Uskotteko veroviranomaisten virheettömyyteen?

www.iltalehti.fi/uutiset/200...6_uu.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2009 - 20:53

Kyllähän nekin on vain ihmisiä ja heillekin sattuu virheitä, mutta niiden oikaisu ei aina ole helppoa.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Lyhyesti ja ytimekkäästi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 10:59

No sitten en ihan tasan tarkkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 11:01

Tarkistan aina sekä oman että mieheni verotuksen, jonkun kerran on löytynyt virheitä. Virkailijoiden kunniaksi on sanottava, että yleensä virheen oikaisuun on riittänyt yksi puhelinsoitto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 11:04

Verottajalla on Suomessa sama valta kuin hitlerillä oli Saksassa.
Se saa tehdä ihan mitä sitä sattuu huvittamaan ja päätöksistä toki voi valittaa, mutta maksettava on valittipa tai ei.
Sitten voi saada oikaisun parin kolmen vuoden päästä, kun ihmisen elämä on jo ehtinyt romahtaa täysin.
Aivan fasisti touhua koko verotouhu Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 11:13

maalaisjärjen käyttö on virastoissa kielletty..ainakin siltä nyt tuon lukiessa tuntuu....itsekkin saan lääninverotoimiston kanssa joka kevät tapella ennakkovero lapuista joita määräävät maksettaviksi, vaikka firmaakaan ei ole ollut 7 v...ja rekisteristäkin poistettu aikoja sitten...olen joka kevät soittanut ja heitänyt paperit takkaan, eivät ole sentään karhunneet....mieheni ois verottajan mukaan pitänyt lähteä 3 bussiin , jotta ois linja-autolla ehtinyt töihin 40 km päähän...kun eväsivät omanauton käytön, kun tälle näisele soitin ja keroin faktat , niin hän vain , että en huomannutkaan et ois joutunut käyttämään kahta bussia...kyllä nyt ovat hyväksyneet matkat omalla autolla ja voi lähteä 3 tuntia myöhemmin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 11:17

no just joo.. mä en oikeestaan tajuu noista mitään, niin vanhemmat saa vielä huolehtia :) pitäis kai opetella.. sen mä tiedän että mä tuun saamaan rahaa veronpalautuksessa.. sitä odotellessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 11:23

En. Korjaavat kyllä auliisti virheensä kun selität mikä on pielessä.
Kerran eräs hyvä virkailija tienasi minulle pari tonnia (Mk) kun kävin pyytämässä toiseen asiaan oikaisua ja hän havaitsi, että jokin toinenkin asia ei täsmää ja hän selvitti sitä puoli tuntia, vaikka olin kiireisenä lähdössä ja luulin, että kysymys on korkeintaan kympeistä ja sanoin, että antaa olla.

Eräs toinen virkailija vaati minulta viiden vuoden tiliotteita kaikilta tileiltä, koska ei ollut koskaan kuullut ASP-tilistä, siis asuntosäästöpalkkio-tilistä.
En ollut uskoa korviani.
Pyysin hänen esimiestään paikalle, mutta hän ei ollut talossa. Sanoin, että kysy häneltä ja pyydä sitten uudelleen niitä tiliotteita, jos on tarvetta. Ei kuulunut mitään.
Errare humanum est. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.04.2009 - 11:42

En tosiaankaan usko..
Itse täytyy aina varmistella ja tarkistella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 12:12

Varmuuden vuoksi harkiten tai arvioiden kovalla kädellä. Eli en usko!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 12:15

Sen verran epäilen aina, että vilkaisen pääpiirteittäin veropäätöksen. Ei ole kohdalleni sattunut ainakaan mitään isompaa virhettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 12:44

Ei ollu tolla kaverilla ainakaan kovin suuret tulot...
Oikaisuvaatimuksiahan tulee vuosittain tuhansia, suurin osa aiheesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 12:45

En usko heidän virheettömyyksiin, olen henkilökohtaisesti joutunut kokemaan sen, mutta myönsivät kyllä valituksen jälkeen virheensä ja sain heiltä sen rahan takaisin mikä minulle kuului. Mutta aina tarkkaan katson ja lasken että kaikki on oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 15:55

okei ajankohtainen kysymys;;.no mie en usko ,kattokaas mie olen joka kerta tarkistanut ja jos on tullut mätkyä (siis joka vuosi) niin olen lähettänyt takaisin korjauksen kanssa ja se on tullut mulle aivan eri tulo tiedoilla kun lähettämäni lappu..paras kerta kirjeenvaihto oli 4 kertaa ja joka kerta vain oikein oli henk.kohtaiset tiedot eli nimi ja osote. viidennellä kertaa en enään viittinyt lähettää takaisin kun olin jo + puolella eli sain takaisin.. että semmoista täällä lapissa. ja tämä on totta..elikkä hyvät ihmiset suosittelen tarkistamaan ja korjaamaan ..jos ette ole kunnan tai valtion virassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 18:57

En usko,koska verottajakin on ihminen,ja voi tehdä virheitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 22:06

kyllä niitä virheitä tuloo sielläkin....eniten minua pännii, että päälikkövirastona ne saa itse valita miten jokin juttu ratkaistaan...eli kahdella verovirastolla voi olla erilaiset päätökset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 23:31

Veronviranomaiset ovat ihmisiä, virheitä sattuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 11:12

Joka vuosi olen virheen löytänyt ja valittanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 21:00

En todellakaan, on ollut virheitä...