Oletteko törmänneet ostoksissanne pistekirjoitukseen?

Minun käyttämääni särkylääkkepakkaukseen on tullut pistekirjoitusta ja tänään kaupassa olleissa postimerkkiarkeissa oli jotain kirjoitettuna pistekirjoituksella.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 19:35

No eipäs ole tullut vielä kohdalle, mutta hyvä jos näin on. Täytyyhän huononäköistenkin tietää mitä ostavat. Tosi hienoa.

Kysyjän kommentti

Kiitos, kerroit myös mitä ajattelet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 19:38

Täällä pitää kirpparia pariskunta jonta nainen on sokea ja miehelläkin huono näkö. He laittavat hintalappuihin hinnat sekä kynällä että niillä kohotäplillä. Heillä on lähes aina myös ulkopuolista apua, mutta haluavat laittaa hinnat kahdella tavalla, sokeita asiakkaita en ole siellä nähnyt kertaakaan.
Allergialääkkeissä tuo on ollut jo vuosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 19:39

en ole ainakaan huomannut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 19:43

En ole täällä huomannut mutta Prahassa oli hotellihuoneen numerotkin pistekirjoituksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 20:00

Eikös tuo ole kaikissa pakkauksissa?
Lääkkeissä ja vaarallisissa kemikaaleissa ainakin olen niihin törmännyt.
www.mediuutiset.fi/uutisarki...126589.ece

Lisätty: 21.04.2009 - 20:14

"Etiketin muodosta, päällyksen turvasulkimesta ja näkövammaisille tarkoitetusta vaaratunnuksesta on annettu erilliset säädökset. Kemikaalin päällyksen tulee olla kestävä ja turvallinen ja tiettyjen, vähittäismyyntiin tarkoitettujen kemikaalien päällysten tulee olla varustettuna näkövammaisten vaaratunnuksella ja turvasulkimella."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 20:12

Minä olen pahvisissa lääkepakkauksissa huomannut että niissä on pistekirjoitusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 20:17

Varsinkin kotimaisiin särkylääkkeisiin on ilmestynyt, samoin monien hissien painikkeisiin,
Vähän asian vierestä:
Lisäksi Helsingissä Kampin keskuksessa on näkövammaiset huomioitu
Sokeain kunniamaininta
fi.wikipedia.org/wiki/Kampin...iamaininta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 20:35

Tosiaankin särkylääkkeessäni on pistekirjoitus mukana, tuli oikein tarkistettua pakkaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 20:47

Lääkkeissä olen minäkin nähnyt pistekirjoitusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 21:00

Kyllä olen huomannut pahvisissa lääkepaketeissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 21:05

Lääkepakkauksissa olen huomannut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 23:03

Lääkepakkauksissa ja joissakin pahvisissa pakkauksissa olen nähny,en nyt muista mikä näkkäri taI jossakin vastaavassa pakkauksessa oli pistekirjoitusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 00:50

en ole nähnyt,täytyy tarkistaa kun käyn seuraavan kerran apteekissa,en ole kyllä ostanut särkylääkkeitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 01:08

Lääkkeissä minäkin olen huomannut. En muista oisko muualla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 07:56

Hyvä että myös näkövammaisia on alettu paremmin huomioimaan. Kotimaisen lääketehtaan pakkauksiin on ilmestynyt tuotteen nimi myös pistekirjoituksella. Hienoa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 08:49

Olen.Suomalaisessa kirjakaupassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 09:08

Lääkkeet, postimerkit, netin kautta tilaamani tulostimen väripakkaukset, muutamat luontaistuotteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:15

Minun lääkkeissäni olen törmännyt pistekirjoitukseen.