missä kannattaa käydä kun pafokselle menee? onko huhtikuun viimeisellä viikolla hyvät rantakelit? entä pääseekö bussilla nicosiin?

Avainsanat: pafos kypros

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2009 - 23:09

Pafoksessa kannattaa käydä itse kaupungissa eli Ylä-Pafoksessa. Hotellit ovat enimmäkseen Ala-Pafoksessa. Yeroskipoun kylässä kannattaa myös pistäytyä. Siellä on ikivanha kirkko ja kiva kotiseutumuseo. Coral Bay -ranta on hieno, se on kaupungin ulkopuolla. Kuninkaiden haudat ovat kiinnostava kohde, samoin vanhat mosaiikit. Sofianna on mukava huoneistohotelli.

Lisätty: 21.04.2009 - 07:29

Kun Kyprokselle menee, on tietenkin ihan MUST käydä katsomassa se ranta, jossa Afrodite-jumalattaren kerrotaan syntyneen. Siellä on vielä mahdollisuus nuortua. Kun ui ns. Afroditen kivien ympäri, muistaakseni vielä yöllä, nuortuu. Afroditella on myös oma lähde, jossa sai aikaisemmin kastautua ja nuortua sielläkin, mutta nyt sitä lammikkoa saa käydä vain katsomassa. Onneksi ehdin ennen tuota kieltoa! Mosaiikit ovat Dionysoksen talo -nimisessä museossa.

Lisätty: 21.04.2009 - 07:32

En ole mennyt Pafoksesta bussilla Nicosiaan, mutta kai siellä aivan samoin bussit kulkevat kuin muuallakin. Larnacasta Nicosiaan pääsee mukavasti kimppataksilla (service taxi) n. 10 eurolla. Matka kestää n. tunnin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 07:04

Ohessa tietoa säästä ja muustakin.

www.napsu.fi/matkailu/maailman-saa/703

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 09:41

Kiitoksia vastauksista. Missä on lähimmät hyvät ostosmahdollisuudet? mihin asti kannattaa mennä? Entä lähimmät hyvät ranta paikat ja lämpimät vedet? Onko suositeltavia ruokapaikkoja? Onko kukaan ollut hotelli kingsissä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:13

Pafoksessa on paljon liikkeitä ja ostosmahdollisuuksia.Lähimmät rannat ovat parin kilometrin säteellä .Hotelli Kingistä ei ole kokemuksia,mutta katso googlesta hakusanalla,niin näet näkymät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.05.2009 - 19:39

Kysy paikan päällä oppaalta. Meidän oppaamme kertoi joistain bussiyhteyksistä, jotka kulkevat vain tiettyinä viikonpäivinä. Ja jotkut pikkubussit kulkevat, jos on tarpeeksi matkustajia. Kuuntelin vain puolella korvalla, joten en kuullut mistä reiteistä oli kyse. Mutta tokihan Nikosiaan täytyy bussilla päästä.