Yritätkö jollain teollasi vaikuttaa tähän ilmastonmuutokseen?

Lajittelemalla jätteet,säästämällä sähköä,kierrättämällä tai tekemällä muita ekologisia tekoja.

Avainsanat: ilmastonmuutos kasvihuoneilmiö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 10:50

Kuluttamiseni on varsin vaatimatonta useimmissa asioissa, mutta asuntoni on iso ja lennän keskimääräistä enemmän. Maksan vapaaehtoisen päästömaksun jos sellainen on tarjolla.
Käytän ostamani tavarat ja ruoat loppuun.
Paperia vältän viimeiseen asti. Lehtiä en juurikaan tilaa ja mainokset olen kieltänyt.
Jäteastiaan ei paljon kerry tyhjennettävää.
Ajan mahdollisimman säästeliäästi ja vähän.
En kuitenkaan ole varma, että ilmastonmuutos johtuu pelkästään ihmisen toiminnasta.
Saastuttamista en tietenkään hyväksy misään muodossa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 10:29

Kyllä lajittelen jätteet, säästän myös sähköä, ja käytän pesuaineita jotka ovat luonto ystävällisiä.Kierrätän myös vanhat vaatteet keltaiseen vaatteiden keräys pisteeseen. sieltä menevät niile jotka vielä keksivät hyvää käyttöä niille vaatteille. osa vaateista on niin hyviä että en niitä roskiin heitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:32

Jätteiden lajittelu tietysti - täällä erittäin tarkasti kaikki. Sekä dödöjä (stikkejä) jotka ei ainakaan tuhoa otsonia. Tosin jonkun tutkimuksen mukaan naapurin lehmien piereskely tuhoaa otsonikerrosta päivässä enemmän kuin minä vaikka käyttäisin koko ikäni niitä painedödöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.04.2009 - 10:38

Mitäpä noihin edelläoleviin voisi lisätä, no minä ajan vähäpäästöisellä autolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 10:39

Taitaa jäädä osaltani tuohon jätteiden lajitteluun. Ja ehkä hiukan sähkönsäästöä, kun ei joka paikassa pala valot yhtä aikaa. Pientä se on kuitenkin minun vaikuttamiseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 11:27

Me lajittelemme kaikki jätteemme, sähköä emme kuluta turhaan, ja tavaroissa katsomme että se olisi pitkäikäinen, ei sitä muuta oikein voi tavallinen ihminen tehdä että maailma pelastuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 11:46

lajitellaan jätteet ja kierrätetään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 13:42

Lajittelua ja kierrättämistä tekisin, vaikka ilmaston muutoksesta ei puhuttaisi mitään. Itseäni kiinnostaisi, miten hiilidioksidipäästöihin vaikuttavat Venäjän, Australian ja Kalifornian säännöllisesti toistuvat metsäpalot. Viime vuonna niitä oli myös Kreikassa. Samalla tuhoutuu hiilidioksidia sitovaa kasvustoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 14:36

Jätteitä toki lajitellaan ainakin. Kaikenlaista materiaalin tuhlaamista yritän välttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 14:49

Ehdottomasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 15:14

En varsinaisesti yritä vaikuttaa ilmastonmuutokseen, mutta teen kuitenkin kaikkea mitä edellä on jo kirjoitettu. Yksityisautoilu on kyllä syntilistallani, mutta harvemmin enää lennän mihinkään. Miun listalla on kyllä sitten myös vaatteiden, lasi- ja savipurkkien jne. tuunaus uudelleen käytettäväksi, tavallaan "uutena" tavarana (siitä on jo itse asiassa tullut himo..). Ostan usein vaatteita ja tavaraa kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksista. Ne ovat tuunaajan taivaita! Ostin viime viikolla vanhoja hyllyjä, joista aion tehdä kaksi maustehyllyä (niitä kun on muutama kertynyt..). Pitää vielä odottaa, että ilmat lämpenee, jotta kärsii partsilla sahailla, naulailla ja maalailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 20:39

Pyrin vaikuttamaan tekoihini niin,etteivät ne rasita ilmastoa.
Kaikki" ekoilu" käytössä,ikävä kyllä pitkien etäisyyksien alueella auto on käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 09:55

lajittelua, sähkönsäästöä niin paljonkuin nyt pystyy , eli lamput on vaihdettu joka paikkaan säästäviksi, koneet ovat A luokkaa, tavaraa ostan harkiten, en ole nykyisin ostanut turhaa mielestäni..autoa ajaessa pyrin säästävään ajoon..kaupungilla ollessa ajelen bussilla, käytän myös pitkillä matkoilla yksin kulkien junaa ja linja-autoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 11:51

Ainankin lajittelemme jätteemme,ei kyllä taida auttaa mitään,naapuristossamme asuu paljon ihmisiä mitkä ei vät toimi oikein jätteidensä kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:25

jätteet lajittelen, siinä se melkein olikin.