Käytättekö oliiviöljyä ja jos niin minkä merkkistä, minkä maalaista?

Vastatkaa JOS käytätte kyseistä tuotetta.

Lisätty: 21.04.2009 - 08:54

Onko olemassa myös kotimaisia oliiviöljyjä? En ole ikinä kuullutkaan, oliviöljyhän on juoksevasas muodossa. Kysyn siksi kun törmäsin aivan uuteen asiaan. ja sen tiedän ettei oliivipuu kasva Suomessa.
Rypsi ei ole sama kuin oliivi...

Lisätty: 21.04.2009 - 09:05

Sorry vaan mutta nyt olin kinnostunut tietämään käyttämisännen OLIIVIÖLJYISTÄ, en oivariineista tai muista. Miettikää nesin mitä oliivi on.

Lisätty: 21.04.2009 - 10:47

Itse ostan mieluiten kreikkalaista öljyä, tuon matkoiltani ja aika hvyin eri merkkisiä saa ainakin täältä meidän kaupoista. Knossos öljy maksaa edullisimmillaan 5.90 puoli litraa, on kohtuuhintaista mielestäni, latuunsa nähden. Aina extra virgineä.
Käytän sitä myös leivonnassa eli kakkuihin laitan rasvana hyvälaatuista, miedonmakuista oliiviöljyä, leivontaresptejä saa kreikkalaisista keittokirjoista.
Onko jollain kokemusta portugalilaisista öljyistä, tuli mieleen kun olen kohtapuoliin lähdössä Portugaliin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 08:54

Minulla on käytössä nyt Lidlistä ostettu lajitelma Luccesen oliiviöljyä, Italialiasta ja maakunnatkin näkyy olevan Calapria ,Mazaria ,Apulia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 08:46

Viimeksi ostin Lidlistä Luccese Extra Virgin Oilia. Italialaista näkyy olevan.

Lisätty: 21.04.2009 - 09:10

Oliiviöljyä ei tietääkseni valmisteta Suomessa. Oliiviöljyä sisältäviä levitteitä lienee useitakin.
Oliiviöljy vs rypsiöljy näyttää herättävän Elleissä ja muuallakin kiihkeää keskustelua.
keskustelu.plaza.fi/ellit/id...1671600,25

Lisätty: 21.04.2009 - 09:23

Testi "mikä on sydämesi ikä?"
www.becel.fi/Consumer/Home.aspx
Sivulla on mainos juoksevasta kasviöljyvalmisteesta, mutta ei sen valmistusaineita?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 08:52

leivällä käytän kotimaista oivariiniä hyväsydän ja sininen rasia, ja kylmäpuristettuarypsiöljyä...kotimaista...ja keiju juoksevaa rasvaa , valkoinen plo..kotimainen...

Lisätty: 21.04.2009 - 09:03

anteekis oli kirjoitus virhe oivariini on oikea.., en ole oliivista kotimaassa kulut mitään öljyä tehtävän, mutta pitää tutkia, et oiskos sellaistakin..rypsiöljä on monen moisia..ja juoksevia rasvoja purkeissa kotimaisia...oliiviöljyä käytän tosi vähän , enkä muista maata missä on tehty, nykyisin rypsiä vain...on miedoimman makuinen esim. salaatinkastikkeena...

Lisätty: 21.04.2009 - 09:05

nyt pitäiskin tämä kirjoitus hävittää, kun en lukenut tarkkaan ja kysyitkin oliiviöljystä...soryyyy....!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.04.2009 - 09:04

Uskokaa tai älkää, mutta en paljoa katsoa mistä maasta öljy on kotoisin - kunhan ei Saudi-Arabiasta - vaan sen mikä on edullisin vaikuttaa ostopäätökseeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 09:59

Käytän erilaisia oliiviöljyjä.Paras oliviiöljy,jota olen käyttänyt,toin Bethlehemistä.Aivan tuoretta ja upean makuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:04

Ehdottomasti extra virgin oilia(oliiviöljyä) salaattikastikkeissa,mutta ruokakasviöljyä ruuanlaitossa.
Joskus tuon pienen pullon oikein hyvää=kallista ev-o-öljyä ulkomailta,mutta yleensä kelpaa just esim-liidelin o-öljy.Myös Ruotsin puolelta saa elint.kaupoista kivaan hintaan maustettuja esim.limone extra virgin oil.Sanotaan,että kreikkalainen olisis parasta ja kalleinta.Kaikissa oma makunsa kuten viineissäkin.

Sorry nimim.anonyymi,tuli höpinöitä,mutta tässä uusi vastaus:KÄYTÄN/ITAL.taiESP.taiPORTUGAL.tai KREIKKAL.EXTRA VIRGIN OLIV-ÖLJYÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 11:19

kreikkalaista käytän minäkin...extra virgin oilia....merkkejä en muista, mutta tempaan hyllystä yleensä kalleimman pullon. Kuvittelen näes, että hinta puhuu laadun puolesta tässä asiassa.

yleensä käytän sitä vain salaatin kastikkeisiin ja leivän päälle laitettaviin lisukkeisiin, joita ei kuumenneta.

muuten olen kotimaisen rypsiöljyn kannattaja muussa ruuanlaitossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 14:51

Espanjalaista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 17:47

Lidlistä ostettua extra virgin oilia, en muista merkkiä, taisi olla italialaista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 06:46

Tällä hetkellä mulla on pari pulloa kreetalaista oliiviöljyä jotka toin reissusta.Pullon pohja alkaa pian häämöttää, joten onneksi pian pääsee taas täydentämään varastoja =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:28

Käytän hyvin paljon oliiviöljyä, merkkiä en muista mutta jotain kreikkalaista se on.