Söisitkö lihaa yhtä halukkaasti,jos joutuisit ennen ruokailua katsomaan sen eläimen murhaamisen?

Kolkuttaisiko omatunto enemmän ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2009 - 17:23

Teurastus paremminkin...
Hienoissa ravintoloissa saa valita akvaariosta syötävänsä, kokki nappaa sen haavilla ja valmistaa haluamallasi tavalla. Silloin kun eläin tapetaan syötäväksi, ei se ole murha.
Vahvasti johdateltu kysymys...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2009 - 17:18

todennäköisesti en söisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 17:19

no en ....! ;(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 17:19

Nuorempana "murhasin" sorsia metsästämällä, enkä kokenut siitä huonoa omaatuntoa.
On minulla nahkakengätkin ja jopa sohva ja auton istuimet ovat murhatun eläimen nahkaa!
Hyi minua! =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 17:22

EN TODELLAKAAN. oliko toi edes järkrvä kysymys??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 17:37

En ole elävää lihaa syönyt, tapettava se ensin on. Eläin siis tapetaan ensin, murha-sanaa ei kait tässä yhteydessä käytetä. Syön taatusti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 17:41

Olen jopa itse "murhannut" eläimiä, heitellyt rapuja kiehuvaan veteen. Kyllä se on tehtävä ennen kuin niitä voi syödä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.04.2009 - 17:45

En usko että enää söisin kyseistä eläintä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 17:46

Kyllä söisin ja olen syönyt, sillä se on eläinrääkkäystä, jos eläintä ei ensin tapeta vaan syödään se elävältä. Rääkkäätkö sinä eläimmiä. En minä rääkkääkkään. Olikohan niitä ä -ja k -kirjaimmia aivan varmasti tarpeeksi....????????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 17:59

Eikös meidän hampaista näy, että meidät on tarkoitettu sekaruuan syöjiksi. Minä en ole tutustunut kasvissyönnin saloihin.

Mutta se joka on elänyt ja asunut maalla niin kanan kaulan katkaiseminen ja muukin teurastus on tullut tutuksi.

Äitini paistoi meidän sialle ennen teurastusta lettuja ja laittoi siirappia päälle. Ja sika söi viimeisen ateriansa. Myönnän, että äiti ei syönyt jouluna sitä kinkkua....me lapset kyllä syötiin.
Sika on viisas eläin ja äiti tahtoi aina kiintyä hoidokkeihinsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 18:23

Onhan noita tappotouhuja maalla nähnyt ja kuullut ja silti syön lihaa. Se nyt vaan kuuluu sivistyneeseenkin yhteiskuntaan tuo eläinten teurastus. Mikäli se ei jollekin käy, syököön pelkkiä kasviksia. Voi kauheeta, ne kasvit kyllä kuolee, kun ne otetaan maasta pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2009 - 19:21

Meillä tuo isäntä on tappopuuhissa aina syksyisin kantturajahdissa. (Hirvijahdin minun antama nimi.) Jos sitä tahtoo syödäkseen, niin ei auta miettiä mitään vaan olla onnellinen että on mitä syö.
Olempa entisessä elämässä ollut itsekin puukon kanssa ent. appiukkoni rinnalla hirvenruholla. Hän nylki ja minä vuolin itselleni lihaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 19:31

Olen ollut lapsenakin "murhametsällä" mukana, opetellut nylkemään jäniksenkin, eikä tuo ole maittia haitannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 21:02

Ruuaksi kasvatettavaksi tarkoitetut eläimet lopetetaan EI murhata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 23:25

Varmasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 00:57

Tottakai söisin. Tietäisin varmasti mistä liha on peräisin. Meillä on kotiteurastettu sikoja, lampaita, nautoja, poroja, kanoja ja kukkoja ... ja öö.. kotitilalla oli hirvenmetsästysaikaan hirviäkin roikkumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 07:37

kerran otin puoliksi pienen suloisen possun, jota kasvatettiin ja jota itsekkin syötin niin joulukinkuksi, ja kun sitten puolikkaani laitettiin osiin, kinkku ym ruuaksi kelpaavat osat ja kinkun suolasin osa siitä possusta palvattiin ja loput pakastin..kinkkua en syönyt sinä jouluna , jameni uuseampikin joulu , että en syönyt kinkkua lainkaan ...palvijuttuja lahjoitin ,kenelle vain kelpas, ja pakkasesta tein jotain perheelle, mutta mihille kelpas, me tyttöt oltiin kasvislinjalla..ja loput heitin pois...joten jos nään , että teurastettaisiin, niin en söis...en nähnyt myöskään oman puolikkaani possun teurastustakaan, mutta siitä oli jo tullut lemmikini, joten en voinut häntä syödä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 08:37

Olen ollut yhden kerran mukana eläimen teurastuksessa ja olen kyllä lihaa syönyt siitä huolimatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:47

En söisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:59

En kyllä pystys syömään. on se vaan aika raaka tapa miten eläin tapetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 14:40

Toki,vaikka käytänkin sanaa teurastus,silloin tiedän asian tapahtuneen hyvin ja arvokkaasti,myös eläimen sielua kunnioittaen vanhoin tavoin kiitokset rukoillen.
Myös ruokahaluun vaikuttaa,onko eläin elänyt hyvän elämän.
Metsästys kunniaan.(asiallien ja kunnioittava.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.04.2009 - 21:58

Kyllä söisin. Sian, kanan ja lehmänliha (yms.) on tarkoitettu ihmisen syötäväksi, ja ne teuratetaan asiaan kuuluvalla tavalla, joten hyvällä omallatunnolla syön tätä ihmiselle tarkoitettua ravintoa, samoin syön riistaa (hirveä), ja voin syödä ko. ruokaa, vaikka olisin katsonut niiden metsästyksen/teurastuksen, vaikkakin vältän kaiken tällaisen katsomista, olkoon kyseessä sitten ihminen/eläin -dokumentti...ja ruuaksi tarkoitettuja eläimiä ei murhata, vaan 'Murha on harkittu tappo, joka toteutetaan paheksuttavin keinoin, ilman provokaatiota tai osoittaen rikollista mielenlaatua.", josta ei ole kyse eläimen teurastamisessa....