Oliko mukava kuulla,että työelämässä maksamasi ay jäsenmaksut ovat menneet SDP:n tilille isojen poikien illanviettoihin?

MOT ohjelma.

Avainsanat: työttömyyskassat pois ay porukoilta pikaisesti.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2009 - 21:57

Pieni osa ay-liikkeen rahoista on mennyt SDP:lle. Niillä on maksettu puolueen ay-toimitsijoiden palkkoja ja käytetty koulutustoimintaan. Porvaripuoli saa rahaa yrityksiltä. Vihreät eivät ennen saaneet juuri mistään, nyt ovat varmaan hekin löytäneet rahoituskanavia. Ilman rahaa ei nykyään politiikkaa tehdä. MEIDÄN PITÄÄ VAATIA KAIKKI PUOLUE- JA VAALIRAHOITUS AVOIMEKSI.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 21:33

Enpäs tullut katsoneeksi ohjelmaa, mutta tuntuu nyt sille, että ei juurikaan hetkauta pahemmin. Ei siitä ammattiyhdistysliikkeestä ole hirveästi apua ollut muutenkaan. Mitä nyt kerran pitkän lakon aikana. Silloin sain sieltä enemmän apua, kuin olin konsanaan maksanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 23:11

Todella hienolta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 23:27

Sic transit gloria mundi, eskoseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 06:54

Se on pieni prosentti mitä sitä rahaa niille puolueille on valunut, ei kukaan työtön ole jäänyt ilman korvauksiaan sen takia. Se on maan tapa että puolueita maasutetaan niin yritykset ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 07:08

kyllähän ne herratkin tarvitsee rahottajan ilmaisille lounaille ja sieltä se otetaan mistä saadaan, että kautta-aikoin niin on ollut ja tulee olemaan...oma mielipide....mutta kyllä ne vaalirahat pittää julkisiksi saada...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 08:34

En katsonut ohjelmaa kuin osan. Tuo on kyllä ollut tunnettu tosiasia, mutta se miksi sitä nyt alettiin puida, liittyy lakimuusoeistykseen. Eli millä tapaa vastaisuudessa puolueiden ja ehdokkaiden saamat vaalituet tulee ilmoittaa ja paljonko tukea saa ottaa vastaan.
Onhan SAK valinnut maahan pressankin.
Mutta ei nyt sekoiteta tähän työttömiä eli ei kiitos marttalinjalle!
Kyllä Suomessakin pitäisi pystyä elämään avoimessa yhetiskunnassa, nuo "suuret salaisuudet" voi heittää romukoppaan.
Mikä paha asia se on jos ilmoittaa kuka ketäkin avittaa ja millä summalla? Rahantulo kyllä ehtyy, se on selvä, mutta ei lopu kokonaan.
SAK valehteli aika reilusti myös eilen.

Lisätty: 22.04.2009 - 09:03

SDP: n vetäjä nikotteli asian edessä... syytä pakoilla toimittajia näyttää olevan!

Lisätty: 22.04.2009 - 13:37

Jos summa on vaikka 400 000 e jonain vuonna, rahaa opn virrannut vaalikassoihin vuosikymmneniä.
Olen vain työttömyyskassan jäsen, ollut jo kauan. En kyllä koskaan minkään sellaisen liiton jäsen josta nyt on kyse. Politiikkaa ja työelämää en sekoita keskenään (ent. pääluottamushenkilö kylläkin...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 08:36

Jälleen yksi hyvä syy olla kuulumatta mihinkään ammattijärjestöön, Yksityisten työttömyyskassan jäsenyys riittäköön minulle jatkossakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 08:43

www.iltalehti.fi/uutiset/200...2_uu.shtml
Minusta tuota ei olisi kannattanut alkaa selittelemään, koska asia on aina ollut yleisesti tiedossa.
Näiden mainosten jälkeen ei jää minkäänlaista selittämistä.
www.youtube.com/watch?v=gLx-xnBEswo
www.youtube.com/watch?v=NVbqKw3-SQM
www.youtube.com/watch?v=68Jd8e08D3c

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:09

Osa oli niin pieni,ettei se vaikuta mitenkään yksityisen ihmisen elämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:22

enemmän harmittaa kun suomalaisten eläkemaksukassaa on vingutettu taivaan tuuliin yli 20 miljardin euron eestä. Noin 5000 € jokaista suomalaista kohden..