketään näe sitä mistä juttellette, ei täällä minusta ainakaan tunnu yksinäiseltä...terve tuloa mukaan...!!!!..anteeksi etten laittanut sen enempää yksinäisyydestä, kun tuolla jo oli niin hyvin se ilmaistu...enkä nyt ole ihan varma, että tarkoititko edes, että olet itse yksinäin..mutta niinkuin jo laitoin , et täällä en tunne itseäni ainakaan yksinäiseksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 08:47

Jokainen kokee yksinäisyyden eri tavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 08:58

Katsoin pätkän ko. ohjelmaa, en alusta saakka. Oli kait kyse yksinasuvista ihmisistä ja ideana yksinäisyyden torjunta. Pointtina elämänmuutokset ja niistä selviäminen.

Lisätty: 22.04.2009 - 08:59

Todellisia kontakteja, siis eläviä, ei korvaa mikään virtuaalikontakti eikä TV.

Lisätty: 22.04.2009 - 13:34

Ko. hnekilö oli jonkinasteisessa masennustilassa ja siis aloitekyvytön. Oli jäänyt suruunsa kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 09:10

Minusta se ohjelman nainen vaikutti enemmän masentuneelta tai jotenkin kyllästyneeltä kuin yksinäiseltä.