Tuosta pirunpelto kysymyksestä tuli mieleen, että olen matkoillani kerran käynyt Helvetissä. Missä se on? En tarkoita Norjassa olevaa. Sen lisäksi löytyy ainakin yksi ja nimelle on katetta maiseman takia.

Lisätty: 19.04.2009 - 17:58

Kyse ei ole Suomesta. Paikka on oikeasti maanpäällinen paratiisi, ainakin minusta.
Se on "paratiisi" myös eräässä toisessa merkityksessä.

Lisätty: 19.04.2009 - 21:08

Tuo paratiisi toisessa merkityksessä on tietysti veroparatiisi.

Avainsanat: matkailu hell

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 17:38

Lapin Helvetti Ylläksellä. Pakasaivon rotkojärvi on mannerjäätikön sulamisvesien puhdistama kallioperän murroslaakso. Runsaan kilometrin mittaisen järven pohjoispää on Suomen suurin hiidenkirnu - lisänimeltään Lapin Helvetti.
Pakasaivossa on vettä ainakin 60 metriä, ja ympäröivien pahtaseinien kanssa (50-70m) kirnun syvyydeksi tulee jopa 130 metriä. Upea paikka. Olen käynyt 2 kertaa.

Lisätty: 19.04.2009 - 17:42

Mikäli kiinnostaa, niin tässä lyhyesti: www.yllas.fi/?deptid=9257

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 17:41

www.santaclaus.fi/?deptid=10505

Tän minäkin löysin.

Lisätty: 19.04.2009 - 18:55

Oisko tämä sitten? www.iltasanomat.fi/uutiset/u...id=1628900

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.04.2009 - 18:44

Hämeenkoskella on Huljalan Helvetti. Ja muuten aika lähellä sitä kyselemääni Rahametsää.

Lisätty: 19.04.2009 - 18:48

Tuota sinä taisit tarkoittaa.

Lähteet:
hiki.pedia.ws/wiki/Helvetti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 18:50

Hei Ida.,kuinka sä voit tietää Huljalan Helvetin,kävin just kertomaan siitä???!!!!Uskomatonta!Sen tiedän varsin hyvin,mutta en Rahametsää,HH on aika syvä rotkomainen syvänne Salpausselän harjussa,alhaalla virtaa pienoinen puro,joka aikaisemmin vuoskymmeniä sitten on ollut lähdepohjainen ja muodostanut jopa järven.Hämeenkoski oli aikaisemmin Koski Hl nimeltään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 19:37

Olen myös itse käynyt Helvetissä ja tässä sinulle hieman tietoja paikasta.
Näin sanotaan kun sinne tullaan portista sisään:
” Lasciate ogni speranza, voi ch'intrate ("Ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää") ”
~Helvetin portin tekstit toivottivat saapuvat "vieraat" iloisesti tervetulleeksi

Helvetti on suosittu lomakohde Välimerellä (Joskin 6000km sen alla). Helvetin Lordi toimi kerran helvetin kulttuuriministerinä, mutta erosi pirun suivaannuttua Lordin jatkuviin ilmestymisiin maan päälle. Suurin osa helvetin populasta muodostuu demoneista ja suurin vähemmistö on ikuiseen tuskaan tuomitut sielut. Nämä sielut kuitenkin taantuvat vähitellen demoneiksi, joten vähemmistöjen suhteellisen määrän nousemisesta ei siis ole pelkoa toisin kuin Suomessa.

Helvetti on osallistunut moniin sotiin. Näiden sotien aikana helvetin muuten, ah, niin kilpailulliset kahdeksan ulointa rinkijohtajaa liityvät yhteen ja puhaltavat yhteen hiileen. Hiilen lämpeneminen kutsuu paikalle itse Lucifeeruksen, joka kokoaa koko helvetin asujaimistosta Helvetin armeijan.

Maantiede

Helvetin lumen -ja jäänosastolla on mahdollisuus hiihtää ja harrastaa muita talviurheilulajeja. Helvetti jakautuu yhdeksään eri rinkiin, jotka toimivat poliittisesti itsenäisesti hieman osavaltioiden tapaan. Silloin tällöin joku kahdeksan uloimman ringin pääpaholaisista saa kuitenkin Ajatuksen, jota seuraa lyhykäinen syntisota (Sin War). Kaikki seuraavat kuvaukset perustuvat tutkimusmatkailija Danten havaintoihin, mystisestä Diablo:n epäpyhästä levystä esiinkaivettuihin tietoihin ja Helvetin turistipalvelun tiedotteisiin. Helvetissä on tunnetusti aika kuuma.

Helvetin esikartano, tunnettu myös nimellä Hornan tuutti, on oikeastaan ihan mukava paikka. Suuressa viisaudessaan kuningas päätti rakentaa paikan, josta oli hyvät kulkuyhteydet, eli hissi Taivaaseen ja näköalat Helvettiin. Kartanossa käyvät vakiovierailijat ja sinne muuten piipahtavat näkevät kaikki helvetin kauheudet, paransivat tapansa ja lähtivät levittämään tästä tietoutta eteenpäin. Kartanoa hallitsee Ex-Arkkitehti Lucifer. Kartano on koristeltu kauniilla pääkalloilla ja risteillä jotka on käännetty väärinpäin. Ostin muuten tämän perusteella itselleni maailmanparhaaksi grilliksi mainostetun Luciferin, mikä onkin polttanut lihaa vallan helvetin hyvin.

Lisätty: 19.04.2009 - 19:44

Kuva Helvetistä on matkat osastollani. Käykää tutustumassa tarkemmin ottamaani kuvaan siellä.

Lähteet:
Mainoskuvat Helvetistä paikallisen Hotellin vastaanotosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.04.2009 - 21:04

Laitan itse anonyyminä vastauksen kysymykseeni, sillä helvettejä taitaa olla vaikka kuinka paljon. Joillakin jopa kotona jos katsoo avioero tai muita vastaavia palstoja.
Tämä mitä tarkoitin, sijaitsee Cayman Saarten luoteiskulmassa. Omia kuviani en ole scannannut, joten laitan pari linkkiä muiden ottamiin.
static.panoramio.com/photos/...807354.jpg
www.panoramio.com//photo/7852029
www.panoramio.com//photo/15285927

Papiti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:40

Tämähän oli aivan loistava kysymys! Ja mielenkiintoisia vastauksia. Minä olen aina ajatellut, että Helvetti on kaupunki ja nythän se(kin) tuli todistettua. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:10

Helvetti on Ylläksellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 23:51

Käykö Helvetinkolu