onko normaalia kun aamulla herään niin kallon pohja lihaksia särkee ja ne ovat myös jäykät? voisko johtua istumisesta tiekoneella?

Lisätty: 21.04.2009 - 12:01

En voi tehdä sauva jumppaa koska olkapääni ei sitä kestä. se on mennyt aiemminkin sillä jumpatessa sijoiltaan eli olkapää lätee pois paikoiltaan. on katsottava tarkkaan mitä liikkeitä voin tehdä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 20:32

Tyynyä veikkaisin myös ,kun kipu on aamulla pahimmillaan,koneella ollessa toki venytyksiä aina välillä.

Kysyjän kommentti

Hyvä vastaus kiitos sinulle siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 10:23

Sinulla voi olla huono tyyny ja patja.Tarkista ne ensiksi.Mutta kyllä tämä netissä istuminenkin saa paikat jäykäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.04.2009 - 10:32

Kyllä vaikuttaa ja itse olen huomannut nyt kun olen virkannut hieman enemmän, niin niskoissa tuntuu. Ei auta muu kuin tehdä lihasten venytysliikkeitä mahdollisimman usein. Jos ei apua siitä tunnu olevan, käy tohtorilla.
Tyynystä senverran että ostin Jyskistä sellaisen muotoillun niskatyynyn. Auttoi huomattavasti ja kun kokeilin välillä normaalityynyä, niin ei mennyt kauaakaan kun jouduin palaamaan niskatyynyn käyttöön - ja säryt helpottivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 11:28

Voi se koneella istumisesta johtua, vähän voimistelua välillä, ja tyynysi voi olla huono, kokeile vaihtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 11:52

Nimenomaan tietokoneella istumisesta.
Ota harjanvarsi ja tee sillä keppijumppaa. Pidä molemmin käsin kiinni ja kiemurtele kaikissa mahdollisissa ja mahdottomissa asennoissa. Käytä runsaasti mielikuvitusta liikkeitä suorittaessasi.
Hiero sillä etenkin lapaluiden välissä olevia lihaksia ja niskaakin varovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 14:50

Flunssa tulossa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 08:16

Tietokoneen ääressä istuminen, ehkä vielä epäsopivalla tuolilla huonossa asennossa. Seurauksena erittäin todennäköisesti niskan jäykkyyttä.

Kokeile erilaisia venytysliikkeitä. Jos et tiedä sopivia, kysy vaikkapa paikkakuntasi terveydenhoitajalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 11:56

Koneella istuminen voi aiheuttaa juuri noita oireita mistä kerroit,sen takia harrastan päivittäin keppijumppaa,mutta sinä et sitä voi tehdä on keksittävä jotain muuta kuntoilua mihin pystyt.